Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Onderdrukking van een extreme kant?

Gestart door Ereinion, mei 11, 2007, 12:48:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joopdekat

Citeer
Wel dit blijkt nog een overeenkomst tussen ons te zijn. Ik heb namelijk ook een soort SM fascinatie. Ik moet toegeven dat ik af en toe van die bondage-verhalen lees en dat best wel spannend vind. Maar ik heb het zelf nooit gedaan en ben dat ook niet van plan. Net zoals bij Sismo vind ik vastbinden wel iets hebben, iemand pijnigen zegt mij dan weer niks.
Citeer

Myra en Sismo, jullie moeten inderdaad veel karakter en interresse overeenkomsten hebben, als ik die horoscopen naast elkaar leg. Ik noem zoiets karakter-resonantie en bedoel daarmee dat er zoveel overeenkomst is, niet gelijk aan elkaar maar wel zoveel overlap, dat jullie elkaar als het ware van binnen uit (onbewust) herkennen. Zoiets schept een vertrouwensband. In vriendschappen en relaties, is dat wat de band dieper en zinvoller maakt. Ook in families zie je zulke resonatiepatronen altijd. Het is als het ware een stukje astrologische genetica. Je erft ook astrologische factoren van je ouders, alleen hoe je daarmee omgaat, kan verschiilend zijn van wat je ouders er mee deden/doen.

Ik heb wel wat bondage ervaring (een paar keer met een vroegere vriendin) en vond het ongelooflijk spannend. Het geeft een heel andere dimensie aan erotiek dan alleen 'recht toe recht aan' vrijen. Je kunt zoiets alleen doen, als je elkaar volkomen vertrouwt, want bij iemand die je maar een beetje kent, weet je niet wat er gaat gebeuren als je daar machteloos ligt. Je moet ook gelijkgestemd zijn in die dingen en er over durven beginnen te praten, denk ik. In ieder geval heb ik dit thema nooit aangesneden met mijn huidige vrouw.

petra1963

#61
Joop de kat schreef: [i]< Maar kun je ook voorbeelden geven waarbij je die zelfbeheersing tot een groter nut voor jezelf zou kunnen maken, of zelfs kunnen gebruiken als sterk onderdeel van een beroep of een bepaalde levenstaak, of zoiets? Bijvoorbeeld door die kracht in te zetten voor een (extern) doel dat groter is dan jezelf? Iets dat ten goede komt aan de maatschappij bijvoorbeeld. Waarom vraag ik dat? omdat ik je horoscoop hier voor mij heb en zie dat zoiets binnen je macht ligt, als je tenminste verder gezond bent. Maar misschien heb je wel werk waarin dat facet al aan de orde komt. >[/i]

Hi...hi.. dat vind ik sterk ! Wat apart dat dat in mijn horoscoop te zien is... Want inderdaad, ik zet mijn kracht zo in.. en wel terwijl ik een nogal slechte gezondheid heb..  ;D
Toen ik 16 was, ben ik in 1980 bij een IKV-kern gegaan, ivm de Kruisrakettencampagne van het IKV. Sindsdien: vrede, milieu ( niet alleen actievoeren , ook werken op biologische boerderijen) , kraken ( :o ) en in toenemende mate mijzelf geconcentreerd op de politieke belangenbehartiging van gehandicapten en chronisch zieken (lokaal, provinciaal, landelijk). En ik heb in de gemeenteraad gezeten, en in Provinciale Staten. Etc.....

Dus inderdaad: het gaat mij er om mijn kracht in te zetten voor ideële doelen die ik nuttig en zinvol vind. Dat zat er bij mij dus al vroeg in. En ik vond het als jongere en als student al veel zinvoller om mij daar voor in te zetten, dan in disco's rond te hangen. ( bij voorbeeld) Ik snapte gewoon van binnenuit niet wat daar leuk of nastrevenswaard aan was..

Dus: ik ben blij verbaasd ! Het gaat er mij dus niet zozeer om om een net mens te zijn. Het gaat er mij om wat zinvol is om te doen in mijn leven, en wat niet. Rekening houdend met mijn beperkingen. En vanuit een soort 'consuminderen' perspectief. Tja, zo zit ik in elkaar.. ;D

En: wat ik al eerder schreef: mijn asexualiteit heeft voor mij nietzozeer  met moraal te maken. Het heeft simpel te maken met wat ik wel en niet voel. En dat ik dus mijn eigen gevoel wil respecteren,  en niet datgene wil doen, wat ik niet voel. Dat kan ook, want ik ben single.


