Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

sex -indien-het-kon-

Gestart door Willem, november 29, 2006, 06:03:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem

Ik ben van oordeel dat wij wel "dezelfde persoon" blijven, als we de knop van de "daad" konden omzetten...
Omdat dat mijns inziens gescheiden zaken zijn.

Ik heb hier zelf eigenlijk gekozen voor 'de knop omzetten en definitief op wel-sex'
En waarom?  Ik ben van nature asexueel, dit wil zeggen: ik heb NOOIT enige sexdrive gehad , nooit is heel weinig, weet je ?? :) OOk niet die momenten van libido waar vele anderen het hier WEL over hebben! Mij mij :  ZERO.
Maar van de andere kant: ik hou ZO VEEL van mijn vriendin, ALS vriendin en als mens, dat ik DAAROM de knop zou willen kunnen omzetten.
De kwaliteit van het leven wordt bepaalt door de zielskeuze. Als die stuk gaat omwille van iets "materieel" (waaronder ik sex reken), dan GRAAG de mogelijkheid om dat materiele gegeven aan te zetten....
Dit is eigenlijk de eindsamenvatting (op dit moment) van mij levensverhaal, dat ik nog steeds niet geschreven heb...
maar daarom startte ik deze poll.  Het is een diep filosofische overweging. Wars van angst...
Enkel:  de operatie bestaat nog niet...
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

myra

De keuze van een partner is niet voor iedereen een zielskeuze, Willem. Voor velen is het vooral uiterlijke aantrekkingskracht die de primaire aantrekking bepaalt.  :(

Ann

#47
antwoord: Nee, nooit  :) maarja makkelijk voor mij , ik wil geen partner ;D
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

elke

Citaat van: Willem op december 05, 2006, 08:56:25 PM
Ik ben van oordeel dat wij wel "dezelfde persoon" blijven, als we de knop van de "daad" konden omzetten...
Omdat dat mijns inziens gescheiden zaken zijn.

Ik heb hier zelf eigenlijk gekozen voor 'de knop omzetten en definitief op wel-sex'
En waarom? Ik ben van nature asexueel, dit wil zeggen: ik heb NOOIT enige sexdrive gehad , nooit is heel weinig, weet je ?? :) OOk niet die momenten van libido waar vele anderen het hier WEL over hebben! Mij mij : ZERO.
Maar van de andere kant: ik hou ZO VEEL van mijn vriendin, ALS vriendin en als mens, dat ik DAAROM de knop zou willen kunnen omzetten.
De kwaliteit van het leven wordt bepaalt door de zielskeuze. Als die stuk gaat omwille van iets "materieel" (waaronder ik sex reken), dan GRAAG de mogelijkheid om dat materiele gegeven aan te zetten....
Dit is eigenlijk de eindsamenvatting (op dit moment) van mij levensverhaal, dat ik nog steeds niet geschreven heb...
maar daarom startte ik deze poll. Het is een diep filosofische overweging. Wars van angst...
Enkel: de operatie bestaat nog niet...



Ik deel dezelfde mening, Willem, gewoon omwille van het graag zien van Thiotric.

Thiotric

... waarmee jullie nog steeds de kern van de zaak niet begrepen hebben... seks kan idd puur "materieel, fysiek, of hoe je het noemen wil" zijn, maar seks kan je ook daar brengen waar je anders 20 jaar meditaitetraining voor nodig hebt...
Het is soms moeilijk om jullie visie op seks te begrijpen... alsof je niet "durft" beseffen dat je het ook voor jezelf zou moeten willen. Niet voor je partner verdomme, maar voor jezelf ! Ik heb Elke gekend ( en leren kennen) tijdens een zeer seksuele "fase", toen het "knoppeke" omgedraaid werd is ze niet alleen op seksueel gebied veranderd... ze is een heel ander mens geworden. Na enkele maanden zag ze nog enkel de mensen uit onze gezamelijke vriendenkring die ze via mij kende, van haar eigen vriendenkring is ze enorm vervreemd geraakt. Ik heb haar meermaals op dat feit gewezen. Waarom nu deze uitleg? Wel, toen het knopje omgezet werd is niet enkel haar zin in seks uitgedoofd, maar is er veel meer uitgedoofd, het leek me enorm op een actief onthechtingsproces op verschillende vlakken. Vrije tijd werd gevuld met mega sessies videospelletjes, lezen, videospelletjes,.... Elke heeft zich toen op een bepaalde manier "afgesloten"  van haar leven toen. Ook ikzelf werd op een bepaald moment uitgesloten ( en kon ze wel "vlinders" voelen voor iemand anders ), sorry, maar de transformatie die zij heeft doorgemaakt is voor mij een bewijs dat Elke veel meer heeft "verloren" dan een puur lichamelijk iets, een chemisch..., een toch niet zo wereldschokkend belangrijk iets...
Ik hoop dat jullie dit verhaal een beetje snappen, voor mij is Elke veel meer kwijt geraakt, en dat ze dat allemaal "vergeten" is,  en alleen het stukje seks voor ogen houdt, dat vind ik niet eerlijk tegenover haarzelf. ( Sorry schat ! Maar ik meen dit echt !).
Trouwens, dit soort 'houding' geeft aan dat Elke " geweldige" herinnerringen van vroeger helemaal minimaliseert, wat voor mij soms enorm kwetsend is: "was het dat maar???  :( , vond je het zo weinig waardevol?".
Filosofie is goed, maar je moet wel eerlijk voor jezelf blijven ....  :-\ ( en ik weet dat dit verhaal iet voor iedereen opgaat hoor, maar misschien heeft er toch iemand een filosofisch nut aan...).
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

