Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Waarom zijn er zo weinig mannen op dit forum?

Gestart door Ereinion, april 02, 2008, 03:53:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Ik heb denk ik aan wat er gezegd is weinig toe te voegen ( bijv ego, gevoelens, veronderstelde mannelijke sex drive, houding tov vrouwen, wat is 'mannelijk' etc). Het speelt denk ik allemaal mee.

En verder denk ik nog even na.. misschien zeggen mannen eerder dat iets niet hun probleem is , bijv in een relatie. Terwijl ik trouwens ook genoeg vrouwen ken die daar een handje van hebben...dus ik weet het niet. Ook bij asexuele mannen zit denk ik veel onmacht.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jan

Met Peter eens.

Als mannen in een relatie hun kop in het zand steken dan zijn ze naar mijn idee fout bezig en snappen ze er niets van. Ze hebben immers zichzelf er meer (en ook hun partner).
Maar wat je zegt, ik ken ook genoeg vrouwen die het zo doen.

Dus dames op het forum: "kom maar op"  :P


Ereinion

Waar is de zandbak?  ???

Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

@ Ereinion
Ken je de uitdrukking niet?
Kop in het zand is: doen alsof, vermijden, andere kant op kijken etc.

Ereinion

Ja, die snapte ik wel, daarom vroeg ik jusit naar de zandbak.

Citaat van: Jan op april 05, 2008, 09:41:57 PM
Dus dames op het forum: "kom maar op"  :P

Deze snapte ik niet helemaal. Of bedoelde je echt dat ik mijn kop in het zand moest gaan steken?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

Neejjjj,
Asjeblieft niet!
Dat is nu net wat ik niet bedoelde, en had zeker geen betrekking op jou.
Ik reaggerde even op Peter zijn berichtje.
En kom maar op, was gekscherend bedoeld omdat wij mannen zo strikt werden neergezet en ik daar tegen in ging.

Ereinion

Oh, nou snap ik het.  :D :handschudden:

Ik zou nooit beweren dat mannen nooit ergens over willen praten, want mijn vriend wil dat juist wel en ik vaak niet.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien


Jan

@ Ereinion
Valt me weer mee dat jij het wel objectief bekijkt  :D\
Jouw vriend valt dus ook niet onder de stereotype vrienden / mannen zonder gevoel en begrip.
Ben ik gelukkig niet helemaal alleen...  :banghead:

Jovi_Hobbes

Citaat van: Jan op april 04, 2008, 11:09:24 PM
Ik ben het met Jovi eens; een vooroordeel.
Je kunt alle mannen in één vakje plaatsen, is niet objectief.

Nee, tuurlijk kan dat niet, maar bij een onderwerp als dit ontkom je niet aan generalisaties. Daar moet je je niet meteen door aangesproken voelen. Ik riep slechts wat ik weet van de mannen in mijn omgeving. Stellen dat het erop lijkt dat vrouwen over het algemeen meer over hun gevoelens praten dan mannen kan ik niet echt subjectief noemen, het is vanuit mijn persoon gezien een objectieve observatie. En dat dit niet voor jou geldt, dat is duidelijk, maar uit het feit dat jij er makkelijker over praat dan de vrouwen die jij kent kun je dan ook niet objectief concluderen dat de stelling niet juist is. Waarmee ik niet wil aangeven dat ik gelijk heb, want dat weet ik dus helemaal niet, ik gaf slechts een mogelijk onderdeel van het antwoord op Ereinions vraag.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Wat een mooie kronkelredenering, Jovi !  :klap: Maar de redenering klopt logisch gezien wel, hoor... ;)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jan

Zeker!
Iedereen heeft zijn/haar gelijk voor wat betreft dingen die je zelf ervaart of in je omgeving ziet.
Door de bank genomen geloof ik zeker dat vrouwen wat gemakkelijker gevoelens ventileren dan mannen.
Dat zal dan ook wel een reden zijn dat er een stuk minder mannelijke forumleden zijn.

Ienepien


Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

fleurtje

Ikzelf zou enorm trots op mezelf kunnen zijn, mocht ik mezelf zover krijgen om mijn man dit forum eens te laten zien.
Zoals jullie misschien weten heeft hij er nog geen weet van.
Mijn man is een gesloten persoon ook gevoelens kan hij moeilijk uiten,wenen doet hij al helemaal niet.
Meestal zegt hij dat hij geen hart heeft maar twee magen,maar ik weet wel beter,met de tijd leer je elkaar beter kennen.
Nogmaals aan zijn reaktie's heb ik gemerkt dat ik veranderd ben/ik kom meer voor mezelf op wat sex betreft.
En dat plaatje staat hem echt niet aan,pas op ik schrik zelf nog van mijn eigen reaktie's. :banghead:
Natuurlijk heeft dat te maken omdat ik dit forum heb ontdekt.
We hebben ook meer woorden daardoor maar het mooie daar van is dat ik hem zo iedere keer weer een stapje dichter kan brengen naar dit forum.
Of het me lukt dat is nog maar de vraag.
Stap voor stap ga ik hem wellicht voorbereiden,om hem eens met eigen ogen te laten zien hoeveel mensen kampen met dergelijke problemen.
Ik heb mede dit forum al heel veel geleerd,zeker weten.
Neem nu Jan dat is een echte spraakwaterval  :klap: