Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Pedofilie als geaardheid?

Gestart door Stev, juni 09, 2006, 12:33:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinky

Tsja, ik denk eigenlijk dat er evenveel vrouwelijke als mannelijke misbruikers zijn. Alleen is het bij mannen duidelijker dat het misbruik is. Vrouwen zijn subtieler, geraffineerder en worden veel minder snel verdacht dan mannen. Maar ik denk werkelijk dat vrouwen net zo 'getikt en gek' zijn als mannen over het algemeen.

Ereinion

Citaat van: Pinky op juli 06, 2008, 11:48:54 PM
Citaat van: Ereinion op juli 06, 2008, 10:17:51 AM
Maar is het niet waar wat Pinky zegt, je hoort het alleen van de mannen die er ook echt wat mee doen. Je zou wel gek zijn om in het openbaar te verkondigen dat je pedofiel bent, dus wordt het alleen bekend als iemand ook echt wat doet.

Zoiets zei ik ook. Dat de meesten er juist NIET voor uitkomen en dat dat waarschijnlijk maar verstandig is ook. Of begrijp ik jou nu verkeerd?

Sorry, ik had een beetje een vage zinsconstructie maar ik gaf je gelijk! :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

Over vrouwen:

Ik denk dat veel mensen liever niet willen toegeven dat ook vrouwen pedofielen zijn. Van vrouwen wordt verwacht dat ze voor kinderen zorgen, dat is hun 'taak' in het leven. Het wordt voor veel mensen eng om te beseffen dat het vrouwen kunnen zijn; veel vrouwen zijn kleuterleidsters en leraren, dat soort dingen. Begrijp je wat ik bedoel? En dus zwijgen veel mensen het liever dood.

Misschien dat het daarom ook minder zichtbaar is, vrouwen bevinden zich vaker in een positie waarin het niet opvalt dat ze iets verkeerds doen met kinderen. Als een vrouw een kind een knuffel geeft hoort dat bij haar sekse, bij een man is het eerder verdacht, want een man hoort niet te knuffelen. Even sterk gezegd dan, natuurlijk.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Zo is het zeker wel! Maar ik moet ook zeggen dat ik het nu ook eng begin te vinden. Ik hoor hier de verhalen dus en ik ga straks met kinderen werken. Wat kan wel, wat kan niet. Is een knuffel geven al te ver gaan? Wat als een kind ineens zijn broek omlaag trekt. Mag ik deze dan weer optrekken (oke, nou denk je misschien dat dat niet gebeurt, echt wel dat kinderen dat soort dingen ineens doen! Heb het al een paar keer meegemaakt!). Het zijn van die dingen die kinderen wel van je verwachten, dus als je ht niet doet vinden de kinderen het raar. Maar als je het wel doet vinden de ouders het misschien raar en kan er eenklacht tegen je ingedient worden. En als dat dan weer te vaak gebeurt...dan heb je ook een probleem.
Dat is voor mij de andere kant van het verhaal. Ik kan zeker zeggen dat ik een hele boelgevoelens voor kinderen heb, maar geen daarvan is seksueel! Maar ja, wat is het verschil tussen een liefdeville knuffel en een seksueele knuffel? Ik denk dat alle professionele kinderopvoeders daar nu mee te maken hebben. En dat is eigenlijk ook best wel eng!

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Ja, dat is ook moeilijk. Ik denk dat heel veel mannen in zorgende beroepen waar kinderen bij betrokken zijn daar nu al mee zitten. Ik kan me voorstellen dat je je daar zorgen om maakt. En eigenlijk is dat te gek voor woorden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Tenzij hij overduidelijk homo is denk ik dat niemand nog een man aanneemt bij een kinderdagverblijf of een kleuterschool of iets dergelijks. Als leraar is nog tot daar aan toe. Maar ik denk ook dat die alleen dehogere klassen krijgen. Groep 6 7 en 8. Maar goed, ik als vrouw heb er al moeite mee. En ik werk nog niet eens zoveel met kinderen. Dus het is ook te gek voor woorden! Maar het is ook realiteit. Waar ligt de grens. Is er eigenlijk wel een grens? Een praktiserende pedofiel die een kind een knuffel geeft gaat natuurlijk te ver. Een liefdevolle moeder van 4 die de kinderen op haar werk ook knuffels geeft is dan weer normaal. Het is gewoon heel verschillend. En het ligt denk ik ook aan de ouders van de kinderen zelf. Waar leggen die de grens. Sommige ouders zijn heel gemakkelijk andere ouders zijn juist panisch bij elke vorm vanlichamelijk contact. Tsja...

Ereinion

Waarom is een homo geen bedreiging? Dat kan ook wel een verkapte pedofiel zijn... Maar de grenzen zijn moeilijk te stellen.

Op het forum dat ik eerder noemde wordt veel gesproken over meer openheid. En ik denk dat dat inderdaad een 'oplossing' is. Zorgen dat er in Nederland een cultuur ontstaat waar over dit soort dingen normaal gesproken kan worden, zoals wij nu ook doen. Ik denk (en dat is ook een veel voorkomende mening op het forum) dat een pedofiel dan minder snel de neiging zal hebben om een pedoseksueel te worden. Maar wat ook een argument is, is dat het dan juist voor de slachtoffers beter is. Zij durven dan waarschijnlijk sneller iemand in vertrouwen te nemen, zodat de schade minder groot wordt. Ook na de tijd kunnen ze er dan beter over praten omdat ze zich niet hoeven te schamen. Natuurlijk is het dan al veel te ver gegaan, maar misschien komt het dan ook wel veel minder vaak zover.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Tsja, helaas is het zo dat je dan al snel veroordeelt wordt. Ik denk dat je het wel met een alcoholverslaafde kunt vergelijken. Alcohol drinken is algemeen geaccepteerd. Net zoals dat je van kinderen houd. Dat is ook algemeen geaccepteerd. Maar wanneer je teveel drinkt en verslaafd bent, dan wordt het niet meer geaccepteerd en ben je ineens een slechte ouder als je kids hebt. En als je als persoon teveel van kids houd en dus ook seksueel met ze bezig bent of wilt zijn, dan ben je een slecht persoon.
Dus alcoholverslaafden zullen daar niet snel voor uitkomen. Ook al weten ze van zichzelf al lang dat ze het zijn en dat ze hulp nodig hebben, de schaamte die erbij komt kijken dat het jou is overkomen is gewoon groot. En zo kan ik me ook voorstellen dat een pedofiel zich enorms schaamt voor zijn te grote gevoelens voor kinderen. Het wordt niet geaccepteerd. Mensen gaan je daardoor ook anders behandelen. En dat is het hele probleem ervan. Toch zou het waarschijnlijk wel een stuk beter zijn. Helaas zijn mensen er nog niet aantoe!