Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Waarom zijn er zo weinig mannen op dit forum?

Gestart door Ereinion, april 02, 2008, 03:53:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ienepien

Ik ken ook die ontkoppeling van technisch en gevoelsmatig. :-X

ElMalo

Nog een man hier, ze zijn er echt wel...maar het komt er allemaal wat moeilijker uit bij ons. Voor vrouwen is het meer geaccepteerd (onder mannen) dan bij een man, zeker in de mannelijke werksfeer want daar ben je als langdurig vrijgezel snel een object voor spottende opmerkingen..

Onlangs heb ik voor het eerst over mijn 'zwakke libido' gepraat met vrienden en het viel mij eigenlijk mee hoe mijn vrienden erop reageerden. Een beetje niets zeggend eigenlijk, eentje merkte op dat hij bij een man met mijn uiterlijk (lang, atletisch) meer drive had verwacht...en dat was het eigenlijk..

Denk dat ik waarschijnlijk asexueel ben of tenminste een heel erge slowstarter, eigenlijk heb ik pas op 27 jarige leeftijd voor het eerst de echte drive gevoeld om een meid eens goed te nemen en dit kwam ook pas na een goeie 3 maanden verliefdheid. Verliefd wordt ik dus wel maar het resulteert eigenlijk alleen in kleine depressies, want zodra een gemiddelde vrouw ter oore komt dat ik nog nooit een echte relatie heb gehad en ook nog maagd ben dan is het heel erg snel over met hun interesse...

Btw...de vrouw waar ik het eerst over had was een strenge moslima en vond het bijzonder mooi dat ik nog maagd was...

Mannen worden geacht geil te zijn en veel partners te hebben, je bent dan geen 'slet'. Bij vrouwen wordt daar over het algemeen anders overgedacht dus ligt die drempel waarschijnlijk ook wat lager, voeg daarbij het beter ontwikkelde communicatieve vermogen van de vrouw; 'e voila'...

Groet,


Ereinion

Welkom ElMalo  :cake:

Het klinkt wel logisch wat je zegt. En tegelijkertijd absurd dat het zo werkt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ElMalo

Dank u Ereinion,  :handschudden:

Absurd misschien, maar ik snap hun eigenlijk ook wel, vind het zelf ook moeilijk iets vanuit een ander perspectief te bekijken als ik het zelf niet heb meegemaakt.


Ienepien


pinky

Toch vind ik dat best raar. Kijk als de vrouw asexueel is dan snap ik dat de frustraties bij een man hoog op kunnen lopen. Want jezelf helpen is toch niet juh van het! Maar als vrouw zijn er genoeg hulpmiddelen. En ook al is de partner asexueel, er zijn neem ik aan wel afspraken over te maken over wat wel kan en mag en wat niet. En dan denk ik dat het toch niet zo heel erg hoeft te zijn allemaal.
Mijn vriend wil gewoon per se zovaak seks. Hij maakte zich op een gegeven moment zorgen wat hij moest doen als zijn ding niet meer zou werken. Dus ik vertelde hem dat we daar heus wel een oplossing voor zouden vinden en dat het wat mij betreft echt geen probleem was. Nou toen schoten de tranen in zijn ogen dat ik dat tegen hem zei.
Blijkbaar voelt hij een verplichting op hem rusten om sex te hebben en is hij geen man meer als hij zijn vrouw niet meer kan bevredigen. Nou, geen probleem. Ik doe toch veel liever en gezellig samen op de bank knuffelen. En ik vind het toch gek dat zoveel vrouwen zich daardoor laten afschrikken. Had ik toch eigenlijk niet verwacht.

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik snap het onderscheid dat je maakt tussen mannen en vrouwen niet zo goed, Pinky. Ik ga er eigenlijk van uit dat vrouwen hetzelfde ervaren als mannen, maar in jouw postje klinkt het alsof vrouwen er minder problemen mee zouden hebben...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

Ieder voor zich.... Je kunt het echt niet generaliseren, alle verschillende ervaringen en belevingen zijn anders.
Per situatie er over schrijven, wat hier heel goed kan moeten we wellicht proberen vast te houden?