Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuw op het forum

Gestart door Gentille74, januari 23, 2020, 07:52:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gentille74

Hallo allemaal, wat fijn te weten dat ik niet alleen sta met mijn "anders zijn". Al vanaf de eerste relatie paste ik me aan de ander aan om hem een plezier te doen. Seks hoort immers bij een relatie, althans dat is de norm. Ik heb echt wel geprobeerd het leuk te vinden, maar bleef erna altijd met een leeg gevoel achter. Seks moet zorgen voor een hechtere band, ik voelde me erna alleen maar meer van hem verwijderd. Ik heb twee relaties gehad van elk ongeveer vier jaar en wat kortere. Voor mij waren de intieme momenten tegen elkaar aan liggen op de bank, elkaar omhelzen, hand in hand lopen. Maar dat andere, nee, ik wil het niet meer. Ik laat me niet meer overhalen en kies nu voor mezelf. Voordat ik dit forum ontdekte dacht ik dat het typisch iets voor vrouwen was om geen behoefte te hebben aan seks. Dat er ook aseksuele mannen zijn vind ik stiekem toch wel fijn. Er bestaat dus toch nog een kansje dat er ooit op dit potje ook een dekseltje past. En tot die tijd geniet ik van alle andere fijne mensen om me heen. Langzaamaan vertel ik het wel aan mensen om me heen. Waarom zou je het geheim houden. Maar het is denk ik een beetje hetzelfde als waar o.a. lesbiennes en homo's mee worstelen. Je bent anders dan anderen en hebt geen zin in vervelende reacties. Ben wel benieuwd hoe jullie hiermee omgaan.

Koffie

Je bent zeker niet alleen. En zeker ook niet de enige die zich heeft geprobeerd aan te passen. Inderdaad komt aseksualiteit ook voor bij mannen, maar er melden zich hier volgens mij wel meer vrouwen.

Wat betreft open zijn over mijn aseksualiteit: ik houd het niet geheim, maar ik praat weinig over mezelf en mijn persoonlijke leven, en dit soort onderwerpen komen al helemaal weinig ter sprake. Meestal sta ik er gewoon ook niet bij stil. Ik heb 2 vriendinnen en die weten het, mijn kinderen weten het, verdere familie heb ik niet, dus daar valt ook weinig aan te vertellen. ;)

Welkom!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Welkom Gentille74!
Nee, je staat niet alleen in je 'anders zijn'. Je hebt dezelfde ervaringen als ik wat betreft het ervaren van intieme momenten. Een hand vasthouden of met iemand knuffelen was voor mij een mooiere ervaring dan een hoogtepunt in bed. 'Is dit het nou?' dacht ik dan.

Goed dat je dit forum gevonden hebt! :cake2:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Gentille74,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Goed dat je ons gevonden hebt. Inderdaad, het uit komen voor je aseksualiteit is net zo goed "uit de kast komen" als dat een homo, lesbienne, bi, of welke variant dan ook dat ervaart.
In het begin hield ik het heel erg voor mezelf en ben langzaam maar zeker steeds meer gaan vertellen en dat voelt voor mij goed. Inmiddels ben ik er best open over, zodra het onderwerp relaties in het gesprek komt vertel ik er meestal wel over. Negatieve reacties heb ik zelf ook nooit gehad, wel kan je vragen verwachten. Aseksualiteit is redelijk onbekend dus je hebt vaak nog wat uit te leggen. Persoonlijk zie ik dat als interesse en vind het daarom niet erg om ze te beantwoorden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

BjornAgain

Hoi Gentille74,
Welkom op het forum. Allereerst knap van je dat je aseksualiteit erkent en het ook met anderen deelt. Niks is "makkelijker" dan maar proberen tte doen wat iedereen van je verwacht en dat is het fijn vinden om seks te hebben. Ik, een aseksuele man, herken het wel hoor, proberen de ander tevreden te stellen, waardoor het een moetje wordt. Een tikkende tijdbom onder je relatie, die vroeg of laat naar de knoppen gaat, want ja net wat je zegt: een vrouw die geen zin heeft in seks is nog enigzins begrijpelijk, als man moet je toch 24/7 die behoefte hebben, zeker als je van iemand houdt. Hoewel voor jezelf knuffelen of hand in hand lopen genoeg affectie is, twijfelt de ander aan je oprechtheid. Waardoor je gaat twijfelen over jezelf.

Dit forum heeft voor mij heel veel duidelijk gemaakt in de zoektocht naar mezelf en ja net wat je zegt misschien wel de juiste plek voor het bijpassende potje of dekseltje.