Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ben je introvert of extravert?

Gestart door myra, november 15, 2005, 10:20:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Ja, bewonderingswaardig dat je daarvanuit zulke keuzes maakt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Rush`

ben zelf extravert.
hoe omschrijf je zoiets? nergens schaam/angstig voor?
iig (in ieder geval), ik ben geen gangmaker op een feest, maar als er gekke dingen gebeuren ben ik van de partij! (streaken, drinken, dobbelen, feesten, contact leggen en veel meer, ik doe er vaak niet moeilijk over)
The circle is through the looking glass

Tempesta

Citaat van: Maagd op oktober 08, 2006, 05:01:20 PM
ben zelf extravert.
hoe omschrijf je zoiets? nergens schaam/angstig voor?

Ik denk dan altijd aan een reactie op een goede grap, of een grappige situatie. Ik stel mij dan voor dat introverten dan van binnen lachen, een binnenpretje hebben, met hoogstens een glimlach op hun gezicht. Extraverten lachen hardop, zodat iedereen ook merkt dat zij het grappig vinden. En ambiverten, zoals ik, doen de ene keer het ene en de andere keer het andere.

Zonnekind

Ik zie het verschil tussen introvert en extravert eerder dat extraverte mensen sneller gaan reageren (of zelf een gesprek beginnen) op een vraag of mededeling van iemand anders, dat ze zich veel sneller in een gesprek gaan mengen en er ook geen probleem mee hebben om hun eigen mening te geven. Bij introverte mensen denk ik dan eerder aan mensen die stilletjes "aanwezig" zijn in het gesprek en op tijd en stond eens ja knikken.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Zo ervaar ik het verschil ook, ja !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Rush`

Ja dat zijn inderdaad kenmerken van, hmm ik blijf toch extravert dan  ;D
The circle is through the looking glass

Brummetje

Ik ben helaas extreem introvert. Zo erg dat ik mezelf soms het stilste meisje op aarde noem.

Alhoewel het de laatste tijd beter gaat! Ik heb echt zulke superleuke collega's en ben eindelijk een beetje ontdooit. Zeg nou ook wat meer daar, en krijg mss wel vriendinnen! ;D

Ereinion

 :klap:

Ik heb zelf op het werk ook heel veel geleerd over sociale contacten.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Ik was vroeger ook "strondverlegen" maar nu heb ik dat nog maar heel soms. Mensen vinden me dan "arrogant", omdat ik dan niet meepraat. :(

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Het is jammer dat mensen bijna nooit verder kijken dan de buitenkant. Als je weinig zegt krijg je ook al heel gauw het label "saai" opgeplakt, terwijl er niemand is die ook maar enige moeite wil doen om je echt te leren kennen.
Soms helpt het wel om tegen mensen te zeggen dat je verlegen bent, dan interpreteren ze je zwijgen tenminste niet verkeerd.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Mensen denken vaak, dat ik het te hoog in de bol heb, en dat ik ze te min vindt om mee te praten.
Inderdaad zou ik het dan wel moeten zeggen, maar ik denk van die mensen eigenlijk, dat ze hetzelfde over mij denken. (dat ze mij te min vinden om mee te praten) :-\

Ereinion

Dat klopt niet helemaal met elkaar. Misschien moet je het dan juist zeggen. Of iets in de trant van; Hier kan ik niet over meepraten want ik weet er niet zo veel vanaf.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.