Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gezocht: aseksuele jongere voor documentaire VPRO

Gestart door Imogen, augustus 25, 2015, 08:00:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Hallo!

Via het mailadres van het Landelijk Netwerk Aseksualiteit kreeg ik de volgende mail binnen:

"Beste.........(Dutch Ace) ,

Ik heb uw emailadres gekregen van een bekende van u, voor het volgende.

Op dit moment werk ik aan een documentaire van Menna Laura Meijer voor de VPRO, die gaat over liefde, seks, relatie en de ownership van het lichaam bij jongeren in Nederland. In deze documentaire komen verschillende jongeren aan het woord, met uiteenlopende gender identiteiten, seksuele voorkeuren, geaardheden en ervaringen. Omdat wij een zo breed mogelijk beeld willen laten zien van seksualiteit in de documentaire, zouden wij nog graag iemand in de film willen hebben die *bewust geen seks heeft, of aseksueel is. Wij vinden belangrijk dat dit ook een deel uitmaakt in dit project.

Ik heb vernomen dat u bijeenkomsten organiseert voor aseksuelen, en ik vroeg me af of u ons bij onze zoektocht zou kunnen helpen. Wij hebben verschillende manieren geprobeerd om iemand te vinden voor de documentaire, maar ik heb gemerkt dat het vrij lastig is om iemand te vinden. Wat ook misschien vrij begrijpelijk is aangezien het onderwerp nog vrij weinig besproken wordt, en het voor nationale televisie is.

Op dit moment beginnen wij aan de montage, dus zouden wij graag op korte termijn iemand willen vinden. Heeft u misschien tips voor ons waar wij zouden kunnen zoeken, of kent u misschien iemand die hiervoor open zou staan?

Alvast heel erg bedankt, en als u meer zou willen weten over de documentaire dan hoor ik dat graag.

Vriendelijke groet,
Max Diezenberg"

Er wordt dus gezocht naar een aseksuele jongere die op camera geïnterviewd wilt worden, om te vertellen over aseksualiteit en wat dit voor hem/haar betekend in zijn/haar leven.
Het gaat om een interview op korte termijn. Wie durft het aan en wil hier aan mee werken? Het is de bedoeling dat het op nationale televisie wordt uitgezonden.
Hij vraagt om een jongere, ik ben dus zelf te oud. Anders had ik het wel zelf willen doen.

* Ik heb hem in een mail al wel uitgelegd dat bewust geen seks (celibaat zijn) en aseksueel (niet seksueel aangetrokken zijn tot iemand anders) twee hele verschillende dingen zijn.


Mocht je interesse hebben, stuur me dan een pb. Ik breng je dan in contact met Max Diezenberg.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Koffie

Iemand voor de camera krijgen hieromtrent blijft lastig, maar ik hoop dat er iemand is die wil meewerken. Goed dat ze aseksualiteit ook aan bod willen laten komen (en ook goed dat jij het verschil hebt uitgelegd tussen celibatair leven en aseksualiteit. ;)).
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dark_Lord_

Met mijn 27 jaar oud val ik misschien net tussen de jongeren, maar gezien mijn ervaringen in liefde en relaties momenteel op 0 staan, kan ik weinig interessants toevoegen aan dit interview.

Ik vind het echter wel goed dat er aandacht aan dit fenomeen word geschonken, omdat het meestal nog met onbegrip en medelijden beantwoord word.
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

Dutchamoeba

Citaat van: Dark_Lord_ op augustus 25, 2015, 10:54:22 PM
maar gezien mijn ervaringen in liefde en relaties momenteel op 0 staan, ...
Wat niet zo gek is voor een aseksueel... ;) Het gaat er volgens mij juist om om ook deze jongeren een stem te geven, want zij bestaan ook.

AceVentura

@Dutch Ace, even een checkvraag: Heb je toestemming van de betrokken personen om deze email inclusief hun namen hier te publiceren ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Imogen

@ AceVentura: "Heel fijn dat u ons kan helpen, wij hebben eerder een oproep geplaatst op het Aven forum, echter is daar niks uitgekomen. Maar we kunnen het altijd nogmaals proberen."

Er is dus al een keer eerder een oproep door hem of een collega gedaan, dus heeft hij of iemand anders van zijn collega´s met zijn/haar naam op dit forum gestaan.

http://asexuality.org/du/index.php?topic=4494.0
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dark_Lord_

Citaat van: Dutchamoeba op augustus 26, 2015, 10:35:23 AM
Citaat van: Dark_Lord_ op augustus 25, 2015, 10:54:22 PM
maar gezien mijn ervaringen in liefde en relaties momenteel op 0 staan, ...
Wat niet zo gek is voor een aseksueel... ;) Het gaat er volgens mij juist om om ook deze jongeren een stem te geven, want zij bestaan ook.

