Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ben je introvert of extravert?

Gestart door myra, november 15, 2005, 10:20:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

Omdat we in andere topic er al over hebben gepraat, vind ik het interessant om eens na te gaan hoe  onze aseksuele populatie zich hierover voelt. Is er misschien een band tussen introversie en aseksueel zijn, aangezien de meeste mensen niet constant  bij anderen willen zijn en zeker niet altijd aangeraakt willen worden?

Zelf ben ik heel duidelijk introvert ;D

TBW

Ik ben zo introvert, ik had schrik om te stemmen  :D

phate

ik geloof dat ik de aanleiding van dit topic ben he. dus als ik niet introvert zou zijn dan weet ik het ook niet meer.

Jovi_Hobbes

Ik heb al eerder toegegeven dat ik introvert ben, dus dat kan ik dan nu niet meer ontkennen... ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

jelle

Nou Ik ben dus echt de keerzijde en ben zeer extravert, stap op iedereen af, en vertel mijn verhaal aan mensen die het willen horen. De relaties die ik aan wilde gaan voordat ik wist dat ik A was heb ik allemaal zelf ondernomen, via het op de man af vragen of ze een keertje met me uit wilde, tot reageren op een contactadvertentie met een brief. Ja dus ben duidelijk niet introvert te noemen, gooi mij bij een paar mensen naar binnen en ik maak de zaak aan de gang,haha wel grappig dat tot nu toe de rest beschreven staat als introvert.

Toch is het wel duidelijk dat ik aseksueel ben, voel me zelfs enorm bevrijd nu ik het sinds- een paar dagen- kan en durf te zeggen, ben wel op die mannen afgestapt maar niet omdat ik verliefd was,of sexuele opwinding voelde, het was toch gewoon om een relatie te hebben, en ik wilde "gewoon"zijn,net zoals mijn vriendinnen. Nu pas durf ik af te wijken, heb het gisteren voor de eerste keer tegen een vriendin verteld, ik denk niet dat ze het helemaal snapte maar ze reageerde ook niet heel vreemd, het moeilijke was wel dat ze zes jaar jonger is en al kids heeft. Maar ik wilde er eindelijk open over zijn, ook naar mijn moeder toe, ja ik ben dertig EN maagd en ik wil geen SEX!!!!! Niet met een man niet met een vrouw!!

Groetjes een extraverte Jelle

Knoddepropje

Bij mij zit het er zo'n beetje tussenin eigenlijk. Stap wel makkelijk op mensen af, vertel ook heel gemakkelijk mijn levensverhaal, maar kan ook heel goed in mijn eentje, uit beide zaken kan ik energie putten en in beide gevallen kan ik me prettig voelen. Is wél afhankelijk vd situatie....

Jelle: Ik ben trots op je!!!!  :klap: Ga zo door meid!

jelle

Citaat van: Knoddepropje op november 15, 2005, 09:31:35 PM
Bij mij zit het er zo'n beetje tussenin eigenlijk. Stap wel makkelijk op mensen af, vertel ook heel gemakkelijk mijn levensverhaal, maar kan ook heel goed in mijn eentje, uit beide zaken kan ik energie putten en in beide gevallen kan ik me prettig voelen. Is wél afhankelijk vd situatie....

Jelle: Ik ben trots op je!!!!  :klap: Ga zo door meid!

Lief Knoddepropje, DANK JE WEL!!!
Ik heb ook veel aan jou te danken hoor, dus ook en beetje lof voor jou!!
Groetjes Jelle

Ereinion

Volgens mij zit ik er tussenin. Ik kan heel open zijn, maar stap niet zomaar op mensen af, vind het moeilijk om een gesprek te beginnen. Maar ik ben graag tussen mensen en duidelijk aanwezig. Maar ook afwachtend... ???
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

TBW

Tja om zo'n pijl af te schieten mag je natuurlijk niet in een schelp kruipen...

organised chaos

Ik ben zelf heel duidelijk introvert.
Als je ertussen inzit heet dat ambivert.

Ereinion

Citaat van: TheBlackWatch op november 16, 2005, 02:29:57 PM
Tja om zo'n pijl af te schieten mag je natuurlijk niet in een schelp kruipen...

Maar het is dan wel handig om te kunnen verdwijnen in de achtergrond...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Citaat van: organised chaos op november 20, 2005, 08:56:23 AM
Als je ertussen inzit heet dat ambivert.

Dat is een veel te mooi woord om niet te gebruiken, dus ik ben ambivert. Vind mensen heerlijk, vind af en toe alleen ook heerlijk.

Sammy

Eerder introvert. Moet ook met mijn huidige levensstijl (halve kluizenaar).  8)

phate

ik kwam op school psychologie magazine tegen waarin een stukje over introvertie stond. hier (http://www.psychologiemagazine.nl/psychologie/show kun je een stukje van dat artikel lezen. Helaas is dit wel het minst interresante stuk

Jovi_Hobbes

Goh ik wist niet dat 75% van de mensen extravert is. Ik dacht altijd dat het zo'n beetje 50-50 was...
Weer wat geleerd dus. Behoor ik alweer tot een minderheid  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?