Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hoogsensitiviteit als verklaring voor aseksualiteit

Gestart door myra, januari 08, 2006, 08:24:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Misschien sta je daar te dicht bij en is het makkelijker om je emoties te tonen bij iets waar je zelf minder bij betrokken bent?
Dit is gewoon een eerste gedachte die bij me opkomt hoor, dus als het complete onzin is moet je het vooral zeggen  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ach, die filmbeelden worden ook zo gemanipuleerd dat je haast gedwongen wordt om te huilen.
Ik denk niet dat mensen hierdoor zouden denken dat het je niets kan schelen van je grootvader, TBW. Maar ik kan me voorstellen dat het ergens vreemd is.
Voor jezelf bedoel ik.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sammy

Stoïcijnse emotionele koudheid heeft rotte neveneffecten.  :( 

TBW

Citaat van: Jovi_Hobbes op januari 16, 2006, 12:23:39 PM
Misschien sta je daar te dicht bij en is het makkelijker om je emoties te tonen bij iets waar je zelf minder bij betrokken bent?
Dit is gewoon een eerste gedachte die bij me opkomt hoor, dus als het complete onzin is moet je het vooral zeggen  ;)

Dat is werkelijk één van de meest doordachte zaken die ik gelezen heb de laatste tijd.


«-o-Lantos-o-»

Holy Moly!!!!  :D

Het was echt een verrassing om te zien dat iemand al over HSP hier heft gepost. Ik ging zelf erover posten en vragen of er nog mensen hier zijn die ook HSP zijn. En ook mijn mening geven dat ik denk dat het een link heeft met aseksualiteit. Ik heb een dergelijke onderwerp in visie al eerder op de engelse Aven gepost.

Blijkbaar hoef ik het hier niet meer te posten. ;)

Wel wil ik zeggen dat ik als HSP heel veel last heb. Ik bedoel: ik wil gewoon bezig zijn met mijn eigen emoties en gevoelens en prikkels. Die van anderen ook erbij is overbodig!!!
Maar het komt wel handig bij mijn opleiding, want het heeft te maken met mensen helpen.
Maar ik zou wel eens een keer willen weten hoe het voelt als je niet HSP ben. Dus hoe het voelt als je prikkels van buitenaf als ?normaal? ervaart.  :-\
Ben al mijn hele leven HSP geweest en weet niet echt wat nou ?normaal? is qua het ervaren van prikkels rond mij heen. Deze laatste paar jaren is het zo heftig geworden dat ik denk dat ik best wel tot SSP heb overgeschakeld. Anyways, i?m rambling, i wil shut up now, hahah. ;D
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

myra

Bij mij hangen aseksueel zijn en hsp zijn zeker ook samen. Ik ben gewoon te sensitief om seksuele prikkels te kunnen vewerken...vermoed ik.  :-\

Ereinion

Runis, het is wel heel moeilijk om iets uit te leggen als iets normaal voor je is. Ik denk dat de prikkels die ik ervaar er gewoon voor mij zijn. Ik besteed er geen aandacht aan. Van de prikkels die ik bewust ervaar kan ik zelf de keuze maken of ik ze naast mij neerleg of er iets mee wil doen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

«-o-Lantos-o-»

Citaat van: myra op januari 17, 2006, 10:28:34 AM
Bij mij hangen aseksueel zijn en hsp zijn zeker ook samen. Ik ben gewoon te sensitief om seksuele prikkels te kunnen vewerken...vermoed ik.  :-\

Nou in mijn geval vind ik dat HSP en aseksualiteit bij mij een andere connectie hebben. Het is niet dat ik de seksuele prikkels niet kan verwerken, maar het is dat ik de seksuele prikkels op een hogere frequentie ervaart. Waardoor ik tijdens een intiem contact op andere wijze de sexuele prikkels waar neemt. De sexuele prikkels neem ik waar niet via mijn geslachtsdeel maar gewoon via mijn zenuwstelsel. Gedurende die momenten voel ik helemaal geen sexuele prikkels via mijn geslachtsdeel al hoewel ik toch een erectie krijg. In plaats dat mijn geslachtsdeel de eros zone word, schakelt mijn hele lichaam in, vooraal mijn handen in als interceptors die sexuele prikkels oppikt. Daarom heeft het voor mij dan geen nut om sex te bedrijven want mijn geslachtsdeel voelt niks ( hoe raar het ook maar klinkt). En dat ik maar door gewoon knuffelen en iemand aanraken genoeg aan heb.

