Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

P-magazine zoekt iemand voor artikel

Gestart door Ereinion, december 05, 2005, 06:42:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Nog een reactie, nu van P-magazine http://www.p-magazine.com/index.html.

Dit is een stuk uit de mail;

Beste,
Graag had ik redactioneel aandacht besteed aan uw website, maar toch
vooral
aan uw leden. Als , zeg maar, seksuele mens kan ik me voorstellen dat
de
maatschappijvisie van een aseksueel er heel anders uitziet. Ik zou dan
ook
bij voorkeur een dag optrekken met één van uw leden om een totaalbeeld
te
krijgen van die geaardheid. Uiteraad krijgt de betrokkene de test voor
publicatie te lezen en zijn wijzigingen in de tekst mogelijk.

Hopelijk kan u dit boeien,

Is er iemand uit Belgie die hieraan mee wil doen? Het liefst een man, aangezien het een mannenblad is.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

ik vind het eerlijk gezegd nogal belachelijk om een 'dag met een aseksueel op te trekken'. Precies of we in het dagdagelijkse leven zo'n andere dingen doen dan andere mensen. Seksuele mensen hebben toch ook geen ganse dag seks.

Ik vind het nogal een sensatie-gericht voorstel.

Knoddepropje

Ik vind het op zich wel meevallen met die sensatie-gerichtheid.....
De persoon heeft het oa ook over de maatschappij-visie, en ik vermoed dat diegene dat verwacht terug te zien in het totaal beeld van onze kijk op het leven en dus niet alleen op seksueel gebied. Dat kun je beter zien met een dag optrekken met....
Ik vind het zo'n idee zo slecht nog niet eigenlijk. Maar ja, ik ben geen man.... en ook al niet Belgisch :P
Vroegen ze ook specifiek naar een man?

myra

denk je dat het maatschappijbeeld van een aseksueel zo verschilt van een seksueel, behalve op dat ene gebied? Ik denk persoonlijk van niet. tja, we zullen ons mss minder aangetrokken voelen tot sexy reclamespotjes of r & b clips, maar om echt te zeggen dat we een ander maatschappijbeeld hebben? Ik vind dat die journalist ons teveel als een rariteit benadert.

Ereinion

Ik weet het niet. En ik denk dat hij ook niet precies weet wat hij moet verwachten. In ieder geval wil hij zich er goed in verdiepen.
Ik weet niet zeker of hij een man zoekt, maar het is echt een mannenblad; de nieuwe Panorama. En de redactie zit in Antwerpen. Maar ik kan ook iemand anders voorstellen aan hem. dit is wat hij het ideaalst zou vinden, maar het kan natuurlijk ook anders.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

TBW

#5
TBW woont in Antwerpen maar heeft nul behoefte aan foto's, nul behoefte aan het vertonen van "geaardheid" ( :banghead:) en vooral nul behoefte aan het doorbrengen van een dag met een journalist van PMAGAZINE.

Daarbij, ik betwijfel of een mannenblad dat specifiek gaat over het behandelen van zo-veel-mogelijk-doorzichtige-badpakken een eerlijk, gedistantieerd en onfeilbaar artikel gaat publiceren dat het tegendeel verkondigt van de eigen filosofie...

Waarom die journalist in godsnaam lessen mee wil komen volgen over Moraalfilosie en huwelijkspolitiek in de Nieuwe Tijd is mij een raadsel, of wilt hij mee komen wiezen met m'n zaterdagse wiesdag (=sarcastisch).

Ik ben geen dragqueen, ik ben geen dandy, er is dus weinig boeiends.

Als hij nu al gewoon al eens in een artikel zou vermelden WAT het is, in plaats van direct over mensen te gaan.

Knoddepropje

Goh TBW, wat een heftige reactie zeg... :o
Er is toch niemand hier die zegt dat jij die vent een hele dag met je mee moet sleuren? Dat jij toevallig MAN én Belg bent wil toch niet zeggen dat we hem naar jou sturen :-\

TBW

Citaat van: Ereinion op december 05, 2005, 06:42:49 PM
Als , zeg maar, seksuele mens kan ik me voorstellen dat
de
maatschappijvisie van een aseksueel er heel anders uitziet.

Dit kan gelijk naar het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding

CiteerIk zou dan
ook
bij voorkeur een dag optrekken met één van uw leden om een totaalbeeld
te
krijgen van die geaardheid.

En joodse psychiaters probeerden tijdens de Nurnberg-processen een profiel op te maken van Nazi-criminelen. (Wet van Godswin, sorry)

CiteerUiteraad krijgt de betrokkene de test voor
publicatie te lezen en zijn wijzigingen in de tekst mogelijk.

Voorbeeldtekst: aseksuelen hebben vooruitgestoken kaken, een afgeplat voorhoofd, remarcabel weinig lichaamshaar, een licht naar rechts gekromde neus en hun ogen staan van pupilkas 2 mm verder naar rechts verwijderd dan bij seksuelen.

CiteerHopelijk kan u dit boeien,

Hopelijk kent u nederigheid.

Knoddepropje, als een JOURNALIST (= iemand die hogere studies heeft gedaan en uiterst bedreven is in de letteren) dit schrijft, en als dit "jullie" (sorry voor de veralgemening) gedacht is van hoe Zichtbaarheid te promoten?

