Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Fanny's vragenlijsten

Gestart door littlefanny, juli 24, 2006, 11:23:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinky

 :klap: goed gezegd!

Ik doe en zeg nu vaak dingen die ik liever niet doe of zeg, maar ik wil gedoe voorkomen. Op school wordt gewoon erg veel over sex gepraat. En soms is dat heel erg grappig, maar vaker heel erg plat. Ik laat het dan maar gaan en neem geen deel aan dat gesprek. Maar soms vragen ze iets van mij, waar ik gewoonweg geen antwoord op wil geven. Mijn vrienden hoeven niet te weten waar ik het met wie heb gedaan en hoe ik dat vond. En ook niet hoe lang die van mijn partner is en of dat bij mij wel past. Als ik zeg daar geen antwoord op te willen geven krijg je meteen een hoop gelach en ben ik dus dat preutse meisje. Vaak zeg ik dus maar alleen in bed en lang genoeg. Dan ben ik ervan af en heb ik geen dingen gezegd die ze toch al niet wisten. Dan is asexueel zijn op zich handig. Als mensen dat van je weten dan vragen ze er niet meer na. Je vraagt ook niet aan een homosexueel hoe hij het vind om met een vrouw te vrijen!
Ik ben sexueel, maar ik hoef echt niet elke dag. Ik vind lekker knuffelen net zo fijn. Als ik om me heen hoor dat sommigen het al na 1 dag met iemand doen, dan vraag ik me ook af waarom. Ik heb al 2,5 jaar geen sex gehad en ik mis het ook niet. Wat ik wel mis is eens lekker tegen iemand aan liggen, ff knuffelen. Ik denk ook niet dat ik het echt een ramp zou vinden als mijn man asexueel blijkt te zijn. Tenzij ik later kindjes wil... :D

petra1963

Daar ben ik het wel mee eens, ja..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Citaat van: pinky op september 29, 2006, 07:05:27 PM
Als ik om me heen hoor dat sommigen het al na 1 dag met iemand doen, dan vraag ik me ook af waarom.

Dat heb ik me ook altijd afgevraagd...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ja, na 1  dag al.. ik verbaasde me daar ook al over.. Dan twijfel ik af en toe aan mijn eigen gevoel.. Zou ik dan niet normaal zijn ( vast niet, denk ik dan daarna, maar dan om een andere reden  ;D) ..Ik voel als ik dat lees ook veel vervreemding.. bizar...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

petra1963

Het zal vast ook niet voor niets zijn dat ik nooit aan een 'one night stand' begonnen ben. Niet eens om morele redenen, maar ik voelde dan vooral innerlijk veel afstand.. en ik voelde vervolgens ook geen zin om daar aan te beginnen..en nam weer innerlijk afstand..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Ik heb het hele idee achter een one night stand nooit begrepen. Diep respect voor prostituees! Dat ze het kunnen. Maar des te vreemder vind ik het hoe trots mensen erop kunnen zijn. Ik moet er niet aan denken. Ik wil alleen sex met iemand die ik toch minstens een paar maanden ken. Voor sommigen reden om te denken dat ik daarom al een paar jaar vrijgezel ben. Voor mij reden om te geloven dat ik wel mijn soulmate tegenkom en anderen die daarom mislopen...

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Puur theoretisch snap ik het idee van een one-night-stand wel. Ik zou het zelf nooit kunnen, maar goed wat dat betreft ben ik natuurlijk ook afwijkend. Echt onbegrijpelijk vind ik het pas als mensen echt een serieuze relatie met iemand willen beginnen, maar de eerste avond al met elkaar het bed induiken. Da's toch niet de manier om een goede basis voor een relatie op te bouwen?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Jovi, ik volg jou volledig! Toen bij mij alles nog ging heb ik een keer ook een soort one night gehad (ik heb niet alles gedaan omdat ik nog maagd was en niet van zin was om dit tijdens een one night voor de eerste keer laten gebeuren) Het was helemaal niet mijn bedoeling om een relatie met hem op te bouwen. In dat geval zou ik dat ook helemaal niet gedaan hebben!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Stev

Citaat van: Jovi_Hobbes op september 30, 2006, 02:10:32 PM
Da's toch niet de manier om een goede basis voor een relatie op te bouwen?

Niet echt. Maar vervolgens is ZIJ zwanger (kan), ga je trouwen, hebt die basis niet en daar komen al die scheidingen vandaan, toch?
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Een deel van de scheidingen, misschien. Maar meestal gaat het denk ik in het scenario van Stev over ongetrouwde tienermoeders die hun schoolopleiding niet af maken, en het doen met onbetrouwbare vriendjes die vervolgens met de noorderzon vertrekken. Dat eindigt niet eens in een huwelijk..laat staan in een echtscheiding..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Trouwens, sowieso. Ik denk dat je nog schrikt als je ziet hoeveel jongeren zwanger zijn geworden op te jonge leeftijd (3516 baby's geboren bij meisjes tussen de 15 en 19 in het jaar 2002, 10.3% van alle abortussen vind plaats bij meisjes tot en met 19 jaar). Ik kan zo al 5 per ongeluk zwanger geraakte meisjes in mijn eigen omgeving oplepelen. En dat is best heftig. een groot probleem lijkt me. Ik weet dat in ieder geval 2 van hen niet meer met de vader samen zijn. 1 van hen is nu al een paar jaar getrouwd (gelukkig) en bij 2 van hen vraag ik me af of de relatie nog lang goed blijft gaan. Lang leve het niet zo goed opletten.
Maar ja, een one night stand zou ik niet willen riskeren. Een condoom kan altijd scheuren en de pil is ook niet 100% waterdicht. En om nou 9 maandjes later met een kind van een min of meer onbekende te zitten lijkt me een te groot risico. Al is dat bij het gebruik van beide voorbehoedsmiddelen zowat nihil...je zult net die 1 op de miljoen mensen zijn die de pech wel heeft!  :78: Dat vind ik niet leuk en het kindje denk ik ook niet echt. Veels te veel gedoe. Helemaal als je niet eens meer weet hoe de vader ook al weer heet... :-[

bebe

 Maar des te vreemder vind ik het hoe trots mensen erop kunnen zijn. Ik moet er niet aan denken.

weet je wat ik niet snap(nu we het toch over onbegrijpelijke situaties hebben  :
dat mensen na een lange relatie,zodra ze weer single zijn direct op zoek gaan naar een nieuwe partner,en dan hoor
je na een maand of 2 dat ze samen wonen,schiet mij maar lek hoor,maar ik vraag me dan telkens weer af wat in godsnaam
dan je vorige relatie heeft betekend,niks blijkbaar,je stap zo over van de 1 naar de ander,lekker makkelijk.
Daar kan ik dus niet bij met die kleine hersentjes van mij.......

Jovi_Hobbes

Volgens mij heeft dat er gewoon mee te maken dat sommige mensen niet zonder relatie kunnen. Sommige mensen kunnen niet tegen alleen zijn, anderen denken dat ze niet compleet zijn als ze geen relatie hebben. Dat is volgens mij een heel belangrijke reden waarom veel relaties stuklopen. Als je wanhopig bent en het allereerste aanpakt dat je tegenkomt heb je grote kans dat het niet echt de persoon van je dromen is.

Mijn opvatting hierover is totaal anders: ik vind dat je leven pas compleet is als je gelukkig kunt zijn met jezelf. Een relatie is dan een heel mooie aanvulling, maar niet strikt noodzakelijk om een gelukkig leven te kunnen leiden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Bij ons in het 4e middelbaar (15 of 16 jaar) was ook een meisje zwanger. Iedereen bekeek die heel vies en daar werd enorm hard over geroddeld. Het was dan nog niet echt een mooi meisje dus natuurlijk kwamen er opmerkingen van "amai, die heeft zeker gedacht: die kans krijg ik nooit meer dus die moet ik grijpen" of "hoe is die aan een lief geraakt" ... Je kan wel volgen waarschijnlijk. Nu, een goei vriendin van mij, zat in haar klas en was daar vrij goed mee bevriend. Toen iedereen dat zwangere meisje liet vallen, is mijn vriendin haar blijven steunen. Ze is uiteindelijk te weten gekomen dat het meisje verkracht werd. Ik had plots ontzettend veel medelijden met haar. Dit werd niet verder verteld omdat ze daar misschien ook opmerkingen en vragen over zou krijgen en het was voor haar al moeilijk genoeg om dat te verwerken. Dit is begrijpelijk en soms vraag ik mij af of er bij al die tienerzwangerschappen niet meer van die gevallen zijn... maar als ik de kinderen bij mij op school (en dat is maar TOT 12 jaar) bezig hoor vrees ik dat er veel onbezonnen jeugd er toch zelf voor gekozen heeft.

En over de andere situatie: Ik heb vlak voor dat ik een relatie had met Viper een vrij lange relatie gehad met iemand anders. Het liep heel slecht tussen ons en ik kon daar met Viper eigenlijk beter over praten dan met mijn vriend. Toen het dan ook gedaan was met mijn vriend, zijn Viper en ik meteen nog dichter naar elkaar toe gegaan. We verkeerden dan ook enorm snel. Er waren natuurlijk heel veel mensen die mij zot verklaarden maar ik was gelukkig, ik had vlindertjes. Ik heb er echter nog heel lang van afgezien en daardoor Viper ook. Het heeft nog zeker een half jaar geduurd dat ik op sommige momenten meer naar mijn vorige vriend verlangde dan naar Viper. Ik raad het nu dus ook iedereen af en zal zelf wel beter weten moest het nog eens gebeuren. Maar ik heb dus zelf ooit de fout gemaakt en kan het andere mensen niet kwalijk nemen als ze het ook doen. Ik hou dan alleen in mijn achterhoofd: zij zullen ook wel problemen kennen want het kan gewoon niet dat je al zo snel over een relatie over bent.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.