petra1963

Hoi Thiotric,
Dat zijn andere aspecten, dat tegelijk in jullie relatie veranderd zijn. Wat je beschrijft, is heel ingrijpend.. dat is duidelijk.
Maar of dat dan voor iedere asexueel opgaat, dat met 'geen sex' ook die andere aspecten van iemands leven (zouden) veranderen ? ik weet het niet. En dat bedoel ik ook letterlijk, ik kan er in zijn algemeenheid niets over zeggen. Ik kan alleen zeggen dat ik zoiets in mijn leven niet herken.
En dat ik dus niet zie waarom ik 'dat' in mijn leven zou moeten willen..voor mezelf. Sorry...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ann

ja idd,
want ikw eet zeker moest iemand bij mij seksuele handelingen verrichten dan zou ik niks voelen, daar komt aseksualiteit dan ook op neer...
het is niet echt een keuze, je bent zo
allesinds zo is het bij mij
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Willem

mmmm... de blinde die niet "wil" kunnen zien, is wellicht een blinde van geboorte ?
Wie op latere leeftijd blind werd spreekt zo niet... uiteraard.
Handicap is : ervaring GEHAD HEBBEN met dingen die je vroeger kon, en nu niet meer...
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

elke

Lieve Thiotric,
heel moeilijk om lezen, ook moeilijk om over na te denken, en dit zal nog wel enige tijd vragen.
Toch een kleine bedenking alvast, heeft de verandering van leefgedrag tot gevolg gehad dat de zin in seks ook verdween, of heeft het geconfronteerd worden met geen zin meer hebben in seks, en daar zwaar mee geconfronteerd worden, de gedragsverandering als gevolg gehad? Hier ben ik helemaal niet uit. Feit was wel dat bij mijn vorig lief na enkele maanden de zin in seks ook helemaal weg was. Vrijen werd toen ook eerder iets dat ik deed om mijn lief te plezieren. Ik koppelde op dit moment eerder verliefdheid met zin in seks. Vreemd genoeg ben ik de laatste 11 jaar ook niet meer verliefd geworden.
Allemaal vragen, ben er nog heel lang niet uit. Maar er blijven aan werken en denken, is een echte must voor mezelf en Thiotric.

Stev

Mijn antwoord: definitief laten installeren op sex=fijn AAN. Met nadruk op sex=fijn! Ik ben ook van nature asexueel, als ik seks heb gehad dan omwille van mijn partner en ja, het kan ook lekker zijn. Maar heel vreemd is dat zelfs dat "lekker" voor mij geen reden is om seks voor mezelf te willen. Ik mis gewoon dat stukje "behoefte hebben aan". Ik heb dus ook niets van vroeger (een soort wel seksuele faze) wat ik graag terug zou willen hebben. Maar ik heb wel een seksuele partner...
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

@ Thiotric,
Ik vond het erg interessant om je post te lezen, omdat ik sommige dingen wel herken van mezelf. Niet dat ik ooit een veel seksuelere fase heb gehad, maar wat jij omschrijft over de contacten met anderen herken ik wel. Ik ga er eens over nadenken hoe het bij mij zit!  :wave:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ann

Citaat van: Willem op december 06, 2006, 05:24:17 PM
mmmm... de blinde die niet "wil" kunnen zien, is wellicht een blinde van geboorte ?
Wie op latere leeftijd blind werd spreekt zo niet... uiteraard.
Handicap is : ervaring GEHAD HEBBEN met dingen die je vroeger kon, en nu niet meer...

oh maar ik heb me nog nooit seksueel aangetrokken gevoeld tot iemand hoor, zelfs niet 1 keer
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

petra1963

Citaat van: Willem op december 06, 2006, 05:24:17 PM
mmmm... de blinde die niet "wil" kunnen zien, is wellicht een blinde van geboorte ?
Wie op latere leeftijd blind werd spreekt zo niet... uiteraard.
Handicap is : ervaring GEHAD HEBBEN met dingen die je vroeger kon, en nu niet meer...

Nou nee, dat hoeft niet. Handicap is ook: dingen niet kunnen die een ander wel kan. En die je ook zou willen. Maar omdat je dat niet kan, niet de dingen kunt doen die je zou willen doen.
En die de omgeving wel als normaal veronderstelt, dat komt er vaak ook nog een keer bij. Neem bijv alle gebouwen ( winkels, restaurants, bioscopen enz) maar waar ik met mijn rolstoel of scootmobiel niet in kan.  Ben je gehandicapt door je aandoening ? Of doordat de samenleving niet is aangepast op mensen met een aandoening ?

Hier ligt ook wel een interessante link met asexualiteit. Want is asexualiteit een probleem door hoe je als mens zelf bent ? Of doordat de samenleving sterk gesexualiseerd is ?
Natuurlijk ligt het( bijv in relaties ) veel genuanceerder en ingewikkelder, maar ik wilde dit toch niet onvermeld laten..

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Thiotric

@iedereen:
:knuffel: , vandaag beetje het Noorden kwijt, moeilijke dag met Elke en ik. Er komen veel zaken boven waar ik ni goed van ben. Morgen beter zeker. Slaapwel !
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Willem

Ja peter, dat klopt, maar ik doelde op de specifieke voorbeeld van de blinde... er zijn ECHT 2 groepen. De ene groep beseft dat ze "anders" zijn, maar kan dat niet echt plaatsen omdat ze het zien, nooit gekend hebben. De andere groep voelt zich een groot stuk van de wereld ontnomen, omdat ze ooit wel gezien hebben...
Ik ken mensen van beide groepen...
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner