Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Lesbisch en asexueel?

Gestart door Druifje, oktober 31, 2006, 01:50:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sammy

CiteerHet gaat er immers om dat , we blijven bij het voorbeeld, de INHOUD van het begrip pedo-fiel, NIET gekend is bij de meeste mensen. "Pedo" is reeds genoeg, nietwaar? En dat is synoniem van misdadiger, nietwaar??? De orientatie die door -fiel wordt uitgedrukt, bestaat niet volgens de meeste mensen. Omdat dat inhoudelijk flagrant onjuist is, moet er tegenin gegaan worden.

Ah, dat bedoel je met ?inhoud?.

Nu, hoeveel woorden gebruiken we niet waarvan de betekenis verschilt van wat je logisch zou verwachten op basis van de afzonderlijke delen, van jouw ?inhoud?? Als ik jouw lijn van denken doortrek, dan wil je alle onlogische taalafwijkingen uitbannen, tot je in feite een strikt logische taal overhoudt, toch? Een taal die...

CiteerMaar, ik zei het al eerder, niemand "moet" toch die vreemde woorden gebruiken? Begrijp je ze niet, spreek dan basis-nederlands...

...blijkbaar ook nog een alleenrecht zou moeten hebben op de woorden die ze definieert!

Los van de kwestie of zo'n taal praktisch is, haalbaar is, al dan niet verarmt door het terugschroeven van de rijkheid aan connotaties, zie ik het nut er niet van in. Taal kan je niet opdringen, hoogstens beïnvloeden. En om bij je pedo voorbeeld te blijven: ik denk dat je een stuk verder komt met de notie dat welk woord je ook gebruikt, je steeds een enorme hoop mensen ontdoet van hun details en hun uniekheid als mens en in dat vakje stopt, en je ten alle tijden bereid moet zijn een stap achteruit te zetten en voorbij die taal te kijken naar hoe het in werkelijkheid is. Want taal zal misbruikt worden, of ie nou logisch in mekaar zit of niet.

Duidelijker?

Willem

Nee hoor !
Nog onduidelijker... 
Doe eens het omgekeerde:
je WIL het hebben over het-soort-man-of-vrouw-die-van-kinderen-houdt... doch, er géén sex mee heeft.
Welk woord gebruik je dan om wat je bedoelt correct over te brengen!? 
Dat is de vraag....

Dan staan we terug aan het begin.
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

myra

pedo-aseksueel :d

pedo = drukt liefde tot kinderen uit
aseksueel zegt dat je niet naar seks met hen verlangt


Ik zie het waarschijnlijk te simpel  :rollol:

Willem

 :rollol:

Goede poging... maar:  "drukt liefde tot" uit, is niet het woorddeel pedo,  maar wel het woorddeel -fiel !   :knuffel:
Net zoals de anglo-fiel...  De anglofiel werd nog nooit omwille van "dat" voor de rechter gesleurd...   :schater:
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Sammy

Citaat van: Willem op december 03, 2006, 04:16:45 PM
Nee hoor !
Nog onduidelijker... 
Doe eens het omgekeerde:
je WIL het hebben over het-soort-man-of-vrouw-die-van-kinderen-houdt... doch, er géén sex mee heeft.
Welk woord gebruik je dan om wat je bedoelt correct over te brengen!? 
Dat is de vraag....

Ik begrijp dat 'pedofiel' een logische keuze is. Maar dat vind ik geen grond dat het daarom moet worden gebruikt. D'er zijn nog zooooveel andere dingen waarmee je rekening moet houden.

(Veel duidelijker kan ik niet meer, hoor.)

myra

mmm... okay.... pedofiele aseksueel dan?  :wave:

Willem

als je asexueel er af laat zijn we terug bij de oorsprong....  hihi...
Maar,
Wat je zegt kan 100% zeker bestaan ! Maar dat is een bijzonder exemplaar van ons ameeeeeube soort, dan.
De gewone pedofiel is doorgaans wel heterosexueel.... 
:banghead:
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

myra

*sluipt weg uit de discussie* ;)

Zonnekind

Ik vind het een vrij domme discussie. Er zijn zoveel woorden die volgens de oude betekenis verkeerd gebruikt worden, waarschijnlijk weet je de helft zelf niet. Aanvaard gewoon dat de betekenis van het woord veranderd is. Jij mag van mij gerust het "juiste woord" gebruiken. Ik vrees alleen dat je dan elke keer opnieuw zal moeten uitleggen waarom je dat woord gebruikt en geloof mij, dat hou je niet vol!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Thiotric

... en dus kunnen jullie allemaal bij ons mee komen verbouwen !!! ( al denk ik dat er hier verschillende ploegen nodig gaan zijn voor alle verbouwenden hier...

Kwestie van nog is af te dwalen.... volg Zonnekind hoor, als de taal sneller evolueert als je kan verdragen, ben je misschien een beetje te traag? ( conservatief klink zo negatief...)

Eerst was er dus een badkamer bij Myra?  ;D
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

myra

en een keuken ook. Ben trouwens niet VERbouwend maar bouwend ;)

petra1963

Nou, dan gaan we allemaal OPbouwend doen, toch ?  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)


petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

wow! Ik ben er even niet, krijg je deze discussie  ;D Nou jongens even  :handschudden: en weer goedmaken! Dan heb ik mijn goede daad voor vandaag weer gedaan! Voor de rest  :cake: ?