Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit in soaps

Gestart door Zonnekind, mei 14, 2007, 05:16:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Ik vroeg me net iets af. Soaps hebben eigenlijk een maatschappelijke functie namelijk moeilijke onderwerpen maatschappelijk bespreekbaar maken. Daarom is er een tijd geleden bijvoorbeeld in elke soap wel iemand geweest met kanker. Zo kunnen mensen over de ziekte praten zonder hun eigen familieleden of vrienden te vernoemen. Het zorgt natuurlijk ook voor bekendheid...
Voel je het komen?
Waarom zou er niemand aseksueel kunnen zijn in een soap. Het zorgt voor bekendheid onder de mensen en mensen gaan er makkelijker over durven praten. Ze praten dan niet over zichzelf of hun partner maar ze praten er wel over.
Wat denken jullie?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

Heel goed idee, maarre.....ga jij acteren?  ;D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Ik zou wel willen ;D Ik heb er altijd van gedroomd actrice te worden :-[

We zouden een mail kunnen sturen naar mensen die aan die soaps werken. We moeten er maar 1 meekrijgen, dan volgt de rest gegarandeerd.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Heel goed idee, Zonnekind !  :klap: :klap:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Het is het proberen waard. Vooral in Belgie, omdat ze daar toch meer met aseksualiteit bezig zijn.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik vind het wel een goed idee, maar mijn vooroordeel over Nederlandse soaps is dat ze juist altijd over seks gaan. Daar past een aseksueel karakter vast niet in. Of misschien juist wel, maar of het dan respectvol gebracht wordt?
Maar als je een idee hebt hoe we dat kunnen aanpakken lijkt het mij zeker de moeite waard.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ja, en zelf kijk ik bijna nooit naar soaps.. Toevallig vanavond bij de woongroep waar ik mee at naar Dharma & Greg. En inderdaad, het ging daar ook weer over relaties en sex. Wel met veel humor, maar mij ook veel te zoet..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Het geeft niet dat wij niet van soaps houden, er wordt wel veel naar gekeken, dus zouden er veel mensen bereikt worden. Of het met respect neergezet wordt, dat is natuurlijk afhankelijk van de schrijvers.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Ik heb niet het gevoel dat het in onze soaps rond seks draait... Zijn er hier Belgen die daar anders over denken? Ik denk dan aan soaps als Thuis, Familie, Wittekerke, Spoed
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Winx

Ik denk dat thuis de beste mogelijkheid biedt om het aan bod te brengen eigenlijk..
Ik vind dit eigenlijk de meest realistische soap op dit moment.
Het zou inderdaad goed zijn om het wat meer bekendheid te geven, vraag is enkel hoe ze het dan zouden kunnen inbouwen in de verhaallijn, daarmee bedoel ik hoe ze het duidelijk gaan laten overkomen dat het over aseksualiteit gaat...

Sismo

Da's een mooie taak van de script-schrijvers!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Inderdaad!

en anders kunnen we misschien gaan figureren en dan trekken we een AVEN-shirt aan.  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Ik kan me hier voorlopig nog niets bij voorstellen  :-\
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Zonnekind

Iemand een idee hoe ik een mail moet formuleren?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Misschiem moet je vast iets opstellen en dan hier plaatsen. Dan kunnen we tips geven. Ik vond je beginpost erg duidelijk, dus misschien kun je die als basis gebruiken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.