Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Perfectionistisch

Gestart door Jovi_Hobbes, januari 14, 2007, 07:09:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Ik vraag me dit dus af naar aanleiding van Phate's vraag over een mogelijke link tussen introvertie en aseksualiteit en eigenlijk ook een beetje naar aanleiding van het verhaal dat Zonnekind ooit vertelde over wat haar psycholoog had gezegd, namelijk dat volgens haar aseksuelen erg moeilijk de controle los kunnen laten.
Ik vraag me af wat er uit deze poll komt. In ieder geval niet het antwoord op de oorzaak voor aseksualiteit  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

kan moeilijk ja of nee zeggen. Op bepaalde gebieden ben ik heel perfectionistisch : ik ben bv enorm stipt en zal bijna nooit ergens te laat komen. En als ik dan te laat ben is het door onvoorziene omstandigheden en voel ik me er heel slecht bij.
Maar qua orde ben ik niet altijd even perfectionistisch: ik vergeet soms wel de kookplaten schoon te maken ofzo... ;D

Sismo

Myra, jouw verhaal had het mijne kunnen zijn!  :klap:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

phate

ik kan ja en nee zeggen, in bepaalde dingen wel en in andere dingen totaal niet, voor het rode kruis ben ik heel perfectionistisch en kan ik dagen ergens over malen, maar voor huishoudelijke dingen dan weer helemaal niet. dus eigenlijk een beetje een 2 deling.

Stev

Ik wel! Maar uit zelfbehoud probeer ik het op bepaalde gebieden goed onder controle te houden zodat het lijkt alsof ik het niet ben (als voorbeeld: ja wel, de kookplaten!  ;D  )
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Ik ben het ook op sommige gebieden wel, en op andere gebieden niet. Maar als tendens herken ik het perfectionistische wel in mijn gedrag en mijn gevoel...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Kan a.u.b. iemand reageren die heel slordig etc. etc. is?  ;D

Mijn perfectionistische en vooral gestructureerde persoonlijkheid zegt mij dat dit onderwerp ergens anders hoort  :-X
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Oké Stev...  :D

Qua huishouden ben ik echt een chaoot. Ik doe iets als ik er enigszins zin in heb en ben zeker niet precies. Het gaat wel beter, moet ik zeggen, we laten steeds minder troep achter. Beter dan hoe het nu is gaat het niet worden, vrees ik. Soms heb ik opgeruimd en schoongemaakt, dan ga ik wat anders doen en ligt er weer overal wat. Dat heb je met zoveel verschillende bezigheden... Kleding maken is echt een crime, ik heb van dat fijne fluweel dat allemaal stofbolletjes achterlaat. Dan leer je perfectionisme snel af  :D

Ook in andere dingen ben ik niet echt perfectionistisch. Ik wil erg graag mooie dingen maken, maar ik kan er niet eindeloos mee bezig zijn, dus wordt het zeker mooi, maar niet perfect.

haha, toen ik mijn reactie begon wist ik het antwoord niet. Maar nu blijkt dat ik dus niet perfectionistisch ben, gelukkig maar. Want dan kon ik waarschijnlijk niet met mijn creativiteit uit de voeten.  :D Ik ga nu snel stemmen in de poll.  :wave:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Gelukkig is dus niet iedereen perfectionistisch !  ;D

Ik ben in mijn huishouden ook niet perfectionistisch, wel in mijn bestuurswerk. Dat vind ik ook veel interessanter dan het voortdurende corvee thuis. En ik ben een rommelkont...Ik ruim wel op, maar dat heeft weinig nut...hooguit om mijn kleine woning niet helemaal dicht te lasten groeien met papier, boeken, kleding, fleecedekens etcetera. 
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Mmm, ik geloof dat rommelkont en perfectionistisch toch echt wel goed samen kunnen gaan.
Zelf ben ik een perfectionist in ontkenning. Mensen noemen mij altijd perfect terwijl ik zeg dat dat niet zo is: als ik iets doe wil ik het wel zo goed doen als ik kan, maar als dat niet perfect is vind ik dat niet erg. Zolang het maar niet slechter is dan ik zou kunnen  :D
Vreemd genoeg schijnt dat dus wel perfectionistisch te zijn.

In huishouden ben ik totaal niet goed. Waarschijnlijk zie ik daar niet genoeg uitdaging in ofzo. Ik doe het natuurlijk wel, maar als alles er een beetje toonbaar uitziet ben ik allang blij.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

#10
Citaat van: Ereinion op januari 16, 2007, 05:34:57 PM
Oké Stev...  :D

Pfff, dat lucht op  ;D
Ik ben het met je eens dat perfectionisme en creativiteit niet goed samen kunnen gaan. Nu je het zegt, dat verklaart wel waarom ik op vele gebieden niet creatief ben.

Citaat van: Jovi_Hobbes op januari 16, 2007, 08:16:45 PM
In huishouden ben ik totaal niet goed. Waarschijnlijk zie ik daar niet genoeg uitdaging in ofzo. Ik doe het natuurlijk wel, maar als alles er een beetje toonbaar uitziet ben ik allang blij.

Dat is voor mij ook een meetlat tegenwoordig. Anders wordt ik helemaal gek van mezelf....
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Tempesta

Ik ben totaal niet perfectionistisch, ik vind het prima om het leven te nemen zoals het is. Ik heb geen enkele illusie dat ik ergens de volledige controle over kan hebben, en probeer het dus niet eens :D.

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Citaat van: Tempesta op januari 27, 2007, 03:38:50 PM
Ik ben totaal niet perfectionistisch, ik vind het prima om het leven te nemen zoals het is. Ik heb geen enkele illusie dat ik ergens de volledige controle over kan hebben, en probeer het dus niet eens :D.

Loopt jou leven dan ongeveer zoals je het prettig vindt ? Dat zou heel fijn zijn !  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Tempesta

Nou, om eerlijk te zijn loopt mijn leven aardig zoals ik het prettig vind! Tuurlijk, er ontbreken altijd wel dingen aan (waar ben je, mijn toekomstige aseksuele man >:(). Maar om nu precies onder woorden te brengen waarom ik zo tevreden ben is lastig (ik ben al tien minuten met deze post bezig ;)). Laat ik het zo zeggen: ik betrapte mezelf laatst op de gedachte dat ik al jaren niemand ben tegengekomen wiens leven ik liever zou willen hebben dan mijn eigen leven. Die gedachte gaf ongelooflijk veel rust.