Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Spam

Gestart door Stev, februari 12, 2007, 08:43:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

Ik weet niet waarom ik het altijd moet meemaken maar voor de zoveelste keer was ik alleen online samen met 47 "gasten". Eerst waren ze allemaal verschillende topics aan het bekijken en daarna een bericht aan het plaatsten. Maar dat gebeurt wel vaker dat je kunt zien dat iemand een bericht plaatst maar uiteindelijk komt er niets. Dus ik ben benieuwd....

Zo ziet het er uit: http://www.foto-album.cz/photo.asp?Id=177044
(hopelijk is het een beetje leesbaar en dan bedoel ik niet het Tsjechisch  :D  )

Je kunt bij de statistieken zien dat we bijna elke dag door meer dan 40 gasten worden bezocht. Zo te zien (gelukkig is net niets gebeurd) leidt het niet altijd tot het plaatsen van de berichtjes. Of was je me net voor, Myra? (met het weghalen ervan  8)  )

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sismo

Je bent niet de enige, ik zie ook wel eens een heel groot aantal gasten aangegeven en alsof er heel veel berichtjes geplaatst worden, maar ze verschijnen niet (lijkt).... ???
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Citaat van: Stev op februari 12, 2007, 08:43:53 PM
Ik weet niet waarom ik het altijd moet meemaken maar voor de zoveelste keer was ik alleen online samen met 47 "gasten". Eerst waren ze allemaal verschillende topics aan het bekijken en daarna een bericht aan het plaatsten. Maar dat gebeurt wel vaker dat je kunt zien dat iemand een bericht plaatst maar uiteindelijk komt er niets. Dus ik ben benieuwd....

Zo ziet het er uit: http://www.foto-album.cz/photo.asp?Id=177044
(hopelijk is het een beetje leesbaar en dan bedoel ik niet het Tsjechisch  :D  )

Je kunt bij de statistieken zien dat we bijna elke dag door meer dan 40 gasten worden bezocht. Zo te zien (gelukkig is net niets gebeurd) leidt het niet altijd tot het plaatsen van de berichtjes. Of was je me net voor, Myra? (met het weghalen ervan  8)  )



Het ziet er inderdaad bizar uit.. Goed dat jij dat kunt zien..
Wat het tsjechisch betreft: daar kom ik wel overheen hoor, het is net zo goed als mijn Koreaans.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Haha, nou misschien kunnen ze niets plaatsen. ik heb er de laatste paar dagen al last van dat maar de helft van mijn berichtjes geplaatst wordt. dan kom ik later terug en denk ik, 'hey, daar had ik ook nog wat tussen gezet'. ik dacht dat het aan mijn internetverbindig lag, omdat die de laatste tijd nogal raar doet. Dus misschien dat dat het is, maar ik denk ook dat veel mensen wel willen reageren, maar misschien toch niet durven?

Ereinion

Ik weet het allemaal niet, maar dat ze uiteindelijk niets plaatsen is wel goed!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik blijf erbij dat het allemaal automatisch gegenereerde spam is, programmatjes die zoveel mogelijk forums op het web nalopen en overal rotzooi achterlaten. Het zou kunnen dat ze zo geprogrammeerd zijn dat ze alleen berichten plaatsen in onderwerpen die aan een bepaalde vereiste voldoen. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat de programma's alleen berichtjes moeten plaatsen in Engelse fora en daarom misschien de onderwerpen overslaan waar geen Engels in te vinden is. Ik roep nu maar wat hoor!
In ieder geval ben ik ervan overtuigd dat er niet op hetzelfde moment 45 mensen ingelogd zijn. Ik denk ook dat we van het probleem af zullen zijn als we ervoor zorgen dat je niet meer als gast kunt inloggen en berichten plaatsen. Ik heb sowieso niet de indruk dat die mogelijkheid veel (op een serieuze manier) wordt gebruikt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

ik krijg tegenwoordig ook altijd seksdate-achtige pop-ups te zien als op AVEN kom. Zou het niet kunnen dat die automatische spam-programma's de forums met het woord 'sex' erin opzoeken?

Oh de ironie... ::)

@Stev, als ik spamberichten hier zie, verwijder ik ze onmiddellijk  >:D Heb er wel niet zo extreem veel moeten verwijderen de laatste dagen, dus ik denk dat ze niet allen iets gepost hebben. gelukkig!

petra1963

#7
Jovi schreef:
Ik blijf erbij dat het allemaal automatisch gegenereerde spam is, programmatjes die zoveel mogelijk forums op het web nalopen en overal rotzooi achterlaten.
Dat denk ik ook...

In ieder geval ben ik ervan overtuigd dat er niet op hetzelfde moment 45 mensen ingelogd zijn. Ik denk ook dat we van het probleem af zullen zijn als we ervoor zorgen dat je niet meer als gast kunt inloggen en berichten plaatsen. Ik heb sowieso niet de indruk dat die mogelijkheid veel (op een serieuze manier) wordt gebruikt. Die indruk heb ik ook.. Mensen die serieus mee willen doen (op wat voor manier ook) melden zich meestal wel op een andere manier..

::)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Zullen we dan maar de gasten-optie sluiten?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

Journalisten maken trouwens wel gebruik van de gasten-optie...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Dat zou een nadeel kunnen zijn maar misschien kunnen we het oplossen met een mededeling zoals: sorry, ivm spam-overlast is het niet meer mogelijk als gast te reageren, u moet zich eerst registreren. Uw account kunt u te allen tijde verwijderen.

Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 13, 2007, 09:03:26 PM
Ik blijf erbij dat het allemaal automatisch gegenereerde spam is, programmatjes die zoveel mogelijk forums op het web nalopen en overal rotzooi achterlaten.

Ja, daar ging ik van uit. Maar ik blijf het eng vinden om te zien. Ik heb echt het gevoel dat het forum straks ontploft of zo  :-\
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sismo

Ik heb het emailadres van Chibi ergens genoteerd, dus de redding is altijd nabij!  ;)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Citaat van: Stev op februari 14, 2007, 03:06:39 PM
Ja, daar ging ik van uit. Maar ik blijf het eng vinden om te zien. Ik heb echt het gevoel dat het forum straks ontploft of zo  :-\

Het is in ieder geval wel vervelend.
Ik ben helemaal voor het afsluiten van de gast-optie en als het kan is het een heel goed idee om die tekst van Stev erbij te zetten.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

Ik heb de instellingen van het forum veranderd, zodat gasten er niet meer kunnen posten.  Hopelijk stoppen we zo de geautomatiseerde spam.