Verder: ergens lijkt het soms of stukjes van een andere uitwisseling hier op dit forum hier onderhuids weer terug komen. Namelijk dat iemand al eerder schreef dat mensen die asexueel zijn voor zichzelf moeite zouden moeten doen om van hun aseksualiteit af te komen. Want dat dat hun levensgenot zou vergroten. Nu zijn we op dit forum daarin nogal verschillend. We beleven dat persoonlijk verschillend. Voor sommigen speelt dat inderdaad, voor anderen, zoals mijzelf, speelt dat niet. En ergens heb ik het gevoel dat dat uitgangspunt in deze discussie ook (op de een of andere manier) een rol speelt. Namelijk het uitgangspunt dat het beter is om je impulsen uit te leven (ook je sexuele impulsen), dan om dat niet te doen.

Ben ik nou onbegrijpelijk geworden ?  ::)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Nee, je bent helemaal duidelijk en ik herken zelfs erg veel in wat je schrijft. Ook met je laatste opmerking ben ik het wel eens.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Citaat van: Sismo op mei 18, 2007, 11:35:55 PM
Toch wel heel frappant dat er steeds meer herkenning is...

Ja, ja, dat hebben we niet verwacht....  :)
Nog iets van mezelf: Ik zie inderdaad veel liever SM/bondage (de enkele keren dat ik op de TV iets voorbij zie komen en ik weet niet eens of het hetzelfde is  :-\ ) dan een geweldige vrijpartij  :-\
Maar het heeft toch absoluut geen zin om in die richting überhaupt te denken? Dat valt gewoon niet in te passen in mijn huidige leven waar ik best gelukkig mee ben?  ???
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

joopdekat

Citaat van: peter1963 op mei 19, 2007, 05:25:33 AM

Verder: ergens lijkt het soms of stukjes van een andere uitwisseling hier op dit forum hier onderhuids weer terug komen. Namelijk dat iemand al eerder schreef dat mensen die asexueel zijn voor zichzelf moeite zouden moeten doen om van hun aseksualiteit af te komen. Want dat dat hun levensgenot zou vergroten. Nu zijn we op dit forum daarin nogal verschillend. We beleven dat persoonlijk verschillend. Voor sommigen speelt dat inderdaad, voor anderen, zoals mijzelf, speelt dat niet. En ergens heb ik het gevoel dat dat uitgangspunt in deze discussie ook (op de een of andere manier) een rol speelt. Namelijk het uitgangspunt dat het beter is om je impulsen uit te leven (ook je sexuele impulsen), dan om dat niet te doen.

Ben ik nou onbegrijpelijk geworden ?  ::)

Nee hoor Peter, ik kan je goed volgen. Maar wanneer ik iemand op dit forum iets terugschrijf, benader ik hem/haar ook vanuit die individuele gegevens (de horoscoop is daar erg geschikt voor, vandaar dat ik dan ook zoiets treffends kan schrijven over die doelen groter dan jezelf). In jouw geval zie ik dan dat je een bepaalde sterke energie in een relevante hoek hebt staan, die een ander met een vergelijkbare horoscoop zou kunnen gebruiken als sexuele expressie.
Maar omdat die wens om zich sexueel te uiten bij jou niet bestaat (en bij sommige anderen -met relaties- , zoals je terecht opmerkt, wel), kom ik met een alternatief (speciaal voor jou) om diezelfde energie op een andere manier (en positief) te gebruiken, want dan groei je als mens naar een maximale zefexpressie en heb je er voldoening van omdat het samenvalt met je innerlijke drang om in de wereld iets te betekenen. Als je namelijk met die energie niets doet, of je zou hem negatief gebruiken, dan zal het ook negatief op je terugslaan, op den duur. En zoiets kan vele (ook erg vervelende) vormen aannemen. Opgewekte energie moet namelijk ergens heen, die kun je niet ongestraft oppotten.
Voor een ander, die wellicht wel graag iets aan die asexualiteit wil doen, kun je die horoscoop anders benaderen en kijken naar de mogelijke remmingen en die bespreekbaar maken. Er vervolgens een uitlaatklep voor bedenken, zodat de spanning ervan afvloeit en dan als de druk van de ketel is (het onbewuste of bewust aanwezige trauma is opgelost) dan is de weg naar een sexuele expressie stap voor stap mogelijk. Maar zoals hierboven al gezegd, daarvoor moet je de horoscoop gedegen bestuderen en samen bespreken inclusief de dingen die er vanuit het verleden eventueel meespelen.

In het kort: ieder mens doet er goed aan om het maximale van zijn potentieel (dat wat je in een horoscoop kunt zien) ook daadwerkelijk na te streven. Je wordt dan uiteindelijk ook wat je horoscoop belooft. Veel mensen komen helaas maar tot 20 procent, en dat komt voornamelijk door onwetendheid over dat persoonlijke potentieel tot zelfexpressie. Wordt wie je van nature innerlijk bent en meer hoef je niet in dit leven.

Zonnekind

Citaat van: joopdekat op mei 19, 2007, 05:31:43 PM
Wordt wie je van nature innerlijk bent en meer hoef je niet in dit leven.

Heel mooi gezegd maar ik ben al heel mijn leven op zoek naar mezelf en ik ben er nog niet in geslaagd mezelf te vinden. Ik sta hierin, voor mijzelf, al vrij ver want ik weet al welk werk ik graag doe en welk soort kleren ik graag zie. Verder dan dat wordt het moeilijk.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Joop de Kat schreef: < ieder mens doet er goed aan om het maximale van zijn potentieel (dat wat je in een horoscoop kunt zien) ook daadwerkelijk na te streven.  >

Nou, dat herken ik wel in mijn eigen leven. Ik wil er het maximale uitslepen wat er in zit.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

petra1963

Stev schreef: < Ik zie inderdaad veel liever SM/bondage >

Ehhh..(  nu volgt een moeilijke bekentenis)... ik ook.. Maar dat wil voor mij nog niet zeggen dat ik het zelf ook aan mijn eigen lichaam wil. Dat is voor mij wat anders.
En zoals Stev ook schreef:
< Maar het heeft toch absoluut geen zin om in die richting überhaupt te denken? Dat valt gewoon niet in te passen in mijn huidige leven waar ik best gelukkig mee ben?  >

Zo ervaar ik het ook. Zien is een ding, het aan mijn lijf ervaren is iets heel anders.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

petra1963

Citaat van: Zonnekind op mei 19, 2007, 05:45:51 PM
Citaat van: joopdekat op mei 19, 2007, 05:31:43 PM
Wordt wie je van nature innerlijk bent en meer hoef je niet in dit leven.

Heel mooi gezegd maar ik ben al heel mijn leven op zoek naar mezelf en ik ben er nog niet in geslaagd mezelf te vinden. Ik sta hierin, voor mijzelf, al vrij ver want ik weet al welk werk ik graag doe en welk soort kleren ik graag zie. Verder dan dat wordt het moeilijk.

Hoi Zonnekind,
Je hebt er een heel leven voor..wanhoop niet.. je vindt vast nog wel meer van jezelf in de loop der jaren. Dat is ook een proces...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

joopdekat

Citaat van: Zonnekind op mei 19, 2007, 05:45:51 PM
Citaat van: joopdekat op mei 19, 2007, 05:31:43 PM
Wordt wie je van nature innerlijk bent en meer hoef je niet in dit leven.

Heel mooi gezegd maar ik ben al heel mijn leven op zoek naar mezelf en ik ben er nog niet in geslaagd mezelf te vinden. Ik sta hierin, voor mijzelf, al vrij ver want ik weet al welk werk ik graag doe en welk soort kleren ik graag zie. Verder dan dat wordt het moeilijk.

Ja Zonnekind, toch is dat, hetgeen je in het leven als belangrijkste levensdoel, -taak hebt. Maar je bent nog jong, als je het nu al zou weten dan zou je een erg 'vroege leerling' zijn. Ik zou zeggen, het gemiddelde ligt rond de 45 jaar, maar er zijn ook mensen die in hun laatste doodsstrijd, in de laatste uurtes van hun leven, pas begrepen hebben hoe het werkelijk in elkaar zat, en ook dat is dan erg positief, want je hebt het goed kunnen afsluiten. Ik ben er vanuit dit spirituele standpunt dan ook op tegen, dat mensen tegen het einde van hun leven platgespoten worden met morfine. Dan kun je namelijk niet bewust afscheid van het leven nemen en kom je bovendien 'stoned het hiernamaals binnen'.
Jouw grootste probleem is te weten waar je je echt thuis voelt, volgens wat ik in je horoscoop zie. Hoe is je contact met je moeder? Volgens mij zit daar een heleboel spanning of oud-zeer.

joopdekat

Citaat van: peter1963 op mei 19, 2007, 07:18:33 PM
Zo ervaar ik het ook. Zien is een ding, het aan mijn lijf ervaren is iets heel anders.

Maar misschien zou je het wel spannend vinden om een partner eens in zo'n situatie tre brengen, dat JIJ het helemaal voor het zeggen hebt (vastbinden?) en zo ja, zou dat dan het liefste een man of een vrouw kunnen zijn? Ik zie voornamelijk spanning op Maan en Venus in je horoscoop, = de vrouwelijke kant (ook van jezelf), dus als ik een gok doe, denk ik toch dat het 'gewillige slachtoffer' beter een vrouw zou moeten zijn?


Mineko

Gek genoeg een erg interessante topic. De wereld van de SM is voor mij helemaal niet onbekend. Ik ben er zelfs twee jaar actief mee bezig geweest op het commerciele vlak, bij een SM Studio, als meesteres. Ik merk hier dat de meeste mensen het een beetje eng vinden of raar om SM gevoelens te hebben, terwijl het niet letterlijk seksueel of raar hoeft te zijn. Je kunt het gewoon toepassen in je dagelijkse leven (iedereen heeft leuk speeltjes en hui tuin en keuken gereedschap). SM heeft drie soorten mensen, Subs, Doms en Switches (zowel onderdanig als dominant). SM kan een seksuele kick of high geven op een ander niveau. Ikzelf ervoer het als de hemel om in "control" te zijn over een ander, het was heerlijk om van iemand zoveel vertrouwen te krijgen en zien te genieten. Er was niks seksueels bij in zijn van "gewone seks". Vaak kwamen mensen terecht in een soort euforie van genot alleen maar door bondage of kaarsvet. Het is volgens mij voor een A-seksueel niet ongewoon om aan andere dingen plezier te beleven, in plaats van seks. Zo kan een trigger zijn dat je vroeger opgesloten bent en daar een kick van hebt gekregen of nog krijgt, of ooit verstikt bent en dis een kik krijgt van "breath control". Vrijheid, veiligheid, vertrouwen en verstand zijn de sleutel.
I'm usually not a praying man, bu if you're up there Superman, PLEASE SAVE ME!!!!

myra

Bedankt voor die toelichting, Mineko. Het is een interessante visie!

Zonnekind

Citaat van: joopdekat op mei 19, 2007, 08:59:35 PM
Jouw grootste probleem is te weten waar je je echt thuis voelt, volgens wat ik in je horoscoop zie. Hoe is je contact met je moeder? Volgens mij zit daar een heleboel spanning of oud-zeer.

Ik heb altijd problemen gehad thuis. Het is ingewikkeld om te vertellen zo kort. Het komt er op neer dat de psychologe mijn ouders niet benoemd als ouders. Het zijn mensen die materialistisch alles voor mij gedaan hebben maar voor de rest niets. Bij de psycholoog is ales wel wat besproken, mijn ouders zijn ook eens afgekomen naar de psycholoog. Dat heeft heel veel opgelos. In mijn ogen is de band met mijn ouders nu fantastisch goed. Mijn moeder werkt in dezelfde sector als ik en dat schept wel een band.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

myra

Citaat van: Zonnekind op mei 20, 2007, 01:31:36 PM
Citaat van: joopdekat op mei 19, 2007, 08:59:35 PM
Jouw grootste probleem is te weten waar je je echt thuis voelt, volgens wat ik in je horoscoop zie. Hoe is je contact met je moeder? Volgens mij zit daar een heleboel spanning of oud-zeer.

Ik heb altijd problemen gehad thuis. Het is ingewikkeld om te vertellen zo kort. Het komt er op neer dat de psychologe mijn ouders niet benoemd als ouders. Het zijn mensen die materialistisch alles voor mij gedaan hebben maar voor de rest niets. Bij de psycholoog is ales wel wat besproken, mijn ouders zijn ook eens afgekomen naar de psycholoog. Dat heeft heel veel opgelos. In mijn ogen is de band met mijn ouders nu fantastisch goed. Mijn moeder werkt in dezelfde sector als ik en dat schept wel een band.

Ik had hetzelfde probleem met mijn ouders. Ik kreeg materieel alles wat ik nodig had en veel meer ook nog. Ze betaalden alles, kochten alles voor me. Alleen emotioneel kon ik nooit met hen praten. Ze begrepen niet dat ik gevoelig (hoogsensitief) was en beschouwden dat als flauw en zwak zijn. Voor hen moest ik vooral materialistisch presteren : een universitair diploma halen (is wel gelukt), een man met een universitair diploma en een kaderfunctie vinden, samen een huis kopen en daarna twee kindjes (niet gelukt) ;).

Bij mij is de band met mijn ouders verbeterd door alleen te gaan wonen. Nu zijn ze blij als ze me horen. Ze zien dat ik materieel ook mijn plan trek, ik kom rond op het einde van de maand, en onderhoud mijn appartement zelf. En nu is er af en toe ruimte voor een diepgaander onderwerp...