Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

interview voor NRC-Handelsblad

Gestart door renatenrc, maart 13, 2015, 03:05:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renatenrc

Beste allemaal

Ik (53) werk als journaliste voor NRC-Handelsblad en ik ben bezig met een (serieus) verhaal over aseksualiteit. Ik ben op zoek naar mensen die eventueel anoniem en eventueel telefonisch hun verhaal aan mij willen vertellen. Wie is daartoe bereid? Ik hoor het graag! Hartelijk dank!

Dutchamoeba


Edewecht

#2
Ik (52) ook. Niet anoniem enzo.  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Ace89

Hier nog een! 25, liever via de mail.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Edewecht

Zojuist het interview telefonisch gehad. Heel prettig gesprek, met veel ruimte en tijd. Ja, bijna meer een gesprek dan een interview met vraagje-antwoordje.  Bijna drie kwartier zitten bellen.

Ik krijg de tekst ter beoordeling nog toegestuurd.

Heb er een goed gevoel bij.  [tevreden smily]
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Briggy

12-1-2015 <3 MarkA

Alwynn

Via tumblr las ik dat er vandaag (dit weekend?) in de bijlage van het NRC een artikel/interview staat over aseksualiteit onder de header "Fuck seks". :D Zijn dat jullie interviews? Ik heb het zelf nog niet gelezen en denk ook niet dat ik vandaag nog in een winkel kom, maar het klinkt wel veelbelovend.

Koffie

Ik kreeg een berichtje dat het er vandaag in staat. Ik heb via mail meegewerkt, zou er eerst niet in komen omdat het artikel te lang werd. Toen weer wel en op de valreep weer niet! Maar goed dat er aandacht aan wordt besteed.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Krijg net een mailtje van mijn nicht dat ik in de NRC sta. En heb om kwart voor drie vanmiddag een mailtje gekregen van de journaliste (zie ik nu pas, 17.36) . Beetje laat, de winkel is nu dicht. Foutje bedankt.
Nou ja, ik kom er wel aan. Ik had over de ontwerptekst wel wat opmerkingen en ik hoop dat ze die erin verwerkt heeft.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

#10
Ben in de auto gesprongen en de stad ingeraced op zoek naar een supermarkt waar de kranten nog niet uitverkocht waren. Bij de derde was het raak.  :klap:

Nou, we staan er weer groots op. Tweede katern ('Lux'), vóórop een pagina-grote foto van een persoon met een button: 'ik ben aseksueel', en de kop luidt: "Fuck seks".  :D

Over het artikel ben ik wel tevreden. Over sommige details niet, maar het gaat erom dat de meningen 'aseksualiteit bestaat niet' en 'de mens is een seksueel wezen' onderuit worden gehaald.
Pluspuntje: het inloopcafé in Nijmegen werd genoemd, (Elfia ook, ondanks mijn verzoek om dat weg te laten, want dat leidt de aandacht af, vind ik).
Min??puntje: "Met een vragenlijst kan worden vastgesteld of iemand aseksueel is. Psychologen van de universiteit van British Columbia in Vancouver publiceerden die onlangs in het vakblad Psychological Assessment."
Aan de ene kant voelt dit voor mij wat ongemakkelijk, omdat we altijd zeggen: je bepaalt zelf of je jezelf aseksueel noemt. Aan de andere kant betekent dit wel erkenning van aseksualiteit door psychologen. (Nee niet meteen wantrouwig gaan doen  ;D  )

Ik zal het artikel scannen en hier ergens een link plaatsen.

Edit dd 10 mei - Het artikel is hier te lezen  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ook al zou een testuitkomst zijn dat je al dan niet aseksueel bent, je blijft dat uiteindelijk toch zelf bepalen. Of moet je ook langs een diagnosticus om je homo- hetero- of biseksualiteit vast te laten stellen? Dan hoeft dat voor asekualiteit dus ook niet. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Daar heb je een punt, Koffie. Alhoewel je natuurlijk met een vragenlijst óók kunt 'vaststellen' of iemand he of ho is.

;D "Bent u: 0 man | 0 vrouw | 0 weet niet - - -  U valt op: 0 mannen | 0 vrouwen | 0 weet niet" en de klus is geklaard.  ;D

Ach... wetenschappelijk is vrijwel alles vast te stellen. Ik vind dat alleen niet zo interessant. Mij (ons hier?) gaat het om de vraag: ben je happy zoals het nu gaat? Waar zoek je duidelijkheid/steun/kontakt/herkenning/ ... / in?
Pas geleden las ik de ondertekening van Petra1963: "Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)"

Nou, dàt.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Nee hoor Edewecht, die vragenlijst is veel te summier. ;)
Stel je valt overwegend op mannen, maar ooit op een vrouw. Dat heb je zelf meegemaakt, maar daar rept jouw vragenlijst niet over. :)
Een vriendin van mij vindt zichzelf hetero, prima, maar ooit was ze verliefd op een lerarES.

Dus inderdaad: waar voel je je zelf het meest jezelf bij? Dat kan wel met vragenlijsten bevraagd worden, maar dan moet je wel iets hebben met veel vragen zodat allerlei subtiliteiten goed aan bod komen. En dan nog. Er is geen dokter die kan bepalen waar je jezelf het meest bij thuisvoelt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Je hebt helemaal gelijk Koffie. De vragenlijst was dan ook  ;D ironisch  ;D bedoeld - vergeet 'm maar.  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)