Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat is dit nou weer?

Gestart door Tempesta, mei 09, 2006, 01:15:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tempesta

Okee, ik ben officieel in de war. Het zit zo: ik ben hier in de VS met een paar studievrienden lekker aan het studeren enzo. Het zijn allemaal mannen (bèta-studie he, en de meerderheid van mijn vrienden is nu eenmaal mannelijk), en niemand van wie ik dacht dat het mijn type zou zijn. Ik heb nu al maanden met ze doorgebracht, dus ik ken ze wel een beetje, weet ook hoe ze zich in bepaalde situaties gedragen, kortom ik heb een aardig beeld van ze, en het is nooit in me opgekomen dat een van hen wel eens... interessant zou kunnen zijn.
Een paar weken geleden had ik een droom waar een van die vrienden in voorkwam. Ik geloof niet dat 'ie iets deed, hij was er alleen maar in aanwezig. Maar ik werd wakker en zag deze vriend plotseling in een heel ander licht. Nooit eerder had ik me gerealiseerd dat ik eigenlijk steeds beter met deze vriend kan opschieten. Sterker nog, ik kan zijn mindere karaktertrekken wel zien maar zie ook dat ik daar prima mee om kan gaan. Ik weet ook dat hij in ieder geval geen enorme seksdrive heeft, aangezien hij 24 is en nog maagd, dus wat dat betreft zie ik ook wel mogelijkheden.
Ik weet dat ik nooit zo erg verliefd word, maar dit is wel een erg lauwe reactie, mocht ik 'm "leuk" vinden. Of toch niet? Ik ben namelijk graag in zijn buurt, veel meer dan bij mijn andere vrienden. Maar ik heb geen idee of hij nu simpelweg gepromoveerd is tot goede vriend of dat hij toch meer aan het worden is.

Ik ben wel onzin aan het spuien zeg, hahaha. Hoe dan ook, wat vinden jullie hier allemaal van? Mijn gevoel geeft namelijk geen uitsluitsel. Sowieso is de scheidslijn tussen goede vriend en ...interessant iemand... erg dun, doorzichtig, klein enzovoorts. Ik weet niet waar ik aan toe ben!!!

ChibiFirli

;D
Er is een grens tussen goede vrienden en meer? :o

Ik er normaal ook last mee dat zo wat uit te maken. Meestal doe ik gewoon maar verder zoals ik het leuk vind, dan kom ik er al doende wel achter hoe ik me exact voel.

*disclaimer* Wat ik doe, is mogelijk geen goed advies. ChibiFirli kan niet instaan voor de gevolgen van dit te beschouwen als advies *einde disclaimer* ;D
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Sismo

Lijkt me duidelijk: VERLIEFD!  ;)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Zonnekind

Ten eerste vind ik het super dat je daar enkele toffe vrienden hebt! Is toch altijd fijner om samen te studeren en/of samen te ontspannen 8).
Bij mij ligt de grens eigenlijk zo: als ik voortdurend aan iemand denk, elk gespreksonderwerp met vriendinnen op hem komt, ik dagdroom van hem (verschillend met gewone dromen) en een beetje wil opvallen bij hem, dan ben ik duidelijk verliefd!
Maar niemand kan dit natuurlijk voor jou beslissen!
Ik vind zoiets wel altijd lekker spannend dus hou ons op de hoogte ;)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Het klinkt in ieder geval erg leuk!
Misschien houd je wat meer afstand omdat je weet dat je binnenkort teruggaat naar Nederland?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

Als je je een relatie met die persoon voor kunt en wilt stellen is het vrij duidelijk toch? als je vriendschap niet op het spel wilt zetten moet je het gewoon van je af zetten. Maar je kunt er beter voor gaan en afspreken dat zodra er tekenen zijn dat het niet lukt jullie doorgaan als vrienden. Het is namelijk vooral in de situatie waar "wij" in verkeren niet echt prettig om een relatie te hebben waarin veel uitgepraat moet worden, veel geruzied enz. dan is goede vriendschap veel prettiger.
**waar haal ik deze wijsheid nou weer vandaan??**
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Jovi_Hobbes

Klinkt wel spannend hoor Tempesta!
Misschien moet je proberen om wat vaker samen met die vriend op te trekken (met z'n tweeën dus) en kijken hoe dat gaat? Al is wat Ereinion zegt daarbij misschien wel een probleem als je straks weer naar Nederland terug komt, dan heb je misschien wat minder tijd voor de langzame aanpak  :-\
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Citaat van: Tempesta op mei 09, 2006, 01:15:01 AM
Ik ben namelijk graag in zijn buurt, veel meer dan bij mijn andere vrienden.

