Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wie ben je(vertel wie je bent aan de hand van.......)

Gestart door loganmanticore, december 10, 2007, 02:57:40 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

loganmanticore


Austen

1 een titel van een boek: De Alchemist, van Paulo Coelho. Het boek gaat over een jongen die op zoek gaat naar zijn eigen schat, hij moet zijn eigen weg bewandelen.
--> waarom dit boek: omdat ik ook steeds weer van mijn pad dreig af te gaan, en omdat ik ook nog steeds op zoek ben naar mijn eigen schat (=metafoor voor het geluk). Het boek staat ook vol met waanzinnige filosofische one liners! Moet het dringend herlezen (voor de 4de x zal dat zijn).

2 een kunstwerk/schilderij/beeld: De intrede van Christus in Brussel, van James Ensor


--> waarom dit schilderij: Ensor is mijn favoriete schilder. Het karnavaleske, de maskers, de kleuren, alles vind ik gewéldig aan hem. De symboliek (mensen zijn dwaas) gaat ook wel op voor mij: ik vind de maatschappij een grote schijnheilige bedoeling.

3 een lied: Sacrifice van Anouk: http://nl.youtube.com/watch?v=tPhXY3l8_Xk
Ik ben dan wel de "you" in dit lied: op een gegeven moment moét ik gewoon weg, weg uit een relatie/thuis/school/... Ik kan gewoon niet voor altijd blijven, ik krijg het gevoel dat ik mezelf niet meer kan zijn, en heb dan vrijheid nodig. En natuurlijk is Anouk gewoon fantastisch!

4 film: Eternal Sunshine of the Spotless Mind: gaat over iemands geheugen dat gewist wordt.
--> Zalige film, zowel fotografisch als het verhaal. Ik heb het gevoel dat ook ik constant achter het verleden aanhol, en te melancholisch ben. Ipv te bedenken hoe fijn het wel niet was bij die of die vriendin, zou ik haar beter een keer bellen en afspreken...

5 ........(laat ik aan jullie over): weet ik nog niet, nog ff denken.

petra1963

Hoi Logan,
Leuke vraag ! Ik moet er even over nadenken. Ik kom er op terug. ;)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

loganmanticore


Austen

Citaat van: loganmanticore op december 10, 2007, 11:14:15 PM
austen dank je. kheb de film gezien en ken de andere dingen waar je het over had ook dus ...ik kan me nu een aardig beeld schetsen ;) ben benieuwd naar punt 5 ;D

Heb nog steeds geen idee van punt vijf. Hoewel deze komt close:

Een blauwe vlinder: blauw voor de blues, de depri kant, en de vlinder met zijn vleugels voor de drang naar vrijheid, wegvliegen van de blauw naar de rode wereld!

Brummetje

Citaat van: loganmanticore op december 10, 2007, 02:57:40 AM

waarom? omdat ik  alles wat ik zeg en doe ... vanuit mijn denken doe. ik voel niks met mijn hart.ik doe goede dingen omdat mijn hoofd aangeeft dat dat het beste is ... ik troost mensen omdat ik weet dat ze pijn hebben of verdriet.....raakt het me dat ze pijn hebben? nee.
geef ik om mensen? ja ! erg veel..maar ik voel niks voor ze... ik geef om ze vanuit mijn denken... vind ik het erg als iemand sterft waar ik om geef? nee. ik zou mn leven voor een ander geven..om hem/haar te beschermen..... maar dat is omdat ik dat vanuit mijn denken doe...mn hart voelt niks, het zou me qua gevoel niks uitmaken als iemand naast me onder een auto zou komen,maar door hoe ik denk zou ik me verplicht voelen om die persoon te redden ookal zou ik er zelf bij dood komen.
dat is heel gek. ik weet zeker dat dat door mn verleden komt ... en het is raar als ik het zeg maar ik zou niet weten hoe het 'houden van' gevoel aanvoelt.

ik heb daar zelf heel veel moeite mee(het niet kunnen voelen)mensen merken het niet aan mij,ze kijken zelfs raar op op als het zeg..... maar toch is dat wel zo. ik ben alleen een goede knul omdat ik dat vanuit mijn denken wil zijn. als ik dat niet had dan zou ik hele erge dingen kunnen doen zonder dat het me wat uitmaakte. het is niet gewoon onverschilligheid... het is meer dan dat..het is heel moeilijk te omschrijven.


Ik herken dit zo erg in jou, dat het bijna eng is. Ik denk nl ook dat ik niet echt het houden van -wat anderen voelen voor hun ouders/broertje(s)/zusje(s)/familie voelen- voel.

[Heftig] En ik moet eerlijk zeggen dat ik DENK dat ik gemakkelijk iemand (kind of volwassene) om zou kunnen brengen, zonder daarbij ook maar iets te voelen. Dit vind ik absoluut NIET leuk! En wil ook zeer duidelijk maken dat ik dit echt NIET/NOOIT van plan ben, of zal doen! Ik DENK alleen dat ik dat zonder gevoel zou kunnen doen. Ik ga ook echt niet uitproberen of ik er echt niks bij voel!

Verder ga ik even nadenken over wie ik ben qua films, plaatjes, liedjes, maar denk niet dat ik eruit kom. :P


loganmanticore


Ienepien

Op het ogenblik alleen maar: 't Regent harder dan ik hebben kan, van Blo/f

zwartkopje

 :o Oei.. Ienepien, dat klinkt niet zo goed. Bedoel je daarmee  de uiterlijke weersomstandigheden, of de innerlijke weersomstandigheden?

bezorgde zwartkopje :knuffel:

loganmanticore


Ienepien


Jovi_Hobbes

 :knuffel: ik stuur heel veel son jouw kant op, misschien help het iets.

@Logan, wat een interessant onderwerp! Ik moet hier alleen even heel goed over nadenken voordat ik die vragen voor mezelf kan beantwoorden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

Citaat van: Jovi_Hobbes op december 12, 2007, 07:55:14 PM
:knuffel: ik stuur heel veel son jouw kant op, misschien help het iets.



Ja, het heeft gehopen. Vanmiddag lekker in de duinen gelopen met een stralend zonnetje.
Bedankt, Jovi. :handschudden:

loganmanticore