Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

werkgroep 'vernieuwde website'

Gestart door Ereinion, juli 20, 2010, 12:02:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra


Mannetje


AceVentura

Niet zo snel :) De backup loopt nog. Daar moet ik nog even wat anders voor gaan verzinnen, want de manier die ik niet gebruik ik vergt veel handwerk :(
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

* AceVentura gaat snel op zoek naar een betere ftp client, hij moet nu directory voor directory handmatig doen ... en mediawiki heeft er nogal wat :(
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Het heeft even geduurd, maar mediawiki staat erop, de database is ingericht, en hij geeft een teken van leven :)
Nu even de instellingen doornemen (anders krijg je tegenwoordig op een wiki ook spam), en dan de skin installeren die we eerder gevonden hadden.

Het forum doet het ook nog, dus ik heb niets stuk gemaakt :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Met de skins zit het een beetje tegen. We hadden twee skins gevonden die we mooi vonden: WikiNews en Drone.
WikiNews blijkt nog volop in ontwikkeling te zijn en dat is te merken ook. Ik heb hem geinstalleerd  maar het lijkt nergens op, meer dan de helft van de pagina valt af door andere menu's die veel te groot uitvallen. Pogingen om daar iets aan te doen zijn mislukt.
Volgende kandidaat was Drone, maar dit bleek alleen een aanpassing op de looks van de standaard skin die erg geënt is op gebruik in wikipedia. Geen succes.

Uiteindelijk ben ik zelf maar verder gaan zoeken en ben uitgekomen bij een skin die Cavendish heet. Die doet het prima, en met was aanpassingen denk ik dat we daar wat moois van kunnen maken. De wiki is de bewonderen op: http://asexuality.org/du/wiki

De huidige instellingen laten niet toe dat je zonder account de pagina's kan aanpassen, ook een nieuw account aanmaken heb ik uitgezet, alleen een admin (momenteel alleen ik nog :) ) kan accounts uitdelen. We moeten even kijken hoe we die instelling willen hebben, dit is nu alleen even om problemen (lees: spam en meer van dat soort ongein) te voorkomen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mannetje

Kijk het werkt  :D
Is het mogelijk om bijvoorbeeld de schaduw achter de teksten in de balk links weg te halen, zodat ze duidelijker leesbaar zijn?

AceVentura

Die opmerking had ik al verwacht :) De eerste keer dat ik keek dacht ik dat er iets met m'n ogen mis was :) Volgens mij is het niet al te moeilijk weg te halen.

Wat ik eigenlijk nog nodig heb ik een leuk plaatje voor in die balk aan de bovenkant als logo/naam voor de wiki. Belangrijk is dat de achtergrond transparant is, dan integreert het mooier met de rest.

(Twee minuten later): Schaduw is weg
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Stoer, hier moeten we zeker wat mee kunnen. Bedankt voor je inspanningen!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Citaat van: AceVentura op september 12, 2010, 05:07:38 PM
Wat ik eigenlijk nog nodig heb ik een leuk plaatje voor in die balk aan de bovenkant als logo/naam voor de wiki. Belangrijk is dat de achtergrond transparant is, dan integreert het mooier met de rest.

Ik heb zelf al zitten denken om het logo van ons forum uit te breiden naar een breder kader of misschien wat moderner te maken. Ik heb onverwacht nog een extra dagje vrij, dus ik zal woensdag of donderdag eens kijken hoe ver ik kom.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Mooi dat je misschien tijd hebt om een nieuw logo te maken ! Voor de wiki is de hoogte het belangrijkst, houd ongeveer de helft tot 3/4 aan van die donkere balk bovenin. De breedte doet er minder toe want daar is plek zat :) Een tekst in een mooi font is misschien het meest geschikt.

Om even een voorbeeldje te geven heb ik een heel simpel plaatje gemaakt met de tekst "AVENwiki". Deze is 50 pixels hoog, veel meer moet het denk ik niet worden. Let niet te veel op het plaatje, want mooi is hij niet :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Ik zie geen plaatje...  :-\

Heb je nog tips wat voor soort bestand het moet zijn?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Op de wiki staat nu linksboven met zwarte letters "AVENwiki", dat is nu het plaatje :) De lelijkheid daarvan is hopelijk een motivatie om wat anders te maken :)
Het plaatje moet een transparante achtergrond hebben, volgens mij kunnen alleen png en gif dat waarbij png de voorkeur heeft.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Dan wordt het PNG. Dat donkerblauwe blijft, of kunnen we daar ook de kleur van veranderen? Anders moet ik rekening houden met de kleur van de letters...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Dat is helaas moeilijk te veranderen, ook die balk zelf is een plaatje, dus de enige manier om dat te veranderen is om ook daarvoor een nieuw plaatje te maken, dat wordt dan weer lastiger gemaakt omdat het geheel uit verschillende plaatjes is opgebouwd (voornamelijk voor de ronde hoeken).
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler