Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

McDonalds & Co vs. 'de rest'

Gestart door Fricai, oktober 13, 2010, 10:32:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchamoeba

Zeker. In deze tijd waarin veel mensen willen afvallen zou het volgens mij zeer helpen om deze film te zien. Weg is je eetlust! ;D

AceVentura

Ik heb die film ook wel eens gezien, je bedenkt je de volgende keer wel twee keer voordat je die toko binnen stapt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Al moet je je wel bedenken dat de porties in Amerika toch echt groter zijn dan hier.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Dat is waar, en ook moest hij als ze hem vroegen of hij een "supersize" wou hebben altijd ja zeggen. Dat is natuurlijk iets wat je normaal gesproken ook niet zou doen.

Maar dan nog .... ik kwam er al niet graag, maar dat is nu helemaal over :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Uit onderzoek is gebleken dat veel mensen juist wel de grootste porties bestellen, omdat dat het goedkoopst is. Al zijn ze zat, ze eten wel door. Hetzelfde geldt voor dieren ook. Mijn kat bv. moest er soms tegen slikken, maar at wel door... Zo werkt dat u eenmaal in de natuur; je gaat een buffer aanlegen voor schaarsere tijden...

Mannetje

Uit "eigen onderzoek" ben ik erachter gekomen dat het hele grote porties zijn. Het Ciabatta Grande Salsa menu was destijds zo groot, dat ik bijna niet meer in staat was om auto te rijden.
Door de calorieën boost had me lichaam iets anders te doen dan energie te kunnen steken in opletten op de weg. Ik viel echt bijna in slaap  :o
Dat heb ik tot 2x mee gemaakt, en toen ben ik op http://www.mcdonaldsmenu.info gaan kijken. Ik schrok echt dat ik ca. 50% meer calorieën naar binnen werkte, in plaats van als ik gewoon 3 bruine boterhammen met kop thee en wat fruit nam.

Zoals ik al eerder heb verteld. De marketingstrategie is goed. Ook om op gebied van porties. Bijvoorbeeld frisdrank altijd minimaal 3 vormen aan te bieden.
Bijvoorbeeld 0,25ltr en 0,4ltr en 0,5ltr. Als je een keuze krijgt tussen 2 keuzen en de 3 keuzen, zal je zien dat je meer 0,4ltr en 0,5ltr zal verkopen in het geval van de 3 keuzes. 

Jovi_Hobbes

Er is zeker wel over nagedacht en daarom is het ook zo'n succesvolle formule.
Overigens heeft een Nederlander het experiment ook eens nagedaan (op een iets andere manier, dus geen supersize maaltijden etc.) en de resultaten daarvan waren veel minder rampzalig. Het had blijkbaar weinig invloed gehad op zijn gezondheid. Niet dat ik mensen nu aanmoedig om elke dag naar de McDonalds te gaan hoor. Maar het is wel raar dat de verschillen zo groot zijn.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Maar heeft die wel alle maaltijden daar genuttigd? Dus drie keer per dag? Want dat deden ze in Supersize me toch wel?
Ik denk dat het trouwens al heel veel scheelt of je de extra grote portie neemt of niet. En in Amerika zijn de porties sowieso al groter, dacht ik.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Dutchamoeba

Dat klopt. Wat daar 'small'is is hier medium of zelfs large.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Fricai

Citaat van: Ereinion op januari 03, 2011, 12:02:15 PMZoiets heb ik ook al eens gehoord. Volgens McDonalds was het een teken van hoe schoon ze werken.  ::)

Dat is wel bullshit idd. ;D
Maar ben benieuwd of er ook een blanco is gedaan bij dit 'experiment'.

Ereinion

Misschien iets voor jou om te doen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ereinion op januari 04, 2011, 09:49:11 AM
Maar heeft die wel alle maaltijden daar genuttigd? Dus drie keer per dag? Want dat deden ze in Supersize me toch wel?

Ik denk het want volgens mij was het idee om het na te bootsen maar direct ook aan te tonen dat het wel 'gezond' kon. Je kunt er salades eten... Maar ik weet niet meer hoe het precies zit.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ja, dat zegt Mc Donalds.. Dat ze wel gezond eten serveren, want je kunt daar ook salades eten.. Alsof dat een argument is..  :banghead:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Dutchamoeba

Citaat van: Ereinion op januari 04, 2011, 06:08:44 PM
Misschien iets voor jou om te doen.

Nou Drisos, het lijkt erop dat je al een leuk scriptieonderwerp hebt...