Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat als je als aseksueel geconfronteerd wordt met seks?

Gestart door Zonnekind, april 18, 2006, 09:48:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Hihi, tussen al mijn schoolwerk door probeer ik af en toe nog eens de berichtjes te lezen en ik vind jullie reacties geweldig!
Ik zou zeggen: vanaf nu geloof ik ook in de onbevlekte ontvangenis maar het was spijtig genoeg niet de eerste keer dat ik ze betrapt hebt...  :-\ Als kind heeft het jaren geduurd voor ik het belang van 'op de deur kloppen' kende...  :banghead:
Maar nu weet ik al dat ik best eerst klop!  :klap:

Stev, een goede definitie voor seks is wel moeilijk. Ik zou zoiets zeggen als: een activiteit waarin beide partners lustgevoelens opwekken bij de andere en deze lichamelijk kunnen bevredigen.
(mooi gezegd, al zeg ik het zelf  ::))
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Stev

Inderdaad, mooi gezegd. Maar zo een "ingewikkelde" definitie bedoelde ik niet eens. Voor mij was seks heel lang gelijk aan geslachtgemeenschap. Maar inmiddels weet ik dat het veel breder is. In de breedste zin van het woord kun je dus onder seks ook zoenen, strelen en andere minder "seksuele" handelingen verstaan. Dus als je het over a-seksualiteit hebt moet je je ook zeker afvragen waar dit op betrekking heeft, niet waar? Dat er absoluut verschil in zit, heb ik op deze site vaker gelezen. Ik ga gauw verder bij een ander onderwerp  :)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

ChibiFirli

Citaat van: Jovi_Hobbes op april 20, 2006, 07:38:47 PM
Dat soort dingen gebeuren elke dag  ;D
Ja, zo kwam ik gisteren nog te weten dat het meisje bij ons in de straat een onbevlekte ontvangenis had! En vorige week was het in het naburige dorp ^_^.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Tempesta


Viper

Zoals zonnekind al aangehaald had: ik heb er weinig problemen mee.

Natuurlijk ga ik ook niet luisteren of iets dergelijks, maar wat kan je nu hebben tegen mensen die discreet in hun eigen privé-sfeer de liefde op een intieme mannier betuigen. Ik zie dat als iets natuurlijks en moois als het op die mannier gebeurt.

Ik ga ook niet direct akkoord met de stelling "seks is iets wat lichamen hebben, geen personen" Dat KAN zo zijn bij vluchtige seks zonder meer. Seks uit liefde is iets wat personen erg intens kunnen beleven. Het geeft lichamelijk genot, uiteraard. Maar het heeft een minstens even krachtig psychologisch effect. Ooit hebben ze een koppel seks laten hebben onder een scanner... De hersenen gingen als het ware in overdrive in de zones waar liefde en affectie huist. Ook de delen waar de receptoren binnenkomen waren in volle actie. Desondanks de grote activiteit in die bepaalde hersendelen, zijn andere delen ook afgeblokt. Je zal normaalgezien niet of minder nadenken of piekeren. Stress wordt onderdrukt en je omgeving valt minder op: het is enkel jij en de partner.

Ik denk dus wel dat er héél wat meer is dan enkel lichamen. Maar ik kan begrijpen dat het voor aseksuelen anders ervaren wordt.


Ereinion

Citaat van: Viper op april 21, 2006, 08:57:08 AM
Natuurlijk ga ik ook niet luisteren of iets dergelijks, maar wat kan je nu hebben tegen mensen die discreet in hun eigen privé-sfeer de liefde op een intieme mannier betuigen. Ik zie dat als iets natuurlijks en moois als het op die mannier gebeurt.

Ik heb er zeker niets op tegen. Geweldig dat anderen of mijn ouders dat ervaren.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ChibiFirli

Citaat van: Viper op april 21, 2006, 08:57:08 AM
Ik ga ook niet direct akkoord met de stelling "seks is iets wat lichamen hebben, geen personen" Dat KAN zo zijn bij vluchtige seks zonder meer. Seks uit liefde is iets wat personen erg intens kunnen beleven. Het geeft lichamelijk genot, uiteraard. Maar het heeft een minstens even krachtig psychologisch effect. Ooit hebben ze een koppel seks laten hebben onder een scanner... De hersenen gingen als het ware in overdrive in de zones waar liefde en affectie huist. Ook de delen waar de receptoren binnenkomen waren in volle actie. Desondanks de grote activiteit in die bepaalde hersendelen, zijn andere delen ook afgeblokt. Je zal normaalgezien niet of minder nadenken of piekeren. Stress wordt onderdrukt en je omgeving valt minder op: het is enkel jij en de partner.
*wordt jaloers* :-X

;D
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Jovi_Hobbes

Citaat van: ChibiFirli op april 21, 2006, 12:18:27 AM
Ja, zo kwam ik gisteren nog te weten dat het meisje bij ons in de straat een onbevlekte ontvangenis had! En vorige week was het in het naburige dorp ^_^.

Pas op hoor, straks is het besmettelijk en wordt jij ook onbevlekt ontvangen  :o
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

ChibiFirli

Citaat van: Jovi_Hobbes op april 21, 2006, 06:46:56 PM
Citaat van: ChibiFirli op april 21, 2006, 12:18:27 AM
Ja, zo kwam ik gisteren nog te weten dat het meisje bij ons in de straat een onbevlekte ontvangenis had! En vorige week was het in het naburige dorp ^_^.

Pas op hoor, straks is het besmettelijk en wordt jij ook onbevlekt ontvangen  :o
Zou ik een erg interessante situatie vinden ;D.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Tempesta

Jovi_Hobbes heeft een punt: als onbevlekte ontvangenis mogelijk is, dan moet jij ook zwanger kunnen worden, Chibi  :klap:.

Was daar niet ooit een film over.... ;)

Zonnekind

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sinister

Ik begrijp nog steeds niet hoe het komt dat ik hier rondloop... ???

Jovi_Hobbes

Ik denk dat jij dan één van die bevoorrechte personen bent die zomaar uit de ruimte zijn komen vallen.  :rollol:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.