Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikel in Volkskrantmagazine

Gestart door Sismo, september 12, 2015, 12:16:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sismo

Vandaag staat er een kort artikel in het Volkskrantmagazine over een aseksuele man van 26. Ik vond er niet zo snel iets over op t forum, maar weet niet zeker of het misschien al bekend is?
In ieder geval, bij deze!  ;)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Alwynn

Volgens mij was het inderdaad nog niet bekend (?). Ben wel benieuwd, was het een positief artikel?
Mijn ouders hebben een abonnement op de volkskrant, ik zal wel vragen of ze het bewaren, dan kan ik maandag (als ik bij ze ga eten) een kijkje nemen. 

Speaker

Heb hem net gelezen. Goed verhaal, maar wel droevig. Jammer genoeg werd aseksualiteit niet genoemd.

Edewecht

(Hee, Sismo, leuk dat je weer even langskomt :)  )

Citaat van: Sismo op september 12, 2015, 12:16:30 PM
Vandaag staat er een kort artikel in het Volkskrantmagazine over een aseksuele man van 26. Ik vond er niet zo snel iets over op t forum, maar weet niet zeker of het misschien al bekend is?

Geen idee. Maar ja, niet iedere aseksueel is AVEN-lid.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Sismo

Dankje, Edewecht! Ik ben er best vaak, maar lees vooral!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Minimalis

Op 1 februari 2014 stond er een groot stuk over aseksualiteit in Vonk van de Volkskrant. Het is gemakkelijk terug te vinden op de site van de Volkskrant bij archief - aseksueel. Het heet 'Gelukkig zonder'.
Een jaar eerder, eind januari 2013, stond er een interview met een aseksuele man van in de twintig in het Volkskrant magazine bij 'Liefde en Lust' van Corine Koole. Ik kan het nergens meer terug vinden.  Het leuke was dat zijn kijk op het leven als aseksueel heel erg overeen kwam met de mijne.
Mailtje gestuurd naar mevr. Koole. Ze zou het interview voor me opzoeken, helaas heeft ze dat niet gedaan.

Naps

Ik ben erg benieuwd wat er in het artikel stond, maar heb geen Volkskrant. Als aseksualiteit verder niet genoemd werd, wat was dan de strekking van het artikel?

Speaker

Dit artikel viel ook onder de column "Liefde en lust" van Corine Koole. De column gaat eigenlijk over onbekende mensen hun liefdeslevens en de problemen rond deze.