Probleem is dat mijn gebrek aan ervaring in de liefde ook door andere onzekerheden veroorzaakt worden. Niet alleen door aseksualiteit. Dat is slechts een van de factoren.
Dit zijn onzekerheden die ik beter eerst aan kan pakken met een professionele psycholoog dan ze via de TV aan heel Nederland bekend te maken. Dus ik denk niet dat ik de beste kandidaat voor dit interview ben...
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

Koffie

Niet dat ik vind dat je voor de camera's moet, maar jij bepaalt wat je zegt in zo'n interview. Dus je hoeft het achterste van je tong niet te laten zien, je kunt je beperken tot aseksualiteit.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dark_Lord_

Na het topic 'Waarom :(' van Matsoe gelezen te hebben, ben ik inderdaad van mening dat er iemand moet opstaan om awereness te brengen dat aseksualiteit geen ziekte of abnormaliteit is, maar in veel gevallen juist een bewuste voorkeur. En dat mensen die dit ondervinden net zo veel behoefte hebben aan liefde dan seksuele mensen.
Koffie heeft inderdaad een punt dat ik zelf kan kiezen wat ik wel of niet openbaar en ik krijg ook van veel mensen te horen dat ik mezelf altijd wel goed kan verwoorden. Vandaar dus dat ik mezelf wel kandidaat wil stellen hiervoor.

Wel heb ik een aantal vragen voordat ik hier mijn definitieve ja op geef:

* Waar word het interview gehouden? Ik ben namelijk nog afhankelijk van het OV en OV me redelijk wat stress op kan leveren, wat betekend dat het voor mij vanaf Friesland erg lastig is als het ergens in Hilversum oid is. Dit is eigenlijk het grootste punt waar mijn deelname van afhangt.

* Wat zijn ongeveer de vragen die gesteld worden? (Altijd handig om op een interview te kunnen voorbereiden)

* Wie is Max Diezenberg. Ik kijk geen tv, waardoor ik dus nauwelijks weet met wie ik te maken krijg.
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

hobbitscones

Citeer* Waar word het interview gehouden?
Cameraploegen komen meestal naar jouw stad toe, dat weet ik van de NOS en Veronica, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Als ze het echt graag willen uitzenden, dan...

Citeer* Wat zijn ongeveer de vragen die gesteld worden?
Om te weten wat er gevraagd kan worden, raad ik aan zelf contact op de nemen met de VPRO. Het is prima om alleen vragen te stellen zonder direct akkoord te gaan.

Citeer* Wie is Max Diezenberg.
Als ik reageer op een interviewer, dan Google ik ze altijd even. Zo kan je kijken op zijn LinkedIn pagina en of hij ander werk heeft dat als voorbeeld gebruikt kan worden. Zo kan je beoordelen of je het wat vind (ik heb wel eens mensen op het forum gezien die een interview wilden doen, maar waarvan ik het idee kreeg dat het misschien negatieve publiciteit zou kunnen worden). Natuurlijk makkelijk als iemand op het forum deze Max kent.

Ik zeg wel alvast, wees bereid voor zowel positieve als negatieve feedback via social media als je eenmaal uitgezonden wordt, het gaat nou eenmaal over iets waarvan veel denken dat het "niet bestaat."

Dark_Lord_

Bedankt voor je antwoorden.

Social media maakt me geen ene Fegel uit, gezien ik nauwelijks aan social media doe. Ik heb geen Facebook of Twitter, dus zal ik toch niet lastig gevallen worden via die weg.
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

Koffie

Goed dat je het in elk geval overweegt. Ik heb verder zelf geen enkele ervaring met (TV-)interviews, alleen met schriftelijke.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dark_Lord_

Ik heb Dutch_Ace al een PM gestuurd met diezelfde vragen die ook op dit draadje staan. Afhankelijk van wat daar uitkomt zal ik mijn definitieve keuze maken.
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

hobbitscones

Oh, ik werd ook niet lastig gevallen, maar iemand zei 'kijk niet op Twitter' dus ik keek op Twitter (als mensen niks hadden gezegd... :P ).

Ik hoop dat je wijzer zult zijn dan ik na de uitzending als je inderdaad meedoet.

Dark_Lord_

Heb jij dan wel eens eerder aan een tv interview meegedaan dan?
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B