Ben je soms "expres" graag in zijn buurt? Ik bedoel ga je zelf ergens naar toe waar je verwacht dat HIJ zou zijn? Dat deed ik namelijk toen ik (lang geleden) smoor verliefd op een jongen was (hij wist het niet  :D ) Hier in Nederland had ik een periode dat ik van dezelfde jongen regelmatig aan het dromen was. Ik voelde me haast schuldig naar Sjef toe  :-[  En echt toevallig (ECHT ECHT ECHT) heet onze zoon als die jongen. Een onbewuste keuze of zo?

Ik zou zeggen, maak er iets van  :wave:  Waar komt hij vandaan trouwens?
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Tempesta

Het is niet dat ik onze vriendschap niet op het spel wil zetten, we zijn wel vrienden maar nou ook weer niet *zulke* goede vrienden. Het was op deze reis dat ik 'm beter leerde kennen en blijkbaar beviel het me wat ik zag. Ik ben persoonlijk fan van de langzame aanpak, en zie 'm na de VS waarschijnlijk nog wel regelmatig (niet dagelijks), maar dat is inderdaad een punt om rekening mee te houden. Hij woont bepaald niet dichtbij, aan de andere kant van de grote rivieren.
Ik heb het idee nu een tijdje laten sudderen, en het is er nog steeds... Maar ik weet ook nog steeds niet wat ik zal doen. Ik varieer ontzettend tussen het gevoel "ik word rustig en blij als ik bij hem in de buurt ben" en "o o, straks hebben we een relatie". In het laatste geval laait mijn angst weer op die ik in eerdere relaties (groot woord, hahaha) ook heb gehad, wat te maken had met het feit dat ik niet al te veel aanrakingen wil maar dat zelf nog niet wist. Daar is alles voortdurend op misgelopen.
Ook weet ik nog steeds niet 100% zeker dat mijn gevoel echt is of dat ik het mezelf aan het aanpraten ben.

Eigenlijk zou ik er eerst eens achter moeten komen hoe hij over seks denkt. Een vermoeden hebben is tenslotte niet alles. En dan kijken of ik de sprong in het diepe ga wagen  :o.

Wordt vervolgd!

Tempesta

Het is mijn eigen topic dus ik mag lekker twee keer achter elkaar posten. Het is misschien het vermelden waard dat ik 1) een ontzettende lafaard ben wat dit soort dingen betreft en 2) onhandig wat dit soort dingen betreft. Dus dat kan nog spannend worden voor het publiek  ;D.

Sismo

Het is in ieder geval al prettig dat hij ook in Nederland woont en niet veel verder weg. Je hoeft dus geen overhaaste beslissingen te nemen over hoe je het aan wilt pakken. Wel moeilijk om er achter te komen hoe hij seksueel in elkaar zit, hoe vraag je zoiets?? Heb daar helaas geen tips voor...
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Citaat van: Tempesta op mei 11, 2006, 02:51:16 AM
Het is mijn eigen topic dus ik mag lekker twee keer achter elkaar posten.

O ja? Waar staat het???  :schater:

Citaat van: Sismo op mei 11, 2006, 01:02:56 PM
Wel moeilijk om er achter te komen hoe hij seksueel in elkaar zit, hoe vraag je zoiets?? Heb daar helaas geen tips voor...

Tempesta weet al dat hij maagd is. Dus gewoon doorvragen, toch?  ;)

Wel leuk, dat het een Nederlander is.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Zonnekind

Het spelletje "waarheid, durven of doen" is de beste manier!  :schater:
Of je kan natuurlijk ook gewoon eens 'toevallig' op dat onderwerp komen tijdens een heel serieus gesprek...
Veel succes in ieder geval!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Wat fijn inderdaad dat hij ook in Nederland woont.
Ben je daar met meer medestudenten van je opleiding?

Misschien moet je gewoon meedoen aan Jong, en dat vervolgens aan hem laten zien. Mijn 'tv-optreden' was voor mij de aanleiding om het bijna iedereen te vertellen!  ;D Daarna kan hij natuurlijk niet achter blijven en moet hij wel zeggen hoe het met hem zit  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Citaat van: Sismo op mei 11, 2006, 01:02:56 PM
Wel moeilijk om er achter te komen hoe hij seksueel in elkaar zit, hoe vraag je zoiets??

De hamvraag ;). Ik hoop dat  het gesprek op een gegeven moment daarop komt en dan laat ik wel vallen hoe ik over seks denk  ;D.
Ondertussen, heeft iemand nog andere suggesties?

Ereinion: ik ben hier met een paar studiegenoten van mijn eigen opleiding, we zijn met z'n allen hiernaartoe gegaan. Erg gezellig!