Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vroeggeboorte

Gestart door Uffie, juli 15, 2019, 11:16:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Uffie

Er schijnt een verband te zijn tussen vroeggeboorte en aseksualiteit. https://www.newsweek.com/babies-premature-romantic-partners-sex-parents-adults-1448938
Zelf ben ik inderdaad te vroeg geboren, dus dat kan kloppen.
Is there any escape - A guy called Gerald

Koffie

Ik ben 2 weken overtijd geboren. :)

En als ik het goed begrijp hebben ze het er over dat te vroeg geborenen minder vaak romantische relaties en seks hebben en vaker mentale en leerproblemen. Ik kan het verkeerd begrijpen, maar ik lees niet iets over aseksualiteit in de zin van je niet seksueel aangetrokken voelen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Somebody someome

#3
Ik ben 3 weken te laat geboren. Zou moeten verdrinken in alle relaties xd helaas dan

Tempesta

Ruim twee weken te laat.

AceVentura

Ik ben niet helemaal zeker, maar volgens mij was ik ook te laat.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Stevie1992

Ik was een paar weken te vroeg (wilde geen ram zijn en zeker niet op 1 april geboren worden  :schater: ) maar dat was gewoon een ongeduldige ik en niet echt te categoriseren als vroeggeboorte
I need no reasons, I simply.. am

Yunah

Oh hey, ergens is dit een eye opener.. Zou bij mij zo maar kunnen kloppen. Ben zelf met 28 weken geboren, 12 weken te vroeg dus.
Tegenwoordig is de overlevingskans groter dan in 1984. Ik heb wel een beperking over gehouden wat voor mij meer de reden is van het gebrek aan seksuele gevoelens.

Hoewel het artikel stelt dat mensen meestal verlegener en terughoudender zijn.
Dat klopt niet perse, want ondanks alles wordt ik vaak wel als open en spontaan gezien.

Yezie

Wat ik heb een beperking ik den van begin november en hab geboren moeten worden eind januari in het ziekenhuis zijden ze dat ik een vegter  was kan dit er egt mee te maken hebben
Hey ik ben yezie dol Op kunst en dieren en de natuur ik geniet van leven op mijn manier

Pien

Tja, vroeggeboren? Dat was ik niet. Ik ben er een van een (twee-eiige) tweeling, dus het was niet zo vreemd om een weekje eerder te wereld te komen.
Maar... ik was wel ondervoed en moest een aantal weken couveuse gebonden in het ziekenhuis verblijven. Wie weet...
"I thought how unpleasant it is to be locked out; and I thought how it is worse, perhaps, to be locked in." ― Virginia Woolf

Lytsedraak

Als deel van een tweeling was ik iets eerder dan negen maanden geboren, maar niet echt een vroeggeboorte lijkt me. En ik was ook niet ondervoed.

Net zoals met autisme en aphantasia zullen er wel meer dingen waarbij een correlaties te vinden is met aseksualiteit, maar het zal het niet voor iedereen kunnen verklaren.

Wat me opvalt is dat het artikel het heeft over verlegener en sociaal terughoudender zijn, en minder risico's nemen. Nu, dat is wel van toepassing op mij, maar het lijkt me dat dat niet gelijk staat aan geen seksuele aantrekkingskracht voelen. Je kunt best verlegen zijn en naar iemand verlangen, je durft er dan alleen niets mee te doen.


PallaS.

Ik ben zelf drie maanden te vroeg geboren, dus dat kwalificeert als een vroeggeboorte, denk ik zo. Het klopt inderdaad dat je, als vroeggeborene, meer risico loopt op bijvoorbeeld neurologische aandoeningen, leerachterstanden, e.d., omdat je a) onvolgroeid uit de baarmoeder komt, b) je nog wel eens het risico loopt op zuurstoftekort en c) de oorzaak van de vroeggeboorte wellicht ook nog invloed kan hebben.

Echter, ik durf hier geen conclusies aan te verbinden, vooral met oog op het medische stigma dat nog wel eens aan aseksualiteit vast zit. Maar wanneer ik tijd heb, lijkt het me wel interessant om me erin te verdiepen, en om te kijken of er al nieuw onderzoek gepubliceerd is.

Simonee

Ik ben ook een maand te vroeg geboren haha, dus wie weet!  :)