Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

het aseksuele dilemma

Gestart door myra, mei 04, 2007, 09:37:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinky

Ja dat is precies wat ik bedoelde eigenlijk. Ik wil mensen ook niet te dichtbij hebben op de één of andere manier. En daar ben ik de laatste tij over aan het nadenken waar dat vandaan komt, maar ik denk dat het gewoon het aard van het beestje is ofzo, want ik kom er niet achter!

Zonnekind

Mijn vertrouwen is in mijn jeugd ontzettend vaak geschonden dus ja... bij mij heeft het spijtig genoeg een logische verklaring.
(Er is zelfs ondertussen een verband ontdekt tussen dat vertrouwen en seks: hoe meer ik Viper begon te vertrouwen, hoe minder zin ik kreeg in seks met hem. Vreemd he?)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

myra

ja ik heb ook enorme problemen om mensen te vertrouwen. Niet zozeer in het dagelijkse leven, maar wel als de band hechter wordt... Daarmee dat ik dus ook geen relatie kan hebben, ik ben veel te bang om gekwetst te worden denk ik. Ik laat mensen nooit dichtbij komen...

Maar toch is het verlangen naar die soulmate er wel...

petra1963

Tja, bij mij is er ook sprake van gekwetst vertrouwen, al op jonge leeftijd. Ik sluit voor mezelf niet uit dat het iets met mijn asexualiteit te maken heeft. Want het mij binden aan een persoon ervaar ik als beangstigend, bedreigend. Angst om weer in de steek gelaten te worden. Tegelijk is het verlangen naar een partner er wel. En dat botst vaak in mij. Lekker ingewikkeld.. :-[
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

idd Peter, ik denk zelf ook dat dit kan samenhangen met aseksueel zijn. Je moet een seksuele partner onvoorwaardelijk kunnen vertrouwen en dit lukt mij niet.

Jovi_Hobbes

Het kost mij ook veel moeite om mensen te vertrouwen en zeker ook veel tijd. Dat is dus wel iets waar een mogelijke partner mee om moet kunnen gaan. Vreemd genoeg herken ik wat Zonnekind zegt wel een beetje. Als ik mensen nog niet goed ken, kan ik juist daarom soms wat opener zijn. Het lijkt wel dat hoe beter ik mensen leer kennen hoe belangrijker hun mening voor mij word en hoe meer ik me dus ga afsluiten om te voorkomen dat ik gekwetst word.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

hetzelfde dilemma steekt weer de kop op... :'(

Waarom loopt het zo slecht?

Rush`

Toevallig heb ik laatst weer (ja weer, ik leg zo uit waarom) de band verbroken tussen mijn 'beste' vriendin en mij.
Ik denk dat het vanuit mannenkant als volgt te verklaren is; thans zo is mijn ervaring.

Je leert iemand kennen waarvan je denkt mwah, dat is toch wel aardig relatiemateriaal.
Op gegeven moment krijg je de deur op je neus met de woorden, lets just be friends (en omdat je dan nog gevoelens hebt jegens die persoon zeg je ja).
Dat gaat een tijdje goed en beleef je samen leuke dingen, je houdt het luchtig, gaat stappen, biosje, six flags etc.
Maar op gegeven moment komen er toch relatiieperikelen om de hoek, ze zoekt steun bij je om nare ervaringen die ze gehad heeft, je wordt een luisterend oor (eigenlijk gewoon een gratis psycholoog).
Het gaat fout met haar vriendje (waarom zijn alle mannen hetzelfde), haar ruzie met de ouders, ruzie met haar beste vriendin, broer gaat scheiden, ze wordt ernstig ziek, heeft ondertussen een nieuwe vriend maar die luisterd niet zo goed als jij (lees: ik) dat kan.
Met andere worden ze verdrinkt je in haar zorgen, je hebt niet de lusten maar wel de lasten.

Dat is eigenlijk de reden waarom de banden met mijn inmiddels 3e 'beste' vriendin verbroken heb, op gegeven moment trek je dat gewoon niet meer.
Misschien dat hele gevoelige mannen of zelfs homoseksuelen hier geen moeite mee hebben, maar mij maakt zoiets op langere termijn kapot.
Dat zijn dingen die niet voor mannen weggelegd zijn (het maakt dan niet uit of ze aseksueel zijn of niet), het is moeilijk uit te leggen maar ik denk dat wij niet gemaakt zijn om dat soort dingen te begrijpen  :D

Ik denk niet dat je hiermee geholpen bent Myra maar misschien helpt het je wel in de denkwijze van een man.
Suc6!
The circle is through the looking glass

Ereinion

Dat klinkt wel logisch, Virgo. Ik zou dat ook niet kunnen, in zo'n situatie zitten. Het moet wel van twee kanten komen en dus ook de lusten moeten gelijk verdeeld worden. (hoewel dat woord op dit forum toch een beetje raar klinkt.)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Erg verhelderend Virgo.
Heb je dit ook wel eens op die manier aan die vriendin proberen uit te leggen en hoe reageerde ze daar op?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Bij de verhelderende beschrijving van Virgo merk ik dat ik dat zelf weer eens anders ervaar.. ;D Maar dat is niet erg.. zo zit ik in elkaar.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

Citaat van: peter1963 op juli 14, 2007, 10:37:47 PM
Bij de verhelderende beschrijving van Virgo merk ik dat ik dat zelf weer eens anders ervaar.. ;D Maar dat is niet erg.. zo zit ik in elkaar.. ;D

je bedoelt dat je het eerder als een vrouw ervaart, Peter?  ;)

petra1963

Hi..hi... dat klopt, Myra !  :D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

ik heb altijd veel sympathie gehad voor vrouwelijk ingestelde mannen... ;)

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)