Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

geaardheid

Gestart door azerty, februari 02, 2008, 09:32:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ereinion op februari 03, 2008, 11:01:48 AM
Misschien dat het bij de meesten meer om uitstraling gaat dan schoonheid, Sam. Uitstraling is wel uiterlijk, maar hoeft niet persé samen te gaan met schoonheid, maar het ligt er wel dicht bij.

Mooi gezegd Ereinion, daar kan ik me ook wel in vinden.
Ik ben nog nooit verliefd op iemand geworden omdat ik vond dat die persoon zo'n fantastisch lichaam had ofzo, bij ligt de aantrekkingskracht echt in het karakter en tot op zekere hoogte de intelligentie van iemand. Myra heeft hier ooit een onderwerp over gemaakt. Misschien dat dat ook iets verduidelijkt: http://asexuality.org/du/index.php?topic=194.0

Maar omdat ik dus voornamelijk op het karakter van iemand val kan ik me voorstellen dat ik ook op een vrouw verliefd zou kunnen worden, maar dat is nog nooit gebeurd.
En om nog even op die uitstraling terug te komen: ik geloof dat je zonder mensen te kennen toch aan hen kunt zien of het goeie personen zijn. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik iemand ontmoette die ik niet kende, waarbij ik meteen een goed gevoel kreeg. Bijna als een onzichtbaar aura, zeg maar. Dus zelfs zonder lichamelijke aantrekkingskracht kun je als aseksueel die gericht is op persoonlijkheid wel verliefd worden op iemand die je nog niet heel goed kent.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

azerty

Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 03, 2008, 03:25:49 PM
Maar omdat ik dus voornamelijk op het karakter van iemand val kan ik me voorstellen dat ik ook op een vrouw verliefd zou kunnen worden, maar dat is nog nooit gebeurd.
En om nog even op die uitstraling terug te komen: ik geloof dat je zonder mensen te kennen toch aan hen kunt zien of het goeie personen zijn. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik iemand ontmoette die ik niet kende, waarbij ik meteen een goed gevoel kreeg. Bijna als een onzichtbaar aura, zeg maar. Dus zelfs zonder lichamelijke aantrekkingskracht kun je als aseksueel die gericht is op persoonlijkheid wel verliefd worden op iemand die je nog niet heel goed kent.

lijkt me logisch.

Bedankt voor al jullie antwoorden :klap: :knuffel:

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 03, 2008, 03:25:49 PM

En om nog even op die uitstraling terug te komen: ik geloof dat je zonder mensen te kennen toch aan hen kunt zien of het goeie personen zijn. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik iemand ontmoette die ik niet kende, waarbij ik meteen een goed gevoel kreeg. Bijna als een onzichtbaar aura, zeg maar. Dus zelfs zonder lichamelijke aantrekkingskracht kun je als aseksueel die gericht is op persoonlijkheid wel verliefd worden op iemand die je nog niet heel goed kent.

Zeker.. ik ken het ook, en dan blijkt vaker dat degene waar ik zo naar toe trek, ook qua achtergrond en belangstelling of psychische constitutie veel dingen met mij gemeenschappelijk heeft. Ookal kun je dat in eerste instantie niet zien. Je reageert dan op iemands energie, iemands uitstraling.. Ook wanneer je iemand feitelijk niet kent. Dus kennelijk zijn er meer manieren om elkaar te leren kennen, en reageer je ook via allerlei hele onderhuidse dingen op elkaar. Heel apart...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

't Zal mij benieuwen wanneer je mij eens ziet. ;D

petra1963

Daarvoor woon jij veel te ver weg.. dat gebeurt voorlopig niet.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien


petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien


Jovi_Hobbes

Citaat van: peter1963 op februari 07, 2008, 02:45:40 AM
Zeker.. ik ken het ook, en dan blijkt vaker dat degene waar ik zo naar toe trek, ook qua achtergrond en belangstelling of psychische constitutie veel dingen met mij gemeenschappelijk heeft. Ookal kun je dat in eerste instantie niet zien. Je reageert dan op iemands energie, iemands uitstraling.. Ook wanneer je iemand feitelijk niet kent. Dus kennelijk zijn er meer manieren om elkaar te leren kennen, en reageer je ook via allerlei hele onderhuidse dingen op elkaar. Heel apart...

Het is eigenlijk iets heel vreemds, want je kunt het niet benoemen en bent je er op het moment zelf niet eens altijd echt van bewust, maar toch is er inderdaad dat "iets" wat meespeelt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Ereinion, ik volg jou als je zegt dat aseksualiteit als een geaardheid zien, protest kan opwekken (van mij bijvoorbeeld ;D) Dat je het ziet als een seksuele geaardheid, dat kan ik wel volgen. Ik heb dan het gevoel dat ik eigenlijk een gewone seksuele geaardheid heb waar nu gewoon even iets mis mee is. Klinkt dat nu dwaas? ::)

Het uiterlijk en de uitsraling doen wel iets, vooral bij de eerste ontmoeting denk ik. Maar ik vind het oppervlakkig als je daar zou bij blijven, geef het tijd om meer in die persoon te zien en te vinden.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sam

Dat klinkt helemaal niet dwaas vind ik. Dat kan ook best wel zo zijn. Ik zie het zelf niet zo en ik ben zeker niet van mening dat er iets 'mis' is met mijn seksualiteit dat ik op zou moeten lossen. Maar waarom zou iedereen hetzelfde zijn? Als je het gevoel hebt dat iets momenteel je seksualiteit blokkeerd, is dat misschien iets waarvan je de oorzaak/oplossing verder van moet onderzoeken?

Zonnekind

Ik ben er volop mee bezig ;D Ik heb ook de voorbije 5 jaar niets anders gedaan dan naar een oplossing gezocht, tot hiertoe tevergeefs. :(
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ja, jij hebt daar inderdaad ontzettend hard aan gewerkt, en heel erg je best voor gedaan.. :'(
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)