Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

aan de sexuele partners : hoe doen jullie het?

Gestart door Snuitje, mei 08, 2008, 04:29:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Ik zou het niet weten. Tegenwoordig in ieder geval niet meer denk ik, maar ik ben gelukkig iets ouder.  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

zotte pé

Citaat van: Jan op juni 03, 2008, 08:39:17 PM

Het klinkt niet als positief, maar ik zet de vraag toch even neer: kan het nu zo zijn dat ze het door jouw aangereikte woord 'aseksueel' nu tegen je arumentatie gebruikt om er van af te zijn?

Je noemt nu een stukje geschiedenis en één ervaring, ik weet daaruit zo niet op te maken hoe de dagelijkse relatie gemiddeld loopt.
Het zal hopelijk niet altijd gepaard gaan met ruzie en dan kan je misschien momenten uitkiezen en alsnog je gevoelens trachten te bespreken. En dan misschien in kleine stukjes per keer?


Wel, Ze gebruikt het inderdaad al als argument he, "er valt niks aan te doen" dus trek uw plan of zoek een ander.

En 't is zo dat we eigenlijk naast elkaar zijn beginnen leven hierdoor. Laatst zei ze nog dat ik altijd nors loop thuis, haar niet meer bekijk en er ook geen contact meer van af kan. Iets zegt me nu dus dat ze dat nog wel nodig heeft, maar ik moet eerlijk zijn en zeggen da'k dat niet meer doe om mezelf niet te kwetsen. VB gisteren, gezellig avondje uit, etentje, filmke, gezellig gestoei en dan plots thuis was't weer te laat ... Ik heb niet liggen mokken deze keer, wilde niet weer de avond afsluiten met ambras maar dat is nu net de reden van mijn afstandelijkheid, altijd die muur

Nu, dat is niet de enige reden van onze moeilijke relatie hoor, 't komt er gewoon bij en alles samen zorgt voor veel spanningen.

Thanks for the help anyway to all of you.

pinky

Hoop echt dat je er snel eens open en eerlijk over kunt praten. Zonder ruzie. Ik ga voor je duimen!  :knuffel:

petra1963

Het klinkt alsof jouw vrouw druk bezig is nogal dubbele signalen uit te zenden in de communicatie naar jou. Daar maakt ze het ook beslist niet makkelijker op. En jij loopt vervolgens met de nare gevoelens rond.  :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Ik vind het niet echt dubbele signalen. Ze heeft vast wel behoefte aan contact, maar op een andere manier. Zij is bang dat (wanneer er iets gebeurd) jij meteen meer wilt, en jij bent bang dat je wordt afgewezen. Heel begrijpelijk. En dat ze tijdens een avondje uit vrijer is kan ik ook nog wel begrijpen, doordat je in het openbaar bent is het veilig. Wat er ook gebeurt, het zal geen seks zijn. Maar misschien merkte ze ook wel dat het bij jou bepaalde gevoelens opriep (of vermoedde ze het) en daarom ging thuis de deur dicht. Ik weet natuurlijk niet zeker of het bij haar zo werkt, maar bij mij wel.

Blijft voor jou heel vervelend. Ik hoop dat de opbouwende gesprekken toch nog op gang gaan komen. Het moet natuurlijk ook even tot haar doordringen.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Citaat van: Ereinion op juni 04, 2008, 11:27:08 AM
Maar misschien merkte ze ook wel dat het bij jou bepaalde gevoelens opriep (of vermoedde ze het) en daarom ging thuis de deur dicht. Ik weet natuurlijk niet zeker of het bij haar zo werkt, maar bij mij wel.

Mijn partner noemde het ooit een "toetje". Ik kan me het ook herinneren, dat het bij me zo werkte. Een heerlijk avondje uit maar hoe later, hoe ongemakkelijker ik me ging voelen want je weet dat de seksuele helft hier niet "genoeg" aan heeft (klinkt negatief maar zo bedoel ik het niet) En dan ben je thuis (kinderen vaak weg of al diep in slaap...) en je wilt alles behalve dat natuurlijk...  :-\

Citaat van: zotte pé op juni 04, 2008, 08:43:24 AM
Wel, Ze gebruikt het inderdaad al als argument he, "er valt niks aan te doen" dus trek uw plan of zoek een ander.

