Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voor het eerst hier

Gestart door Jeste, juli 20, 2009, 09:01:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeste

Hallo, toevallig was ik dit forum tegengekomen. Dat kwam omdat ik aan het zoeken was naar een artikel van een bevriende schrijfster op een weblog. Dat stuk op haar weblog had ze geschreven naar aanleiding van een artikel dat ik in een tijdschrift had gelezen. Dat was van iemand die a-romantisch was, een term waar ik nog nooit van had gehoord. Met haar had ik het tijdens een telefoongesprek over dat artikel en dat gaf haar inspiratie.
Aangezien ik zelf het gevoel heb sexueel anders in elkaar te zitten dan de gemiddelde mens sprak me dit nogal aan. Hoe ik dan sexueel in elkaar zit weet ik zelf eigenlijk ook niet te omschrijven. Wat wel duidelijk voor me is, is dat sex zoals een man en een vrouw dat doen (of een man en een man), dus sex met een penis, niet is wat ik aantrekkelijk vind. En helemaal duidelijk is dat voorplanting niets is voor mij.
Eigenlijk is waar dit forum over gaat een groot taboe-onderwerp. Over sex wordt vaak een beetje geheimzinnig gedaan. Het iets waar de meeste mensen niet zomaar over praten. Maar probeer maar eens over het niet hebben van sex te beginnen. Daarvan heb ik het idee dat dat niet zomaar wordt geaccepteerd.
Het lijkt mij dat ik hier mensen tegenkom die dat wel kunnen. Een zware internetgebruiker ben ik niet (kost zoveel tijd), maar jullie gaan me hier zeker regelmatig tegenkomen.

Jeste

Oja, dat weblog waardoor ik deze site heb gevonden staat hier:
http://rabarbara.web-log.nl/rabarbara/2009/05/index.html
Het is niet helemaal zo dat het echt over mij gaat, maar ik was de inspiratie

Mannetje

Jeste, welkom hier  :cake:. Ik ga weer even verder lezen op die link en wellicht even een reactie plaatsen.
Ik hoop dat je hier het een en ander duidelijk wordt!

Ienepien

Jeste, Welkom.  :cake:
Ik ga dat artikel nog eens lezen.......later. ;D

jojo83

Welkom hier Jeste  :cake:
Waarschijnlijk vind je hier wel een stukje duidelijkheid.
Dat artikel ga ik morgen eens lezen als ik iets wakkerder ben dan nu, na een erg lange werkdag

Sismo

Mooi stukje. En "anders" op een datingsite...dat ben ik nog niet tegengekomen!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jeste

Dag allemaal. Bedankt voor de welkomstreacties en de stukjes  :cake:. Voor nu houd ik het kort, maar binnenkort ga ik dit forum uitgebreid bekijken, en reageren natuurlijk. Vanavond echter genieten van het zomerse weer (heerlijk zo'n zwoele zomeravond) op het balkon en dan vroeg naar bed.

pinky

Leuk en mooi artikel! Welkom!  :cake:

Jovi_Hobbes

Welkom Jeste  :cake:  Ik hoop dat je hier zult vinden wat je zoekt. Tot gauw  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Brummetje

Hoi en welkom! :cake:

Wat een herkenning in dat stukje. :)

jojo83

Eindelijk tijd gevonden om het stukje te lezen. Erg mooi!

Jeste

De schrijfster van het weblog was blij met al de extra lezers van haar verhaaltje. Ze belde mij verrast op, omdat ze het had gezien aan de statistieken. Dus ook namens haar bedankt. En jullie bedankt voor de  :cake:.

Jip

Citaat van: Jeste op juli 20, 2009, 09:01:32 PM
Aangezien ik zelf het gevoel heb sexueel anders in elkaar te zitten dan de gemiddelde mens sprak me dit nogal aan. Hoe ik dan sexueel in elkaar zit weet ik zelf eigenlijk ook niet te omschrijven. Wat wel duidelijk voor me is, is dat sex zoals een man en een vrouw dat doen (of een man en een man), dus sex met een penis, niet is wat ik aantrekkelijk vind. En helemaal duidelijk is dat voorplanting niets is voor mij.
Eigenlijk is waar dit forum over gaat een groot taboe-onderwerp. Over sex wordt vaak een beetje geheimzinnig gedaan. Het iets waar de meeste mensen niet zomaar over praten. Maar probeer maar eens over het niet hebben van sex te beginnen. Daarvan heb ik het idee dat dat niet zomaar wordt geaccepteerd.
Het lijkt mij dat ik hier mensen tegenkom die dat wel kunnen. Een zware internetgebruiker ben ik niet (kost zoveel tijd), maar jullie gaan me hier zeker regelmatig tegenkomen.

Jeste

Oja, dat weblog waardoor ik deze site heb gevonden staat hier:
http://rabarbara.web-log.nl/rabarbara/2009/05/index.html
Het is niet helemaal zo dat het echt over mij gaat, maar ik was de inspiratie

Hoi Jeste,
Allereerst nog van harte welkom hier  :cake:
Mooi hoe je omschrijft nog niet duidelijk voor jezelf te hebben wat je eigen seksuele verlangens zijn, maar wel al duidelijk hebt wat je in elk geval níet prettig vindt. Dat is al heel wat.  :) Ik val op vrouwen en zei laatst nog tegen iemand: eigenlijk zijn lesbiennes en homoseksuelen juist heel erg elkaars tegenpool. Ik denk dat je hiermee wel begrijpt wat ik bedoel, anders wordt het meteen zo plastisch als ik het ga uitleggen  :D.

Jeste

Dag Jip, ik begrijp inderdaad wat je bedoeld met "eigenlijk zijn lesbiennes en homoseksuelen juist heel erg elkaars tegenpool". Ik ga regelmatig uit in het homo-circuit, waar ik eigenlijk voornamelijk met vrouwen omga (klinkt tegenstrijdig) en daar merk ik dat wel.