Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoe kom je aan je gebruikersnaam?

Gestart door Ereinion, december 25, 2005, 02:26:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Ik zie hier allemaal bijzondere namen voorbijkomen en ik ben erg nieuwsgierig hoe iedereen aan zijn/haar gebruikersnaam komt. Van een aantal weet ik het al, maar vertel, vertel!  ;D

Dan zal ik maar meteen het spits afbijten en mijn naam uitleggen...

Ereinion komt uit The Lord of the Rings en is een andere naam voor Gil-Galad. Het betekend zoiets als schittering der sterren. Toen mijn elfenkostuum steeds uitgebreider werd wilde ik ook graag een bijpassende naam. Dus ging ik op zoek naar een elfenwoord voor horizon (kim) maar die kon ik niet vinden. Toen herinnerde ik mij dat mijn gids in Amerika mij Sparkling Star noemde. Toen ik dat vertaalde kwam ik op Gil-Galad. Bleek dat in zijn kostuum veel blauw en sterren zitten en in de mijne ook!  :D
Ik heb voor Ereinion gekozen omdat ik dat mooier vind klinken. Soms metamorfoos ik dus van een mensenvrouw naar een elfenman.  ;D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

TBW

Ik vind eigenlijk constant fantasy namen uit (ik heb dan ook meestal niets beter te doen)...

Maar TheBlackWatch komt van een beroemd en berucht engels regiment.

www.theblackwatch.co.uk

myra

Vroege was mijn internet-nick myralinn. Eigenlijk zowat een omkering van Marylinn. Niet dat ik monroe allures heb, het kwam zo ineens in mij op. Ik vind myra en linn beiden mooie namen. En myralinn klinkt ook een beetje fantasy-achtig he.

Ik gebruik trouwens ook veel dingen met 'eenhoorn' of 'unicorn' in als nick (hiding unicorn, sensitive unicorn etc), maar aangezien ik op t internationale aven myra heette heb ik het behouden. Hoe ik ertoe gekomen ben om myralinn in te korten weet ik niet meer, ik ben al sinds 2003 lid van t engelstalige aven.

ChibiFirli

Firli was compleet verzonnen, klinkt gewoon leuk vind ik ^_^. Chibi heb ik bijgekregen op een forum ergens als bijnaam ;D. Ergens vorig jaar toen ik voor het eerst het concept forum ontdekte :D. In een discussie over erm ik denk vegetariër-dingen kwamen we ergens op de hoeveelheid eiwitten dat een persoon per dag nodig heeft afhankelijk van het lichaamsgewicht, ik gebruikte mijzelf als voorbeeld... Chibi wil klein zeggen ;D. Ik weeg vrij weinig >_>.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Knoddepropje

Eh, tja, heel simpel....
Ik speelde vroeger vaak t spelletje Rollercoaster tycoon, en daar kun je die poppetjes ook namen geven. Ik heb de ergerlijke gewoonte om dingen debiele (haha) namen te geven. Alle poppetjes die een naam kregen, verzon ik dus wat raars voor.....
Toen ik eenmaal t internet ontdekte probeerde ik regelmatig mezelf een beetje interessante naam te geven *lees: fantasy-achtig* maar die waren over het algemeen al in gebruik :(
Toen dacht ik aan mijn rare Rollercoaster-namen en TADAA :D De naam zonder cijfers en getallen erachter is geboren. vrijwel niemand heet zo, dus blijf ik t maar gebruiken. Bijna overal kan ik op deze manier een nick-name invullen zonder 1, 5, 98 of 325 erachter te moeten zetten :D

Sammy

Hehe, grappige en uiteenlopende verhaaltjes.

Wat mij betreft: Sammy is de naam van mijn hond. ;D Had weinig inspiratie op het moment dat ik me registreerde, dus koos ik maar voor iets neutraals.

Meestal draag ik nochtans exotischere namen.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Volgens mij heb ik het al eens gezegd, maar mijn naam is een combinatie van Bon Jovi en Calvin and Hobbes. Erg simpel dus, maar vreemd genoeg was nog niemand er opgekomen. Ik heb net als Knoddeproje een hekel aan nummers achter je naam moeten zetten, dus dat kwam goed uit.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Mijn naam is inmiddels al een beetje bekend, maar dit is het volledige verhaal: ik ben altijd al dol geweest op allerlei soorten heftig weer, waaronder stormen. Ik heb daarom als internetnamen meestal iets wat daar mee te maken heeft. In mijn emailadres vind je bijvoorbeeld taifoeni, een eigen verbastering van het woord tyfoon (dat is hoe ze orkanen noemen in Azië).
Nu is tempestas is het Latijnse woord voor noodweer/storm, en een uiterst mooie nickname, zeker als de s eraf is. En voila: Tempesta was geboren  :D.

En inderdaad: ik kies mijn nicks altijd zo dat ik geen cijfers hoef toe te voegen. Dat ziet er altijd zo uit als een gebrek aan fantasie  ;).

phate

phate stond ooit eens in een boek dat ik heb gelezen en vond het wel grappig. ook weet ik (lees:denk ik) dat het een engelse betekenis heeft maar ik kan er niet meer op komen. Wel grappig om al die verhalen zo te lezen

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

theruudstar

Magus is de vetste character uit Chrono Trigger (en misschien zelfs alle RPG's), zie m'n avatar. Verder betekend Magus wijze of magiër en stel dat er een is voor Goed en een voor Kwaad, dan volg ik de derde, zeg maar de derde van de twee. En verder klinkt het gewoon goed ;) Kom je ooit ThirdMagus tegen ergens anders op 't web dan is er zo'n 99,9% kans dat ik 't ben :D (Bij MarioKart DS is het trouwens 3rdMagus wegens ruimtegebrek)

Ereinion

ThirdMagus is inderdaad een mooie naam. :klap:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.


phate

ik ben eruit Phate betekent vertrouwen of was het dan met een f-. Ik weet het niet meer