Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Smurf

Gestart door smurf, juni 11, 2007, 11:27:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Hier smurft het goed !  :wave:

Deze smurf smurft trouwens toch niet naar Italië.. heeft deze smurf gisteravond besloten.

Deze smurf heeft veel te veel de smurf gesmurft, en is daarvan veel te moe.. En dat laatste is waar.. :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Ga je echt niet? Dat is een lastige beslissing geweest...je had zo'n zin om te gaan... :-\
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Het was zeker een lastige beslissing.. ik had heel veel zin om te gaan. Maar ja...

Afgelopen vrijdag lag ik overdag uitgeput op de bank, en's avonds had ik een eetafspraak met oude vrienden. Daar was ik vanwege mijn grote vermoeidheid ook weer vroeg weg.. Zaterdag heb ik de hele dag voor lijk op de bank gelegen. Zondag het grootste deel van de dag ook. En toen ik zondagsavonds duizelig van vermoeidheid bij mijn moeder thuis op een stoel zat, heb ik besloten: nee, ik ga niet. Daarmee een wekenlange strijd in mijzelf beslissend.. tussen een geest die wel wil, en een lijf dat steeds aangaf: ik kan het niet. Waarna ik mezelf weer bij mijn nekvel pakte, en tegen mezelf zei: je kunt het, je gaat !  Nu heb ik dus besloten dat ik niet ga.  :-\ :'(

Vandaag heb ik eerst het bureau gebeld dat de reis organiseerde. Zij gaven aan dat ik een brief naar hen moest sturen met dat ik de reis annuleer, en een beroep doe op de annuleringsverzekering. Dat heb ik vanmorgen nog gedaan.. en de brief aangetekend weggestuurd.
Vandaag voelde ik me innerlijk heel beroerd, ik had vannacht ook heel slecht geslapen.. Maar tegelijk is er een groot gewicht en veel spanning van mij afgevallen.. ik hoef niet.. Met mijn grote wilskracht had ik me bijna weer in een onmogelijke situatie gebracht, waarvan ik dan gedacht had: hoe los ik dit in Godsnaam nu weer op ? Aleen ik was er nu gelukkig eerder bij, om op de rem te trappen..Het blijft balen, en het blijft een snertbeslissing. Maar in een situatie met alleen maar negatieve opties, is dit toch naar omstandigheden de beste oplossing.. Denk ik en hoop ik.. :-\ :-[

Als het goed is krijg ik de komende dagen de papieren van de annuleringsverzekering toegestuurd, die zal ik dan invullen. En in overleg met de doktersassistente hier heb ik donderdagochtend nog een afspraak met mijn huisarts, voor de doktersverklaring die misschien opgestuurd moet worden.
Nou ja, ik hoop dat ik nog geld terug krijg van de annuleringsverzekering. Maar dat is voor mij niet het belangrijkste. Het belangrijkste is de enorme innerlijke opluchting die ik voel dat ik niet naar Italië ga..  :) Nu heb ik die twee weken tijd voor leuke dingen hier... ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Balen, maar ik kan me voorstellen dat het ook als een opluchting voelt. Wat ga je thuis nu doen? Wel een beetje vakantie vieren hè? Weet je dat je precies 4000 berichten hebt geschreven en dus gepromoveerd bent?  :wave:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

#34
Hoi ! Nu al gepromoveerd ! Zonder jaren zware studie en dan een moeilijk proefschrift te hebben hoeven schrijven ! HOi ! Dank je voor de opmerkzaamheid, Sismo.. ik had het zelf in het geheel niet door.. ;D


En ik probeer inderdaad vacantie te vieren. Ik merk wel dat ik labiel ben, huilbuien enzo. En dat de
angst die bij mij onderhuids zat om mij in die situatie te begeven nu ook boven tafel komt. En ik voelde me vandaag zo beroerd dat ik een afspraak vanmiddag heb afgezegd. Vanavond ben ik wel naar yoga gegaan, en daar voelde ik maar al te goed de emoties die ik nu in me meedraag. Dat moet weer tot rust komen.
Verder probeer ik leuke afspraken op terrasjes en in eetcafe's te maken met leuke mensen, en volgende week ga ik met een kennisje naar de film.. en ik ga vast nog meer leuke dingen doen !

Ik kreeg vandaag de inschrijfpapieren van de universiteit. Daar heb ik nu ook een paar weken extra voor om die in alle rust in te vullen. Het wordt een serieuze zaak hier !  ;D :D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

veel succes en sterkte, Peter! Je bent goed bezig precies!

petra1963

Dank je, Myra !  :knuffel:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Hé Peter, wat een moeilijke beslissing, maar wel dapper dat je hem uiteindelijk hebt genomen. Hopelijk voel je je snel weer wat beter  :knuffel:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ik hoop het Jovi ! Ik begin een beetje aan het idee te wennen. Maar voel me nog regelmatig een beetje depressief. En machteloos. Dat ik het weer van mijn lijf verloren heb. En weer iets niet meer kan.. :78: :78: :78:

Inmiddels ben ik ook naar de huisarts geweest, en die zal mij steunen als de verzekeringsmaatschappij van de annuleringsverzekering met haar contact opneemt. Gelukkig ! Ik heb nu ook het formulier van de verzekeringsmaatschappij zelf binnen. Dat moet ik de komende dagen maar invullen en opsturen.. :-\

In ieder geval ben ik wel blij en opgelucht dat ik niet ga. Ik ben ook minder gespannen, nu. Hopelijk kan ik de komende twee weken wat leuke dingen hier met vrienden doen. Terrasjes pakken, in de Vierdaagseweek s avonds naar het podium op het Kelfkensbos met Wereldmuziek, en misschien met vrienden met de auto naar Burgers Zoo in Arnhem. Met mijn inklapbare rolstoel achterin de auto.  ;D
We moeten dan alleen opletten dat we niet teveel lachen tegen de apen.. :rollol:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

 :schater: Vooral niet aankijken!  ::)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

 :knuffel: voor Peter.
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je geest wel wil maar je lichaam niet kan. Gelukkig heb je al weer heel veel dingen gevonden die wel kunnen. En als het goed is heb je er maandag een nieuw muziekje bij.  ;)

Je kunt meteen merken dat Stev op vakantie is; waar zijn de smurfen gebleven?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik laat het je wel weten, als ik de nieuwe mooie muziek gehoord heb, Ereinion !

Verder: nu ik niet naat Italië ga, is er veel ruimte om andere dingen te doen. Dus daar ga ik van genieten ! Vandaag ben ik met een vriendin naar een manifestatie in Nijmegen geweest vanwege 'het klimaat'. Het viel wat tegen, maar we hebben lekker op een terrasje gezeten. En daarna lekker samen gegeten in een eetcafe en daarna samen naar de film 'das Leben der Anderen' geweest. Heel indrukwekkende film..ik was zelf in de jaren '80 veel in de DDR, ik had contacten met dissidenten en kerkelijke groepen daar..

Dus voor zoiets heb ik nu wel de ruimte !  :) :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Citaat van: Ereinion op juli 07, 2007, 08:13:50 PM
Je kunt meteen merken dat Stev op vakantie is

Ik ben er wel, hoor!  :pinguin:

@Peter, wat sneu! Maar je hebt een wijze beslissing genomen!
Je mag best een dagje op onze camping komen! Het is zeker dichterbij dan naar Italie! Moet ik je komen halen? Het is nog geen 80 km  :knuffel:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Het is fijn dat je er bent, Stev!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)