Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Perfectionistisch

Gestart door Jovi_Hobbes, januari 14, 2007, 07:09:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Ik zie het helemaal voor me, Stev :schater:.

Mineko

Ik ben een perfectionist, maar vind dat altijd wel erg prettig. Daarnaast vind ik dat perfectionisme niet perse negatief is, maar kan het wel worden, als het perfectionisme teveel doorslaat naar neurotisch of obsessief compulsief gedrag.
I'm usually not a praying man, bu if you're up there Superman, PLEASE SAVE ME!!!!

Jovi_Hobbes

Ben ik het helemaal mee eens. Om bepaalde dingen te kunnen bereiken moet je een zekere hoeveelheid perfectionisme in je hebben. Naatuurlijk zijn er ook dingen te bedenken waar het tegen je werkt, maar het is lang niet altijd negatief.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Henkie

Ja, ik herken mij hier wel in! Ben ook een introverte persoonlijkheid.

Mau

Ik ben zeer perfectionistisch. Als ik mijn makeu- doe moet het perfect symetrisch zijn. Tenminste, het moet symetrisch ogen, want mijn ogen zelf zijn niet symetrisch, dus ik eindig in een spel met optisch bedrog.

Tekeningen en schetsen (of kledingontwerpen) die ik maak moeten perfect zijn. Webpages die ik maak moeten op de pixel correct zijn. Alles dus. Maar ik heb dus alleen dat ik perfectionistisch ben over mijn eigen doen. Als een ander een fout maakt is het niet erg.

Maar aan de andere kant ben ik geen ster in opruimen. Mijn kamer is een beetje een rommeltje omdat ik mijn spullen gewoon ergens neerleg, op de grond of op mijn kleine bureau. Ik kan zo wel alles terug vinden, en vaak zijn het ook de dingen die ik vaak gebruik, dus regelmatig weer oppak en/of opensla.

Bij mij werd gezegd dat mijn perfectionisme te maken heeft met mijn controle-dwang (die ander topic hierover), maar hoogstwaarschijnlijk zal het ook te maken hebben met introversme.

Jovi_Hobbes

Dat zou allebei heel goed kunnen. Leuk dat je weert terug bent trouwens!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Tot op de pixel nauwkeurig ? Oei, dat is heel precies. Nee, zo precies ben ik niet.. Lang niet. Maar zo precies zijn is wel weer heel goed voor werk waar je heel precies moet zijn.. :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien


petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Mau

Dank jullie  :D

Het kan inderdaad handig zijn bij werk waarbij je nauwkeurig moet werken, maar aan de andere kant heb je wel meer kans op een burn-out omdat je je teveel in zet en een te hoge druk op jezelf legt dan.

bebe

ik ben in sommige dingen weleens TE perfecionistisch, met mijn huishouden,alles moet net zo gaan als ik heb ingepland,als ik bv bedacht heb morgen te gaan wassen en strijken en er komt iets tussen kan ik in paniek raken!
Ik weet het heel triest,en ik ben ook wel bezig om eraan te werken,maar ik leer het niet zo makkelijk af helaas.
Ook in mijn werk ben ik redelijk perfecionistisch maar wel minder dan in mijn prive leven.

Ienepien

O, ik had het juist altijd andersom. Voor je werk, dat moet goed, daar wordt je voor betaald.
En bij mezelf? Ach, wie let er op een stofje meer of minder? :-\

Jovi_Hobbes

Ik heb ook wel eens momenten dat ik gefrustreerd kan raken wanneer dingen anders lopen dan ik heb gepland. Ik kan het soms erg moeilijk vinden om spontaan mijn "planning" voor bijvoorbeeld het weekend om te gooien. Ik heb zelf het idee dat het bij mij vooral komt omdat ik het best druk heb en daardoor veel dingen echt moet plannen om alles te kunnen doen. Als er dan ergens iets misloopt heeft dat meteen een hoop gevolgend voor andere dingen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

En jij? Jij hoeft nog niet eens rekening te houden met "de ander". ;)