Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

alleen op de wereld

Gestart door Roos1984, september 02, 2009, 11:57:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roos1984

Hallo,
Ik ben Roos en ik ben 25 jaar. Tot nu toe altijd gedacht dat ik de enige op deze wereld ben die anders ben als het gaat om het beruchte sexleven. Vooral de laatste jaren heb ik het alleen op de wereld gevoel ontwikkeld. Immers, overal waar je komt, vrienden, de kroeg, op vakantie, televisie; het lijkt voor mij soms alsof de wereld zich met 1 ding bezig houdt. En dat is misschien ook wel zo. Maar om te merken dat de mensheid een bepaalde behoefte heeft, die als meest belangrijkste wordt gezien in het leven, en ik deze niet ken, doet pijn...
Wat zou het soms fijner zijn als je net zo bent als iedereen...
Dat ik geen sexleven heb, daar heb ik eigenlijk geen last van. Ik geef er absoluut niks om, ben er niet in geinteresseerd... Na een paar onaangenaam te noemen experimenten heb ik de conclusie getrokken: Sex is niets voor mij.

Maar hoe nu verder??
De vragen die ik al had, zijn er nog steeds. Kan of wil ik ooit een relatie hebben, kinderen, wat voor trucjes kan ik allemaal nog meer verzinnen om bepaalde contacten en consequenties uit de weg te gaan...  Immers, de vraag 'als hij maar niet meer wilt' komt meestal wel snel om de hoek kijken...

In elk geval ben ik ben enorm blij dat ik dit forum heb gevonden. Het voelt een beetje als een bevrijding. Ik heb al een btje rond zitten kijken en een verademing, deze verhalen had ik zelf kunnen schrijven.
Ik had nooit gedacht aan het woord a seksueel. Wist niet dat het bestond. Ook al lost het niets op, ik voel me beter nu ik weet dat er meer mensen zijn zoals ik!
Happiness comes to them, who brings happiness to others -Dalai Lama-

Ienepien


Demon

welkom roos! stukje :cake:?
ik kan me wel indenken hoe je je voelt en gevoelt moet hebben.
ook ik zit met al die vragen en heb ze nog niet beantwoord, maar weten dat er 'lot''genoten zijn en erover kunnen praten op een anonieme manier helpt al veel hoor! ik hoop dat je veel aan het forum gaat hebben :)
I make mistakes.
I am out of control, and sometimes hard to handle
But if you can't handle me at my worst...
You don't deserve me at my best

Mannetje

Hoi Roos,  :cake: Misschien dat deels via het forum jouw vragen beantwoord zullen worden.

sutoroberi_sheku

Welkome!!  :cake:
25 is een erg vervelend leeftijd voor aseksualiteit, vind ik.
Dit forum heeft er nu voor mij ook voor gezorgdv dat ik er opener over durf te zijn, misschien helpt dat je.
Ik heb t in korte tijd aan twee mensen verteld (beide wel bi) en ze hadden beide al een zeer redelijke voorkennis.
Dus voor mijn gevoel wordt het bekender en door meer mensen geaccepteerd (helaas niet door iedereen)

Roos1984

hallo lieve mensen
bedankt voor jullie reacties. Ik ben zelf ook 'uit de kast' gekomen bij mn 2 beste vrienden. Verder stoei ik er een beetje mee, wie vertel je wat, hoe ver ga je erop in. Anderzijds, nu wordt ik vast ook al bestempeld als een vreemde vogel dus kan ik er maar beter eerlijk over zijn, misschien kunnen anderen mij dan ook beter begrijpen?
Happiness comes to them, who brings happiness to others -Dalai Lama-

jojo83

Welkom  :cake:
Wat goed dat je het al aan mensen verteld hebt!
En ja, alle verhalen hier lezen is een verademing he! Er zijn meer mensen die met soortgelijke problemen/ vragen rondlopen, maar doordat er toch nog een taboe op ligt wordt er veel te weinig over gesproken

leentje

mijn beste vrienden weten het ook dat ik asexueel ben maar verder weet niemand het, meeste weten ook niet wat dat is....

mijn vorige vriend wist zelfs niet dat het bestond en dacht dat het misschien wel te behandelen was :-\

nu ben ik ook terug alleen, ik durf geen relatie niet meer aangaan; kussen en sex en dat knuffelgedoe, echt nix voor mij......

Jovi_Hobbes

Welkom Roos  :cake:
Fijn dat je hier zoveel erkenning vindt. Hoewel ontdekken dat je aseksueel bent niet direct een oplossing geeft, is het al heel fijn om jezelf eindelijk eens te kunnen begrijpen en te ontdekken dat je niet de enige bent.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?