Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

teleurgesteld in vrienden?

Gestart door myra, november 25, 2005, 08:06:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

myra

Ik ben van mening dat er aan een echte of hechte vriendschap toch wel gewerkt moet worden. Je kunt anders vrienden zo gemakkelijk verliezen... :-\ Maar van echte vrienden krijg je ook wel dingen terug.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Citaat van: myra op november 24, 2006, 10:26:19 PM
Ik ben van mening dat er aan een echte of hechte vriendschap toch wel gewerkt moet worden. Je kunt anders vrienden zo gemakkelijk verliezen... :-\ Maar van echte vrienden krijg je ook wel dingen terug.

Ja dat ben ik ook. Maar ik bedoel eigenlijk dat je van sommige mensen er van uitgaat dat het goed is en zal blijven. En dat je er dan minder moeite in stopt dan in de mensen waarbij je je moet bewijzen. Maar ik bedoel niet dat dat goed is, helemaal niet.
Het is misschien net als met je ouders. Daar is meestal een soort onvoorwaardelijke liefde die alles altijd wel rechtbreidt. Je kunt hele grote missers maken en je ouders blijven toch wel van je houden. Misschien hebben veel mensen dat gevoel ook wel bij vrienden, terwijl die band natuurlijk toch anders is en je toch aan alle relaties die je hebt moet blijven werken. Het is niet vanzelfsprekend, maar zo voelt het soms misschien wel.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Heel toevallig heb ik hier net vanmiddag een discussie over gehad. We kwamen er uiteindelijk op uit dat je echt geode vrienden veel makkelijker vewaarloost omdat je denkt dat zij dat toch wel begrijpen. Bij mensen die je minder goed kent voel je veel eerder dat je een uitleg moet geven dan bij vrienden. Het grote voordeel van een vriendschap is dat je (als het echt goed zit) elkaar wel op dit soort dingen aan kunt spreken. Op een respectvolle manier natuurlijk. Je zou een vriend best kunnen zeggen dat je het jammer vindt dat je hem of haar zo weinig ziet en mocht die persoon dan inderdaad ergens heel druk mee zijn dan kun je daar best begrip voor tonen, maar tegelijkertijd kun je dan samen proberen om toch een soort van oplossing te vinden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

ja, dat is idd zo. Je kunt mss teveel begrip verwachten van vrienden, terwijl die zich net in de steek gelaten voelen door je afwezigheid. Maar die gevoelens eens onderling bespreken kan idd veel oplossen. :)

Kent er iemand een vriendschapsemoticon? voorlopig gebruik ik deze  :knuffel:


Ereinion

En weer is Jovi's uitleg helemaal helder. Mag ik in het vervolg jou eerst een pm sturen en dat jij dan op het forum post wat ik bedoel?  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

 :schater:
Natuurlijk! Maar ik kom er zelf ook vaak niet uit hoor als ik iets probeer duidelijk te maken  :wave:

Myra de  :knuffel: komt wel het dichtst in de buurt van een vriendschapsemoticon. Ik heb geen idee hoe zoiets er uit zou moeten zien. Zullen we de  :pinguin: omdopen tot vriendschapsemoticon, of komt dat wat te "koel" over...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Nou, de  :pinguin: is wel cool, maar mij een beetje te koel. Misschien zelfs wel ijzig, ja. Ik heb er geen warme associaties bij.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Ach alleen zijn voetjes zijn ijzig, de rest is best knuffelbaar  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ik krijg van mijn zus en zwager een knuffel-tijger.. Een relatiegeschenk van Nationale Naderlanden dat zij ooit gekregen hebben. Zo'n knuffeltijger is goed voor mijn knuffelberen, dan krijgen die eens wat lichaamsbeweging wanneer ze de tijger zien.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

wat een stressfactor voor die beestjes ;)

petra1963

Ze worden hier gewoon steeds dikker. Ze eten wel, maar bewegen nooit.. Ze zitten daar maar op de stoel of naast de tv.....
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Ik vind het een goed plan Peter! Laten bewegen die knuffels  ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

 :rollol:

Ik laat het wel weten wanneer de tijger hier is. Dan zul je de beren eens zien bewegen....misschien leren ze dan ook wel broodjes smeren, die beren.. :D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)