Er valt misschien niets aan die aseksuliteit te doen maar wel aan je relatie!!!!!!! Of juist aan je relatie. Als ze het daarbij laat, dan is ze jou echt kwijt, denk ik (nog afgezien van de andere redenen van jullie moeilijke relatie waar je het over had).
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jan

Zo ik alles lees, en ook de reacties op Pé's verhaal dan wordt er langs elkaar heen geleeft en is er geen echte gesprekssituatie.
Ik zie het ook wel voor een deel dubbel.
Ik lees dat er signalen zijn en dat er gewoon gezellig wordt uitgegaan, maar daar tegenover staat ineens de afstand als Pé iets dichterbij komt.
En dan is er idd nu het toverwoord en tevens argument om Pé netjes op afstand te houden.

Als beiden de relatie serieus nemen dan zullen ook beiden tot gesprek moeten willen komen.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

zotte pé

En die gesprekken liggen echt moeilijk. Temeer omdat ik echt niet kan praten met haar. Waarom hoor ik jullie vragen? Omdat ze als het ware boven me staat tijdens die gesprekken. Ze slaagt er echt in om me te onderdrukken tijdens gesprekken of me het gevoel te geven da'k maar beter kan zwijgen want ik ben verkeerd en zij weet het beter. Ze is zeer dominant en ik wat timieder en dus trek ik mijn mond niet makkelijk open tegen haar. Dat begint te beteren daar ik het echt beu ben van me te laten wegdrukken, maar 't is altijd een strijd.

Soit, het feit dat de gesprekken niet vlotten, samen met het feit dat ze het probleem niet in ziet leiden er toe dat er uiteindelijk nooit iets opgelost geraakt. Nu weer, de storm is gaan liggen en nu doen we weer of er is niets gebeurd terwijl het nog altijd aan me knaagt. Ik ben van plan het adres van een therapeut op tafel te leggen om zo de dialoog terug op gang te brengen, ze moet namelijk weten dat bij mij de druppel op komst is.

Ik hou jullie wel op de hoogte.

groetjes

Ienepien

Het "probleem" zal ook nooit opgelost raken. Hoeveel je ook praat met elkaar, liefdevol naar elkaar toe bent, zeer veel geduld enzo, als je asex bent, kan je dat niet zomaar veranderen.
Je kan hoogstens een toneelstukje spelen, met net doen, of je het wel leuk vindt.
En op een gegeven moment val je dan toch weer door de mand.

Dus praten of niet, de relatie en het gevoel naar elkaar kan hier wel door veranderen, maar de sex wordt er niet vaker of anders van. :wave:

zotte pé

Maar hoe doen jullie dit dan? Ik hoor jullie altijd spreken over babbelen... maar jullie partner, gaat die en ik wil niemand hier tegen de borst stoten, maar gaan die dan sexloos leven? Hoe lossen jullie partners dit op? Hoe gaan zij er mee om? Hoe lossen jullie als koppels dit dan op? Zelf al heb ik zeer veel geduld, dan nog ondervind ik dat gemis en ja, begin er dan over te zagen. Da's niet leuk, voor beide partners niet, maar ik kan toch niet de enige partner zijn die hierdoor ook gefrustreerd rondloop of ben ik dan zo onbegripvol? Ik zou graag horen hoe jullie partners/als koppel het "oplossen".

Ereinion

#56
Je bent zeker niet onbegripvol, anders was je hier nooit gekomen.

Lijkt me een goed plan om het toch door te zetten, Pé. Als jij denkt dat een therapeut kan helpen, dan moet je dat vooral proberen. Het klinkt een beetje alsof je een ruzie niet uit de weg kan gaan, door hoe zij doet. Dus als het op een ruzie uitdraait ligt het meer aan haar dan aan jou. Kom voor jezelf op, hoor!  :knuffel:

Hoe ik het heb 'opgelost' in mijn relatie? Door veel te praten hebben we een soort van compromis gevonden, waar we allebei wel tevreden mee kunnen zijn. Meestal dan, ik merk aan mijn vriend dat ook hij nog altijd soms gefrustreerd is. Moeilijk, maar ik begrijp het wel.

Ik ga even een link op zoeken voor je waar meer over dit onderwerp wordt gesproken!
Hier is die:
http://asexuality.org/du/index.php?topic=1251.0

Het is een behoorlijk lang onderwerp, maar ik denk dat je er wel wat aan hebt.  :knuffel: Het begin gaat voornamelijk over praten, maar er komt later ook aan bod wat sommigen voor oplossingen hebben.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

zotte pé

Citaat van: zotte pé op juni 05, 2008, 02:20:40 PM
Maar hoe doen jullie dit dan? Ik hoor jullie altijd spreken over babbelen... maar jullie partner, gaat die en ik wil niemand hier tegen de borst stoten, maar gaan die dan sexloos leven? Hoe lossen jullie partners dit op? Hoe gaan zij er mee om? Hoe lossen jullie als koppels dit dan op? Zelf al heb ik zeer veel geduld, dan nog ondervind ik dat gemis en ja, begin er dan over te zagen. Da's niet leuk, voor beide partners niet, maar ik kan toch niet de enige partner zijn die hierdoor ook gefrustreerd rondloop of ben ik dan zo onbegripvol? Ik zou graag horen hoe jullie partners/als koppel het "oplossen".

Please, ik weet dat dat vrij genante vragen zijn voor jullie, maar ik heb eigenlijk nog altijd niks concreet gelezen?
't Komt er op neer dat mijn vriendin/vrouw (zijn niet getrouwd) me blijft afstoten en haar beloftes niet waar maakt, eergisteren had ze me gezegd dat we gisteren nacht zouden vrijen, en wat deed ze gisteren avond? Ze viel in slaap in de zetel natuurlijk  :banghead:
Moet ik dan echt andere vrouwen opzoeken achter 't gat?

Austen

Citaat van: zotte pé op juni 11, 2008, 10:40:15 AM
Please, ik weet dat dat vrij genante vragen zijn voor jullie, maar ik heb eigenlijk nog altijd niks concreet gelezen?
't Komt er op neer dat mijn vriendin/vrouw (zijn niet getrouwd) me blijft afstoten en haar beloftes niet waar maakt, eergisteren had ze me gezegd dat we gisteren nacht zouden vrijen, en wat deed ze gisteren avond? Ze viel in slaap in de zetel natuurlijk  :banghead:
Moet ik dan echt andere vrouwen opzoeken achter 't gat?

Je kàn zoiets niet beloven! Oké, ik heb die fout ook gemaakt, maar je kan die belofte niet volhouden. Weet dit, en denk hieraan als ze nog eens iets belooft. Zeg haar ook dat ze die beloftes niet meer mag uitspreken, maar ze in haar hoofd moet maken. Dat doe ik nu ook, en soms kom ik ze na, soms ook niet, maar ik kwets m'n vriend tenminste niet als ik m'n belofte niet houd.

zotte pé

Citaat van: Austen op juni 11, 2008, 10:47:42 AM
Citaat van: zotte pé op juni 11, 2008, 10:40:15 AM
Please, ik weet dat dat vrij genante vragen zijn voor jullie, maar ik heb eigenlijk nog altijd niks concreet gelezen?
't Komt er op neer dat mijn vriendin/vrouw (zijn niet getrouwd) me blijft afstoten en haar beloftes niet waar maakt, eergisteren had ze me gezegd dat we gisteren nacht zouden vrijen, en wat deed ze gisteren avond? Ze viel in slaap in de zetel natuurlijk  :banghead:
Moet ik dan echt andere vrouwen opzoeken achter 't gat?

Je kàn zoiets niet beloven! Oké, ik heb die fout ook gemaakt, maar je kan die belofte niet volhouden. Weet dit, en denk hieraan als ze nog eens iets belooft. Zeg haar ook dat ze die beloftes niet meer mag uitspreken, maar ze in haar hoofd moet maken. Dat doe ik nu ook, en soms kom ik ze na, soms ook niet, maar ik kwets m'n vriend tenminste niet als ik m'n belofte niet houd.

Mja, klinkt inderdaad wel juist. 'k Zal't onthouden ...