Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Biologisch en psychisch

Gestart door Jovi_Hobbes, februari 08, 2007, 07:16:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Citaat van: Ereinion op november 07, 2010, 10:56:37 PM
Of het is een crème die zo vreselijk stinkt dat iedereen 10 kilometer uit je buurt blijft.  ;) Dat is pas anticonceptie.

:rollol:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Dutchamoeba

Mannetje, je kan de mop ook naar Drisos en mij PM-en...

Ienepien

Citaat van: Ereinion op november 07, 2010, 10:56:37 PM
Ik denk hetzelfde als jij.

Of het is een crème die zo vreselijk stinkt dat iedereen 10 kilometer uit je buurt blijft.  ;) Dat is pas anticonceptie.

Hier dacht ik ook meteen aan. :schater:

anonymous

Hoorde onlangs dat aseksualiteit een gevolg zou zijn van autisme. Lijkt me kort door de bocht.

Dutchamoeba

Somme aseksuelen zijn autistisch, maar dat zijn ze lang niet allemaal. Hetzelfde geldt trouwens voor seksuelen. Sommigen zijn autistisch, maar dat zijn ze ook lang niet allemaal...

Fricai


Jovi_Hobbes

Inderdaad. Natuurlijk is er wel een soort van verband te vinden. Voor autisten is het moeilijk om contacten te leggen met anderen, intieme contacten zullen daardoor misschien nog moeilijker zijn, maar dat zegt niet per definitie dat je dan aseksueel bent. Wel willen maar niet kunnen is iets anders dan wel kunnen maar niet willen (of niet kunnen en niet willen)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

phoebe

Wij gaan dezelfde fase door als homo's. Dat werd vroeger ook gezien als een ziekte. Tot wel heel veel mensen die ziekte kregen en toen werd er een plakkertje op geplakt: jij bent homo. Asexueel is nog niet geaccepteerd dus zal het ook wel een ziekte zijn. Tot dat voldoende mensen het hebben en dan hebben we een extra groep: de asexueel  :)
Wat zijn mensen soms kortzichtig door niet te (willen) accepteren dat er mensen bestaan die sex maar nix vinden. Dát kan natuurlijk niet :banghead: ;D

Dutchamoeba

We zullen geduld moeten uitoefenen...

petra1963

En onszelf moeten manifesteren..  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Dutchamoeba

Klopt. Toch vraag ik mij af of aseksualiteit ooit geheel uit de ziekte-sfeer zal komen. Aseksualiteit komt a. door je geaardheid b. door psychische probelemen, en/of lichamelijke problemen en/of door seksueel misbruik. In de wetenschap worden die 2 categorieen vaak niet gescheiden; aseksueel is aseksueel. Als men dan ontdekt dat een aseksueel psychische problemen heeft, wordt die constatering gegeneraliseerd naar alle aseksuelen toe. Die Facebook-studie waar ik over bericht heb was ook erg aandoeningen-gerelateerd. Alle mogelijke ziektes en aandoeningen passeerden de revue. Volgens mij bekijken ze gewoon welke ziektes/aandoeningen het meest bij aseksuelen voorkomen en voila, de oorzaak van aseksualiteit is gevonden... :P

Fricai

Citaat van: Dutchamoeba op december 07, 2010, 11:18:21 AMKlopt. Toch vraag ik mij af of aseksualiteit ooit geheel uit de ziekte-sfeer zal komen. Aseksualiteit komt a. door je geaardheid b. door psychische probelemen, en/of lichamelijke problemen en/of door seksueel misbruik.

:banghead: Aseksualiteit is gedefinieerd(!) als een geaardheid. Iemand uit categorie B is derhalve geen aseksueel.
Als we zelf dat onderscheid al niet eens snappen, zal de buitenwereld het al helemaal nooit gaan doen. ::)

Jovi_Hobbes

Maar staat er ook een grote autoriteit achter die definitie? Wij kunnen aseksualiteit wel op een bepaalde manier definiëren, maar waarom zou de wetenschap, gezondheidszorg of wie dan ook zich daar wat van moeten aantrekken?
Niet dat ik het niet met je eens ben hoor Drisos, maar ik denk dat we meer overtuigingskracht nodig hebben dan een definitie, helaas.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Klopt...

Ik vind ook dat iemand uit categorie B geen 'echte' aseksueel is, maar in de wetenschap wordt dat onderscheid niet gemaakt. De wetenschap werkt met zo min mogelijk hokjes, dus worden A en B samengevoegd. Tel daarbij op dat aseksualiteit vaak als ziekte wordt gezien omdat het evolutionair niet te verklaren is, en categorie A wordt geheel ondergesneeuwd.