We zijn geen promo-boys/girls hè. Ik dacht eerder voorlichting te verschaffen, geen spectaculaire levensstijl te weerspiegelen.

Of we krijgen binnenkort gegarandeert reality series van een aseksuele versie van de Pfaffs en de Bauers, die dan zeer flambayant hun 'geaardheid' moeten laten zien.

Ik meen dit project, namelijk inlichting te verschaffen over wat aseksualiteit is, toch niet de weg te laten inslaan van de Holebi-federatie en dergelijk, die zichzelf profileren als god bij wonder een nieuwe mensensoort; want zo stoot je mensen in elk geval tegen de borst. Homoseksualiteit wàs normaal, ìs onderdrukt geweest door burgerlijkheid en het christendom, maar zou 'normaal' geworden zijn als niet de Holebi-federaties daar een stokje hadden voorgestoken door het organiseren van feestjes uitsluitend voor holebi's, gay-parades etc.

Sorry voor dit gal dat ik even moets spuien op dat gedeelte van die mail. Mijn excuses.

myra

wel ik neig toch ook naar de zijde van TBW. Ik vind het gewoon zo raar dat mensen met een zogenaamde minderheidsgroep willen optrekken om hen te 'observeren'. Zoals je leest dat een journalist een week optrok met twee gehandicapte studenten om dan tot de conclusie te komen dat ze eigenlijk doen wat alle studenten doen : naar de les gaan, iets gaan drinken, aan de thesis schrijven, eten, slapen. Wat voor goeds kan er uitkomen als een reporter mij, de aseksuele belgische vrouw, een dag volgt? euh....Myra staat op, myra eet en drinkt een kop thee, Myra stapt in haar auto en rijdt naar Mechelen, omdat Myra daar toevallig werkt. Myra werkt met mensen met een mentale handicap, wat niet typsich is voor aseksuelen. Myra rijdt naar huis na het werk, eet, leest, kijkt op internet (oa AVEN), belt met haar vriend, kijkt soms tv en gaat slapen.

Tot zover de prangende reportage over het leven van een aseksuele belgische vrouw! Sorry maar de zin van die reportage ontgaat me  :rollol:

TBW

Dank je Myra, en dan ook: wat met die 'maatschappijvisie'; iedereen , blank of zwart of oranje, seksueel of aseksueel of gemorfeerd, heeft toch z'n eigen filosofie?

Ik begrijp echt niet goed waar P naartoe wil; anders dan hun blad dat duidelijke doelstellingen heeft.  :D

Misschien is de indruk van de GEHELE mail (winkwink) iets anders?

myra

we zijn uiteraard wel bevoordeeld omdat p-magazine nu eenmaal een nogal erotiserend blad is.

Mij ergert vooral dat meelopen en observeren. Ik zou me dan precies een rariteit of kermisattractie voelen. Ik bedoel, je kan toch ook gewoon vragen over aseksualiteit stellen aan ons? Hopen ze dan te zien hoe we reageren als een of andere hete stoot ons probeert te verleiden? Gaan ze met de aseksuele mannen de rosse buurt af om te kijken of hij geen erectie krijgt? allemaal zo absurd en onrespectvol

TBW

Myra, aanvaard het van iemand die er weet van heeft: in het Schipperskwartier zit niet de crème van het vrouwenvolk hoor.

Opgewonden ervan geraken lukt alleen als je héél wanhopig bent.

Hehe, weer zo'n voordeel van aseksueel zijn.

Voor de rest: ik blijf bij mijn twee radicale posts.

myra

Citaat van: TheBlackWatch op december 05, 2005, 11:13:07 PM
Myra, aanvaard het van iemand die er weet van heeft: in het Schipperskwartier zit niet de crème van het vrouwenvolk hoor.

Opgewonden ervan geraken lukt alleen als je héél wanhopig bent.

Hehe, weer zo'n voordeel van aseksueel zijn.


Ik geloof je ;D

Knoddepropje

Oké oké, ik begrijp wat jullie bedoelen :D
Ik wilde ook niet persé zeggen dat t geweldig was, maar ik lees dingen voornamelijk in het geheel en niet de losse fragmenten ervan.... Misschien scheelt dat?
Wat de maatschappijvisie betreft, ik heb de indruk dat wij wat socialer en meevoelender zijn dan de Meeste (niet allemaal dus) seksuelen. En misschien dat je vanuit die visie wat anders tegen de wereld en alles wat daarin gebeurt aankijkt?
Maar vanuit jullie oogpunt bekeken hebben jullie helemaal gelijk....

ChibiFirli

Hmm,

met mij optrekken zou wel een heel raar beeld geven van aseksuelen ;D. En ik was ook meer van plan om eerst op eigen voorwaarden aseksualiteit meer bekendheid te geven (idd wat trager, zoals we nu al bezig waren), voordat ik me in interviews stort als hoofdpersoon (khou zo toch al niet erg van interviews). Ik moet die allemaal doen rond de zomer ofzo ;D, gezien ik hoop na de zomer in het buitenland te zitten voor even, kan ik alles ivm geïnterviewd zijn (al die vragen die'k ga krijgen :-\) en zo laten overwaaien (naja, enigzins ;D).
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry