Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

sex -indien-het-kon-

Gestart door Willem, november 29, 2006, 06:03:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem

Het is een theoretische vraag, want de medicatie, de operatie of wat ook bestaat (volgens mij) nog niet.
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Sismo

Ik zou voor Nee kiezen, als er niet stond dat mijn aseksualiteit perfect is. Ik vind het nl niet perfect, maar het hoort wel bij mij.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Willem

ik heb het A antwoord op je suggestie bijgesteld. Het is niet de bedoeling de nadruk te leggen op perfect, was inhoudelijk bedoeld !
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

myra

ik zou het wel fijn vonden mocht ik ervan kunnen genieten, dan had ik meer slaagkansen in relaties. ;) Hoewel ik nooit zou willen dat seks het belangrijkste aspect wordt.

Nu is het voor mij echt onmogelijk om seks te hebben, dus de enige mogelijkheden zijn single zijn of een aseksuele partner ooit eens vinden.  :pinguin:

Willem

Ik ontdekte die polls hier.... en ik dacht: waar niemand totnogtoe naar poll-de is de wensdroom... (uitgeproken of niet uitgesproken)
Wat voor mij ook steeds voorop blijft staan is de vriendschapsrelatie, en het doet me pijn dat vriendschap meestal moet wijken voor een probleem of "onevenwicht" inzake een zuiver fysico-chemische gewaarwording....
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

myra


petra1963

Voor mij blijft het een verwarrende vraag. Het is hoe ik mij voel. Het is. En 'perfect' of andere qualificaties zijn voor mij niet aan de orde..
Het is voor mij net zo'n vraag als 'Zou je op de een of andere manier geheel van je aandoeningen genezen willen zijn?'. Dat is een werkelijkheid die zover van mijn geleefde leven af staat, dat ik op die vraag geen antwoord kan geven. Hoe is het om niet gehandicapt te zijn ? Waar moet ik het mee vergelijken ? Dat weet ik niet, ik ben gehandicapt vanaf mijn geboorte..
Zo weet ik ook niet of ik het wel fijn zou vinden om 'sexueel' te zijn. Op praktische aspecten in het vinden van een relatie na, dan. Die overigens wel belangrijk zijn, hoor ! Maar of ik het zelf, innerlijk, wel fijn zou vinden om plotseling sexueel te zijn, dat weet ik niet. Dus daar kan ik ook geen goed antwoord op geven..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Leuk bedacht, Willem.  :klap:

Zou het overweging waard zijn om dit onderwerp naar de categorie "aseksualiteit" te verhuizen? (daar heb je haar weer  :pinguin:  )
Een poll kun je namelijk overal plaatsen en ik vind dit meer bij de beleving passen dan bij de feitelijke statistieken waar dit board voor bedoeld was.
Maar als ik de enige ben, laat maar  :wave:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Thiotric

maar hier wil ik even op reageren hoor, seks is dus wel duidelijk meer dan een " fysico-chemische gewaarwording" ! Indien deze steling zou kloppen dan is seks om de seks juist even "lekker" dan seks met een geliefde, and guess.... it's not ! Hier hebben jullie het enkel over 1 aspect van seks. Het minst mooie dan nog, "alle" seks hiermee gelijkstellen is dus een manke vergelijking. ( Dit doet me denen aan de pstoor die over het huwelijk preekt...)
Trouwens, Willem, ik kwam je hier het eerst tegen ( chaotische leesmethode?). Welkom hier!
Myra, zou je dan wel willen dat seks een "redelijk belangrijk" aspect wordt? Voor mij moet het ook niet het belangrijkste zijn hoor, maar het is wel redelijk erg belangrijk hoor ( al heeft mn situatie mijn sensorke misschien wel wat op overgevoelig gezet...)  :wave:
PS aan iedereen: als volovertuigde seksuele mens ( volgens Elke zelfs een beetje een maniac ! :schater: ) : ik begrijp niet goed waarom je kan twijfelen aan het idee of je seksuee zijn leuk zou vinden? Elke seksuele mens vind het leuk... dus waar zit de twijfel?
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

myra

#9
@Thiotric : ik zeg dat vanuit de optiek van mijn vroegere relaties. Het feit dat ik geen seks wou bracht langs beide kansen frustraties en twijfel teweeg. Dus als ik ervan kon genieten, zou ik me die ellende kunnen bespaard hebben. Ik vind persoonlijk seks absoluut onbelangrijk en overbodig, maar de frustratie vond ik pijnlijk.

Maar ik kan die knop niet zomaar omdraaien, dus probeer ik mezelf te accepteren zoals ik ben, en geen seksuele relaties meer na te streven.

myra

Citaat van: Thiotric op november 29, 2006, 09:15:01 PM
: ik begrijp niet goed waarom je kan twijfelen aan het idee of je seksuee zijn leuk zou vinden? Elke seksuele mens vind het leuk... dus waar zit de twijfel?

Die komt voort uit het feit dat we aseksueel zijn en het dus niet leuk vinden. Daarom zijn we hier. ;D

Thiotric

Lijkt me voor jou dan ook wel de "beste" oplossing Myra. In de "als" en "indien" sferen wordt alles wel onduidelijk... vooral mijn opmerking naar jou !   :knuffel:
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Stev

Citaat van: Thiotric op november 29, 2006, 09:15:01 PM
maar hier wil ik even op reageren hoor, seks is dus wel duidelijk meer dan een " fysico-chemische gewaarwording" !

Ik denk dat Willem dit ook wel bedoelde. Zie de vraagstelling bovenaan.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Thiotric schreef > ik begrijp niet goed waarom je kan twijfelen aan het idee of je seksueel zijn leuk zou vinden? Elke seksuele mens vind het leuk... dus waar zit de twijfel? <

Mijn antwoord zit in de lijn van dat van Myra. Ik heb sex gehad, en vond er of niets aan of vroeg me af wat ik aan het doen was. Of voelde me helemaal in de knoop omdat ik iets leuk en fijn scheen te moeten vinden wat ik niet voelde. En voor mijn partners was dat in de loop van de tijd ook vast niet leuk. Uiteindelijk komt het bij mij steeds neer op dat ik iets simpelweg niet voel, of ruimschoots niet voldoende voel om aan verwachtingen en normen te voldoen. En toen ik merkte dat daar een naam voor was, en een systeem in mijn reacties zat dat met elkaar samenhing, en dat dat 'asexualiteit' bleek te heten, toen werd voor mij langzaam het leven overzichtelijker. En begreep ik mijzelf ook beter.
De twijfel zit bij mij dus in het asexueel zijn zelf, niet in een ideologie of een patroon van normen of waarden over hoe ik leef of zou moeten leven.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Thiotric

Ik vraag mij dat soms af Stev, zoals Peter beschrijft dat hij niet weet of hij een leven als niet-gehandicapte ( zeg je zoiets Peter ?  :wave: ), goed zou vinden... het is voor mezelf ( redelijk normaal   ;D ) , ook heel moeilijk om te begrijpen... kheb die discussie vroeger vaak met een blind persoon gehad. Als "ziende" kan ik me niet inbeelden dat een blinde niet wil kunnen zien. En dan denk ik wel eens dat dit moet komen omdat "zij"  :-[ gewoon geen idee hebben over wat ze een keuze (moeten) maken... het voelt soms aan als een soort van "berusting" bij bejaarden ( " Ach, het is goed ....) ( en dan moet je eens naar Peters onderschrift kijken ). Peter, kan jij hier wat klaarheid in scheppen ( en als ik foute zaken zou zeggen, vergeef me hoor mensen... :knuffel: )?
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen