Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Virtuele nieuwjaarsreceptie

Gestart door myra, januari 01, 2011, 02:25:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ienepien

Citaat van: Evelyn Quinto op januari 01, 2011, 10:41:36 PM
Oliebollen is hier pretty much dessert :P maar wij eten dat praktisch enkel op de kermis
Oh god, zeg mij asjeblieft niet dat het een hoofdgerecht is bij jullie..  :schater:

:rollol:
Wij eten ze gewoon bij de koffie, bij de thee, de hele dag door. Als koek, snoep, en lekkere trek. ;D

AceVentura

Oliebollen als dessert daar kan ik me dan weer niets bij voorstellen :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Oh, ik wel. :) En als voorgerecht. Als ontbijt, als lunch, als tussendoortje, basically wat Ien zegt: De hele dag door.  :cheerleader:

pinky

Jep, maar ja, we bakken ze ook allemaal zelf en uit een pak gaan iets van 50 van die dingen en die moeten dan op, want weggooien is zonde (we blijven Nederlanders he?). Dus eet je dat heel de dag en ben je daarna een de diarree vanwege de overdosis aan vettigheid! Oh en ter afwisseling eten we heus wel eens een zelfgebakken appelflap, waar er ook 50 van liggen hoor!

myra

Citaat van: Evelyn Quinto op januari 01, 2011, 11:23:40 AM


En sinds wanneer hebben wij geen oliebollen in vlaanderen!?  :P

We hebben oliebollen in Vlaanderen, maar hebben niet de traditie om ze met nieuwjaar te eten... ;D

eigenlijk spijtig...zou die traditie wel willen invoeren...

Ik denk niet dat er zo'n een heel specifiek gerecht is voor oudjaar in Vlaanderen...Champagne wordt nog vrij veel gedronken, maar het eten kan enorm variëren...De drank eigenlijk ook :)

pinky

Ach... we zijn ook een best raar volkje! Hahaha!

Mannetje

Citaat van: Evelyn Quinto op januari 01, 2011, 11:47:08 PM
dammit mensen logica  :P olliebollen als hoofdgerecht is toch not done, hoe kan je nu je maag goed vullen met dezelfde zoete kleine dingetjes?
Het is zoet = na andere dinges = dessert! of tenminste tussendoortje/snack. Je eet toch ook niet heel de dag wafels?
Is het niet extremely boring na een stuk of 20?  :P
Die oliebollen zijn redelijk groot hoor. Met een stuk of 5 van die dingen kan ik wel een middagje vooruit.

Ereinion

Bij mijn ouders thuis aten we trouwens rollade op oudejaarsavond en verschillende, zelfgemaakte salades. (met tussendoor een oliebol) Dus niet de gebruikelijke hapjes en toastjes die je op verjaardagen krijgt voorgeschoteld, maar meer een koud buffet. Geen idee of dat een eigen traditie was, of een oud streekgebruik. Het was altijd wel lekker in ieder geval.

Gourmetten wordt hier nu ook veel gedaan. En winter-barbecueën. Dat laatste hoeft van mij niet. Veel te koud.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik hou niet van oliebollen  :)
Die kniepertjes zien er dan wel weer goed uit. Ik had er nog nooit van gehoord. Volgens mij ken ik alleen de opgerolde variant waar je dan een paar bolletjes ijs op doet, of valt dat niet onder de kniepertjes?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Die jij bedoelt zijn kleiner. Tenminste, als ik nu de goede in gedachten heb. De kniepertjes vul je met slagroom, maar dan moet de spuitbusslagroommaker niet de tuit vergroten, want dan past het niet meer.  :D Daar hadden wij dus last van.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

 ;D
mmm, slagroom! Ze klinken steeds beter. Volgend jaar houden we de nieuwjaarsreceptie bij Ereinion  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?


Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Paul2

Ook mijnerzijds nog de allerbeste wensen voor iedereen!