Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

gelukkig

Gestart door dorien, juni 13, 2010, 06:23:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

 :knuffel:

Klinkt lekker die taart. Ik zou er wel gelukkig van worden als ik die kon proeven.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Ik zou zeggen, kom ook langs op 19 juni, tussen 13:00 uur en middernacht. Dan krijg je ook zo'n lekker stukje taart! Hmmm....

Ereinion

Klinkt verleidelijk, maar ik heb morgen al andere afspraken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Sismo op juni 17, 2010, 10:13:39 PM
Citaat van: Mannetje op juni 17, 2010, 09:19:15 PM
Citaat van: Hestia op juni 15, 2010, 12:54:20 PM
Wat fijn dat iedereen hier zo gelukkig is! Waarom is niet iedereen altijd gewoon gelukkig?
Dat bepaald iedereen voor zijn/haar eigen.
Dat klinkt wel heel makkelijk..... :-\

Was het inderdaad maar zo makkelijk.
Maar van een andere kant bekeken is het maar goed dat je niet altijd gelukkig bent, want dan zou het normaal worden en geen enkele waarde meer hebben.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mannetje

Sommige mensen doen er maar weinig voor om aan hun geluk te werken en blijven dan in een put van ellende hangen. En ondertussen maar klagen. Dus op dat moment bepalen ze dat zelf!
Qua geluk kan je natuurlijk niet aan alles werken. Ziektes los je bijvoorbeeld niet op.

Soms ben ik achteraf wel eens blij dat ik bijvoorbeeld een zere voet heb ofzo. Dat doet me weer beseffen dat ik blij mag zijn dat ik gezond ben.

pinky

Kijk, dat heb ik nu ook! Ziek zijn doet me vaak ook goed. Het doet me even beseffen hoe blij ik mag zijn dat ik normaal gesproken lekker alles zelf kan!

Zonnekind

Ik hoop nu op een klein momentje zonder pijn. Een half uurtje of een uur waarin ik mijn batterijen terug kan opladen en terug moed kan vinden. Dan zou ik denk ik ook terug net iets gelukkiger zijn dan nu...
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

 :knuffel: Dat kan ik me voorstellen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Ik hoop met je mee!

Happy

Citaat van: Mannetje op juni 18, 2010, 10:23:45 PM
Qua geluk kan je natuurlijk niet aan alles werken. Ziektes los je bijvoorbeeld niet op.


Tja. Het zijn niet de slechtste mensen die soms gewoon ongelukkig zijn over de situatie in de wereld en daar depressief van worden.
De ene kan daar beter mee omgaan dan de ander, het is erg afhankelijk van hoe je karakter in elkaar zit. Te makkelijk zeggen dat die persoon dan niet aan zijn geluk werkt lost het probleem dan niet op.
Daarnaast krijgen sommige mensen op het gebied van tegenslag zo vreselijk veel te verwerken. Lees bijvoorbeeld eens het boek van Lilian Rubin; het onverwoestbare kind. Je vraagt jezelf echt af hoe die kinderen ooit weer gelukkig zouden kunnen worden.

Naar mezelf: ik voel me gelukkig  :). Wel vraag ik mezelf af in hoeverre dat geluk door alleen maar omstandigheden wordt bepaald. Hebben jullie dat ook?

Mannetje

Ja, wel een beetje. Ellende en ongeluk lijkt altijd wel bij anderen te zijn.

pinky

Het ligt ook heel erg aan jezelf. Ik baal soms ontzettend van mijn financiele situatie en voel me dan even heel erg ongelukkig. Maar als ik dan hoor van mensen die hun huis door een scheiding ver onder de prijs hebben moeten verkopen en nu ineens alleenstaande ouder zijn met duizenden euro's schuld... dan vind ik ineens dat ik toch beghoorlijk mazzel hen en prijs ik mezelf erg gelukkig. Ik heb tenminste werk en kan mijn rekeningen (hetzij moeilijk) betalen. Dus dat relativeerd een heleboel. Dan blijkt mijn probleem ineens een luxeprobleem te zijn! Jeeuhj!

Ereinion

Ik ben gelukkig, want 'moord in het zwembad' is afgesplitst en naar onzin verplaatst. Deze aflevering van inspector Copter is genaamd 'het water is blauwer in het zwembad van de buren'.  (of zoiets.)


(hopelijk gaat niemand hier door op de aankondiging van dit programma, anders moet ik weer splitsen.)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Ik was vanavond even heel gelukkig. Heb eindelijk weer lekker eens echt met acteren bezig kunnen zijn, kon er heel in mijn eigen nieuwe leuke autootje en toen ik thuis kwam kreeg ik een mail van een man die ik wel leuk vind. Wat wil een mens nog meer (eeuhm....slapen? Oh ja!)   :wave:

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.