Als jullie bekend zijn met de X-Men film: daarin is er het personage Rogue. Zij absorbeert de energie vanuit iemand lichaam. Wel ongeveer zo ervaar ik mijn HSP. Als ik iemand aanraakt is het alsof ik energie van die persoon intrekt en ik maar vel geladen ben met de energie van die persoon. En bega ik in een soort ervaring waar ik de persoon in een astrale wereld beleefd en niet meer in de aardse wereld.
Maar het heeft ook zijn nadelen want heb ik gemerkt dat na een intiem contact met iemand door knuffelen en zoenen en zo dat ik daarna zo geladen zit me die persoons energie dat ik dan alles wat hun vast zit ook overneem als mijn eigen onbewust. Dus dan zit ik met hun problemen die zij moeten verwerken.

Samengevat: ik heb geen probleem met het verwerken van seksuele prikkels d.m.v. mijn HSP maar d.m.v. mijn HSP ervaar ik en neem ik seksuele prikkels waar op een heel andere wijze dan door seks. Dus ik heb andere gebruiksaanwijzingen haha. Maar dat is trouwens bij iedereen ook zo. Iedereen is anders.
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

«-o-Lantos-o-»

Citaat van: Ereinion op januari 17, 2006, 02:40:41 PM
Runis, het is wel heel moeilijk om iets uit te leggen als iets normaal voor je is. Ik denk dat de prikkels die ik ervaar er gewoon voor mij zijn. Ik besteed er geen aandacht aan. Van de prikkels die ik bewust ervaar kan ik zelf de keuze maken of ik ze naast mij neerleg of er iets mee wil doen.

Nou ik probeer om de prikkels te negeren maar het is heel moeilijk hoor. Ze raken mij totaal buiten balans. Ik moet ze eerst verwerken anders word het heel moeilijk om te doen wat ik mee bezig was. Dat heb ik meer tijdens tuderen en zo.

~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

Ereinion

Als ik je verhaal lees, lijkt het me inderdaad erg lastig. Gelukkig zie je ook voordelen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

TBW

Citaat van: <-o-RuNiS-o-> op januari 17, 2006, 03:14:19 PM
Het is niet dat ik de seksuele prikkels niet kan verwerken, maar het is dat ik de seksuele prikkels op een hogere frequentie ervaart. Waardoor ik tijdens een intiem contact op andere wijze de sexuele prikkels waar neemt. De sexuele prikkels neem ik waar niet via mijn geslachtsdeel maar gewoon via mijn zenuwstelsel. Gedurende die momenten voel ik helemaal geen sexuele prikkels via mijn geslachtsdeel al hoewel ik toch een erectie krijg. In plaats dat mijn geslachtsdeel de eros zone word, schakelt mijn hele lichaam in, vooraal mijn handen in als interceptors die sexuele prikkels oppikt. Daarom heeft het voor mij dan geen nut om sex te bedrijven want mijn geslachtsdeel voelt niks ( hoe raar het ook maar klinkt).

Dat klinkt inderdaad niet aanmoedigend...

Sammy

CiteerEn bega ik in een soort ervaring waar ik de persoon in een astrale wereld beleefd en niet meer in de aardse wereld.

Wow! Da's euh... vrij heftig.  ;D
Grappig en interessant hoe de persoonlijk ervaren verhoudingen tussen hsp & aseksualiteit zo verschillen.

«-o-Lantos-o-»

Citaat van: Sammy op januari 18, 2006, 03:53:37 PM
CiteerEn bega ik in een soort ervaring waar ik de persoon in een astrale wereld beleefd en niet meer in de aardse wereld.

Wow! Da's euh... vrij heftig.  ;D
Grappig en interessant hoe de persoonlijk ervaren verhoudingen tussen hsp & aseksualiteit zo verschillen.

Ja daar ben ik met je mee eens. Soms denk je dat je overeenstemming tegenkomt bij mensen die met hetzelfde ondewerp mee bezig zijn in hun leven. Maar verbazend genoeg ervaart iedereen het toch anders dan een ander. "Zoals de klok thuis tikt, tikt het nergens"
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

myra

een algemene uitspraak over aseksuelen : 'elke aseksueel beleeft zijn of haar aseksueel zijn anders'  ;D

«-o-Lantos-o-»

Citaat van: myra op januari 22, 2006, 09:40:35 PM
een algemene uitspraak over aseksuelen : 'elke aseksueel beleeft zijn of haar aseksueel zijn anders'  ;D

:klap: klopt! Ik ben met je eens!
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~