Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Frustraties over de maatschappij

Gestart door Fricai, juni 24, 2012, 08:26:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FlowerPower

Ja dat vraag ik me soms ook af.
Maarja, het was iemand die ik niet zo goed ken, en heb gezegd dat het mij niet interesseert wat ze denkt van mij. Iemand die mij niet goed kent hoeft ook niet te oordelen over mij.

Fricai

Mensen in het verkeer. En op straat. En op roltrappen. :banghead: Eigenlijk, mensen algemeen. :P

Edit; Oh, en bijdehante jongeren op straat die hun bek opentrekken en vervolgens verontwaardigd gaan lopen doen als je iets terug zegt. Kan haast niet wachten op de eerste die me met een vinger aanraakt.

Jovi_Hobbes

Heb je een frustrerende dag gehad? Mensen kunnen inderdaad zo verschrikkelijk met zichzelf bezig zijn dat ze het niet eens door hebben dat ze iedereen ophouden, zoals midden op een oversteekplaats gaan staan en dan boos worden als mensen beleefd vragen of ze er misschien langs mogen  ::)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

#18
Tering, inmiddels wel ja. Ik klom ergens in een park op een muurtje (voor de uitdaging), de paar seconden dat ik boven was voor ik weer afdaalde had ik zicht op iemands achtertuin (dat zag ik ook toen pas). Beginnen twee plaatselijke bewoners tegen me te schreeuwen, te dreigen met geweld, te dreigen met politie, me voor allerlei dingen uit te maken, me te manen tot 'oprotten'. :-\
Ben maar braaf op mijn gemak weggefietst (ook daar waren ze het weer niet mee eens), maar mijn hemel, ik zou ze liever ter plekke kapot maken.

Overigens benieuwd wat de politie ervan zou zeggen, vast dat ik iets verkeerds deed. Ik ben ook al eens aangehouden omdat ik in een boom was geklommen.  :schater:



Fricai

Nog zo'n treffend voorbeeld, met zijn allen voor de treindeuren gaan staan zodat je er nauwelijks uit kunt. Ik heb al een paar keer bewust mensen aangelopen omdat er gewoon geen ruimte is. Wat de fock is het met ze... :-\

Weet ook niet wat het is... Ik ben de maatschappij echt kotsbeu laatste tijd.

Fricai

#20
Ik stoor me er vaak aan dat mensen seksualiteit lopen associëren met andere zaken (bijv. de bekende stereotypen voor homoseksuelen mannen en vrouwen), en/of beweren te kunnen zien/horen of mensen een bepaalde oriëntatie hebben.
Of de andere kant op; Lijkt me als homoseksueel strontvervelend als mensen n.a.v. je oriëntatie allemaal verwachtingen hebben over je karakter, smaak, etc...

Sowieso wel dat veel mensen naar mijn idee te snel een mening/beeld/oordeel vormen, ... Maar met specifiek dit vind ik het extra storend.

Herkenbaar voor anyone? :)

AceVentura

Inderdaad, mensen oordelen vaak veel te snel over van alles ... ik betrap mijzelf er ook wel eens op  :bloos: hoewel ik dat zo veel mogelijk probeer te voorkomen.

Vooral rondom homoseksualiteit hangt er volgens mij een grote wolk van stereotiep gedrag, terwijl dat ook erg vaak niet klopt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Toch is het mijn ervaring dat homoseksuelen vaak wel herkenbaar zijn. Ik bedoel dat op geen enkele manier beledigend en daar moet je dan inderdaad ook niet de conclusie aan verbinden dat alle homo's zo of zo doen en dat iedereen die zo doet dan automatisch homoseksueel is. Sowieso denk ik niet dat het één typisch iets is waar je iemand dan aan herkent, maar van sommige mensen weet je het gewoon redelijk snel als je met die persoon omgaat. Op zich is het ook nog wel verklaarbaar aangezien homoseksualiteit wetenschappelijk verklaard wordt door een bovengemiddelde (in het geval van vrouwen) of beneden gemiddelde (bij mannen) blootstelling aan testosteron in de baarmoeder. Testosteron heeft effect op het uiterlijk en gedrag van een persoon, waardoor we ook onderscheid kunnen maken tussen mannen en vrouwen. Zelf zie ik het eigenlijk bijna als voordeel als je het in het licht bekijkt van de onherkenbaarheid van aseksuelen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Citaat van: Jovi_Hobbes op september 16, 2012, 01:29:08 PM... maar van sommige mensen weet je het gewoon redelijk snel als je met die persoon omgaat.

Excuse me, ik denk dat je bedoelt: ... maar bij sommige mensen heb je redelijk snel een vermoeden.

Ook al komen bepaalde trekjes vaker voor bij de ene groep dan de andere, ook al is er zelfs een biologische verklaring voor, dan nog, vind ik niet dat je maar moet denken te kunnen weten wat iemand voelt zonder dat die persoon er zelf iets over heeft verteld.

Ik ken bijvoorbeeld iemand waarbij tig mensen achter de rug om eeuwig zeiken dat hij homo is, in de kast zit, etc... Terwijl die dat zelf nooit heeft aangegeven, en al tig relaties met meisjes heeft gehad. Hij heeft een paar van die stereotypische trekjes, nou, so fucking what. Ik vind het echt achterlijk hoe mensen erover doen.

Als mensen zich nou eens lekker met zichzelf bemoeiden allemaal.

AceVentura

En dan nog ... al heb je een vermoeden of weet je het zeker of denk je het zeker te weten (  ;D ) .... so what ? Wat maakt het uit ? Of is dat dan weer een Incredibly Ace Moment ?  ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Ik denk er al niet eens over na bij mensen(nuance, vast wel eens, maar ik maak er niet zo druk om als tig andere mensen toch iig :P), dus heb niet echt van die vermoedens. Maar allright, ook al hebben mensen vermoedens... het zijn maar vermoedens, men moet er niet claimen zo zeker van te zijn. En vooral, niet ermee gaan lopen roddelen. Bleh. :P

Jovi_Hobbes

Dat laatste is natuurlijk ook helemaal waar. Het is vooral aan de persoon zelf om daar wel of niet iets over te zeggen en verder is het een groot non-issue. Tenzij je misschien verliefd bent op die persoon en geen enkele kans maakt omdat je van het verkeerde geslacht bent.

Citaat van: Fricai op september 16, 2012, 02:28:16 PM
Ook al komen bepaalde trekjes vaker voor bij de ene groep dan de andere, ook al is er zelfs een biologische verklaring voor, dan nog, vind ik niet dat je maar moet denken te kunnen weten wat iemand voelt zonder dat die persoon er zelf iets over heeft verteld.
Maar als je iemand kent kun je dat toch uit een hoop andere dingen opmaken zonder dat iemand letterlijk zegt dat hij of zij homo is? Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat dan bekend werd dat iemand homo was en dat dat voor mij totaal geen verrassing was. Ik vind het totaal geen issue en ga er niet actief over na lopen denken. Het zou mij werkelijk worst wezen of iemand homo is of niet, maar er zijn gewoon mensen bij wie dat direct duidelijk is. En ja, zonder de letterlijke bevestiging moet je dat dan misschien officieel een vermoeden noemen, maar dan kun je hetzelfde gaan roepen over mannen en vrouwen. Je vermoedt ook dat iemand een man of een vrouw is door heel veel aanwijzingen zonder dat je het geslacht van die persoon daadwerkelijk hebt gezien.
Maar goed, misschien pikt de een bepaalde signalen eerder op dan de ander. Je hebt in ieder geval wel gelijk dat je er niet over moet gaan lopen roddelen of dat soort dingen. Als je het echt zo interessant vindt moet je het iemand gewoon vragen. En claimen dat je dit soort dingen zekerder weet dan de persoon zelf is natuurlijk helemaal  >:D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Citeer... maar er zijn gewoon mensen bij wie dat direct duidelijk is.

Aaaaah. :-X Aan wat dan wel? Waaraan kun je daarvan nu zeker zijn?
(Een ding komt in op, als iemand iets opmerkt of doet waardoor diens seksuele/romantische aantrekking tot iemand duidelijk wordt)
Buiten dat vind ik het dus verschrikkelijk irritant als mensen het zogenaamd 'duidelijk' vinden. I'm sorry. :P

Denk dat tig mensen die beweren zo'n geweldige gaydar (of whatever voor achterlijks) te hebben, het ook vaak genoeg onterecht inschatten. De keren dat ze het wél goed hebben vallen het meest op, dat onthoudt men, en dan is men weer super overtuigd van zichzelf.
Zo gaat het ook met tig zaken...

Fricai

Nog één trouwens, dat populaire gewauwel over mannelijke/vrouwelijke 'eigenschappen'/'kanten'.
Weet niet of vrouwen zich er ook wel eens aan storen. Waarschijnlijk wel, kan me zo voorstellen met kledingstijl bijvoorbeeld. :P

Ten eerste opmerkingen ala "Toon je vrouwelijke kant!" Kots-fucking-wekkend. ::) Ik heb gewoon XY chromosomen, gewoon 100% man. Wat ik verder vind, voel, doe, ... dat is gewoon mijn karakter. Fuck off met je "vrouwelijke kant".
Daarnaast al het gemiep over wat wel en niet mannelijk is, crisis... :P Alleen al met bijvoorbeeld drank. Drink cider ipv bier of iets van likeur waar enige smaak aan zit ipv whisky en het is al 'gaaaaay'.


Jovi_Hobbes

Citaat van: Fricai op september 16, 2012, 10:00:39 PM
Aaaaah. :-X Aan wat dan wel? Waaraan kun je daarvan nu zeker zijn?
(Een ding komt in op, als iemand iets opmerkt of doet waardoor diens seksuele/romantische aantrekking tot iemand duidelijk wordt)
Buiten dat vind ik het dus verschrikkelijk irritant als mensen het zogenaamd 'duidelijk' vinden. I'm sorry. :P
Als je het hebt over iemand voorbij lopen op straat en dan zeker weten dat die persoon homo is, dan is dat inderdaad iets wat niet kan. Dan spreek je inderdaad over een vermoeden. Maar dan nog, je mag toch wel iets denken? Mensen hebben de hele dag allerlei eerste indrukken van anderen die eigenlijk nergens op gebaseerd zijn, zolang je die gedachtes maar niet direct als waarheid aanneemt of ernaar gaat handelen. Daar gaat het alleen bij veel mensen helaas verschrikkelijk mis...
Zodra je iemand wel kent denk ik dat het een samenloop van veel dingen is waardoor je soms best met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunt weten dat iemand homo is zonder dat die persoon dat letterlijk hoeft te zeggen.

Citaat van: Fricai op september 16, 2012, 10:10:06 PM
Nog één trouwens, dat populaire gewauwel over mannelijke/vrouwelijke 'eigenschappen'/'kanten'.
Weet niet of vrouwen zich er ook wel eens aan storen. Waarschijnlijk wel, kan me zo voorstellen met kledingstijl bijvoorbeeld. :P
Yep, dat is ook zeker irritant. Mensen vinden het bijvoorbeeld maar raar dat ik als vrouw geen make-up draag.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?