Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Interview artikel HP/De Tijd

Gestart door Rowie, april 01, 2015, 01:41:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rowie

Hallo iedereen,

Momenteel ben ik voor het opiniemaandblad HP/De Tijd bezig met een artikel over aseksualiteit en Mark Rutte.  Aan de hand van een maatschappelijk thema probeer ik hiermee aseksualiteit ook een bekendere naam te geven bij een doelgroep die hier wellicht nog nooit van heeft gehoord. Het artikel is niet bedoeld als roddeljournalistiek maar juist het belichten van een seksuele voorkeur die onderbelicht is in de media. De seksuele voorkeur van Mark Rutte is geen punt maar het is wel interessant om te speculeren over een mogelijke aseksuele minister-president.

Ik zoek hiervoor iemand die met mij een kort interview zou willen houden over aseksualiteit, de aseksuele community in Nederland en wellicht een paar vragen over Mark Rutte. Het liefst zou ik u hier deze week nog over spreken. Dat kan telefonisch maar als u dat prettiger vind is face to face ook geen probleem. Ik verwacht vooral dat u mij informatie kunt geven over aseksualiteit en AVEN.

Bij het benaderen van interviewkandidaten stuitte ik op tegenslag wanneer ik mijn invalshoek voor mijn artikel liet vallen. Ik wil bij dezen aangeven dat ik het onderwerp aseksualiteit met alle respect behandel. In mijn vriendenkring zitten ook aseksuelen dus ik ben zeker openminded tegenover het onderwerp. Dit is overigens geen 1 april grap  ;).

Graag hoor ik meer via een PM. Alvast bedankt!

Groetjes

AceVentura

Hoi Rowie,

Fijn dat je aandacht wil geven aan aseksualiteit, maar je insteek vind ik wel wat fout:
Citeer
Het artikel is niet bedoeld als roddeljournalistiek
en
Citeer
maar het is wel interessant om te speculeren over een mogelijke aseksuele minister-president.
staan lijnrecht tegenover elkaar volgens mij.

Ik weet dat Mark vaker "verdacht" wordt van aseksueel zijn, maar als hij dat zelf niet wil prijsgeven zie ik geen reden om erover te speculeren of reacties uit te lokken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik moet eerlijk zeggen dat ook ik me niet echt geroepen voel om hieraan mijn medewerking te verlenen. Het is ook goed dat je er even bij zegt dat het geen 1-aprilmop is, want dat was inderdaad mijn eerste gedachte. Ik vind het niet erg integer overkomen. Dus nee, sorry. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Ace89

Geen roddeljournalistiek, maar wel roddelen over de mogelijke geaardheid van onze minister-president... Zelfs al zou hij asexueel zijn, so what? Gaat hij daardoor ineens veel beter/slechter functioneren in zijn rol? Wordt hij ineens een ander mens? Wat voor meerwaarde geeft dat aan het artikel, behalve sensatiezucht? Het is de zaak van Mark Rutte of hij asexueel is, dat gaat verder niemand anders aan. Vraag het hem dan direct, als je het zo graag wilt weten.  Je geeft asexualiteit echt geen bekendere/betere naam door te gaan verzinnen of een bekend iemand asexueel is of niet. Ik vind het dan ook niet raar dat mensen niet mee willen werken. Ik stel voor dat je een bekend persoon zoekt die uit zichzelf heeft gezegd dat hij/zij asexueel is, en daarmee een interview doet. Pas dan geef je via een bekend persoon op een eerlijke manier asexualiteit bredere bekendheid.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Edewecht

O.K. Geen 1-april grap. Maar wel een grap zeker?
Ik ga nu iets doen wat ik anders nooit doe:
ik roep de forumleden op om hier niet op te reageren.
Ik kan me niet voorstellen dat een serieus blad als HP-deTijd gaat speculeren over de voorkeuren van Rutte. Dat is ook geen journalistiek: hij kan zich per definitie niet verdedigen.
Het AVEN moet zich niet lenen voor dit soort dingen, onverschillig van wat je vindt van Mark Rutte.

Ondertussen overleggen de admins hierover.
Wordt vervolgd.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Ace89

Als dit alsnog een grap is, dan is hij wel heel slecht. Als het geen grap is, lijkt me het al duidend genoeg dat TS geen kandidaten kan vinden, ondanks dat hij aces in zijn vriendenkring heeft.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Dutchamoeba


Speaker

hmmm, ik zou niet zo snel zeggen dat het een grap is. Als je googelt is één van de eerste hits is een pagina op de website van HP/de tijd van een Rowie met de zelfde achternaam (zoals in haar mail op haar account).

Citaat van: Rowie op april 01, 2015, 01:41:04 PM
Bij het benaderen van interviewkandidaten stuitte ik op tegenslag wanneer ik mijn invalshoek voor mijn artikel liet vallen.

Ik zou ook nou niet de geaardheid van Mark Rutte een maatschappelijk thema noemen. Wat maakt het uit wat hij is, zolang hij zijn werk doet. Ik denk dat sommige mensen het wel duidelijk hebben verwoord, het is iets dat iemand zelf moet bepalen en niet voor iemand anders om er over te speculeren.

Edewecht

In overleg met de andere admins heb ik dit topic voorlopig gesloten.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

#9
Als aanvulling: stel dat dit serieus is, dan willen wij de naam van Aven hieraan niet verbonden zien. Aven timmert hard aan de weg om aseksualiteit op de agenda te krijgen en om meer zichtbaarheid te creëren. Dat staat allemaal nog behoorlijk in de kinderschoenen, maar langzamerhand krijgt het een beetje meer vorm. Als we dan verbonden raken aan dit soort 'journalistiek' is dat niet goed voor onze naam. Tenslotte is dit een forum onder de vlag van Aven.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Een paar dagen later:

Via Ereinion hebben de admins een email van Rowie ontvangen, waarin hij zijn excuses aanbiedt voor de misverstanden die ontstaan zijn, en deze graag rechtzet. Aanleiding voor mij om het topic weer te openen.

@ Rowie: Ik nodig je van harte uit om hier opnieuw je verhaal te doen. Dan kunnen we met z'n allen weer verder.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Op de Engelstalige AVEN-site is net het volgende artikel verschenen over aseksualiteit en politiek:

http://thejocal.com/2015/04/02/being-asexual-in-the-surprisingly-sexual-world-of-politics/

@ Rowie: misschien heb je hier wat aan?

Koffie

Als het idee om te gaan speculeren over geaardheden van wie dan ook wordt losgelaten, wil ik via mail wel meewerken.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie