Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Bende nozems...

Gestart door TBW, november 25, 2005, 06:47:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Toch moet je als je de kans krijgt wel een netwerk opbouwen. Ik weet niet welke studie je doet, maar het is best heel belangrijk en als je 'uiterlijk' en 'innerlijk' kunt combineren kom je het verst.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien


petra1963

Ik denk er net zo over als Ereinion..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Citaat van: peter1963 op februari 21, 2008, 10:19:04 PM
Sam schreef: < en dan hebben ze nooit geleerd hoe het is je best te doen >

Dat is waar, Sam ! Maar het is ook zo dat je moet laten zien wat je allemaal doet. Of de schijn wekken dat je wat doet. En juist dat laten zien wat  je allemaal doet, komt in eerste instantie wat opschepperig over, maar het is ook noodzakelijk om uiteindelijk om op die baan terecht te komen die je graag wilt hebben.

En juist dat 'laten zien' leren ze van die connecties.. En uit onderzoek schijnt naar voren te komen dat met name vrouwen zich het belang van 'laat zien wat je doet' uiteindelijk vaak niet zo goed realiseren. Dat met name vrouwen te lang denken dat het wel goed komt met hun wensen en ambities als ze maar hard genoeg werken. En dat is dan het pijnlijke: hard werken is belangrijk, maar het wordt niet, of onvoldoende gewaardeerd als je niet ook laat zien wat je doet..

Zo iemand ben ik dus. Ik hou totaal niet van opscheppen en leef volgens het idee dat mensen die moeten opscheppen blijkbaar niet echt goed zijn en dat mensen die wel goed zijn vanzelf wel opvallen en daar niet voor hoeven op te scheppen. Ik heb intussen wel geleerd dat het niet echt helemaal zo werkt en dat je zelf toch echt af en toe je nek moet uitsteken om verder te kunnen komen. Toch merk ik wel dat mijn harde werken etc. echt niet onopgemerkt is gebleven en dat ik er steeds meer de vruchten van pluk. Het werkt dus uiteindelijk wel, maar het kost veel meer tijd dan op iemand afstappen en in 5 minuten uitleggen waarom je zo verschrikkelijk goed bent.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?