Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

therapie???

Gestart door Ankie, april 28, 2008, 09:56:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ankie

hey, toen ik een tijdje geleden een therapeute opzocht omwille van mijn walging naar seks toe, ben ik hevig geschrokken. Ik ging naar zo'n seksuologe, die vrouw had me 10 min gezien. Toen ik binnen kwam zei ze toonloos dat ik mezelf de komende week moest vingeren en dan de bekkenbodem moest opspannen, iedere dag en daarbij moest ik opschrijven hoe het voelde. Ze vroeg me niet naar m'n verleden, eventuele bedpartners of andere. en ik moest 65 euro betalen!!!
zijn er hier nog die ongegeneerd zijn behandeld door een therapeut???
To reach a star, you gotta have a dream. To have a dream, you gotta have a strength. To be that strong, you gotta have a will.
And that will is within your heart...

Ienepien

Walgelijk. En daar vragen ze geld voor? :banghead:

petra1963

Nou ja, wat een oplichterij.. :banghead:

In NL mag iedereen zich 'therapeut' noemen. Dat is geen beschermd beroep. Er is dus veel onzin en oplichting op de markt.
Laatst ging een vriendin van mij naar een wat alternatieve therapeute. Die heeft haar een 'energie-healing', die er uit bestond dat die therapeute en die vriendin een half uur zwijgend tegenover elkaar hebben gezeten. Anders kon de therapeute zich niet concentreren.. ::)
Die vriendin, die toch heel gevoelig is, merkte helemaal niets, en voelde zich na deze 'behandeling'ook niet beter. Al helemaal niet toen de rekening kwam: € 90,-  :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Loesje heeft het een paar jaar geleden ( nav Oibibio) heel goed samen gevat: 'U zweeft, wij vangen' .
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

MaankindJ

grof gewoon ben blij dat het erkend wordt als een echt beroep en als mensen al met de healing-therapieën werken dat je dit ook niet echt kunt tegenkomen (alhoewel? ik weet er niet veel van op gebied van een practeik openhouden enzo)
°°°every little thing is gonna be alright°°°

Minne

Een therapeut vinden die bij je past is niet evident. In de lessen psychologie zij de prof zelf dat mensen vaak wel 5 keer moeten veranderen van therapeut eer ze iemand gevonden hebben waar het mee klikt. Daarbij moet je bij de keuze ook rekening houden met de stroming die de therapeut volgt, zijn visie moet ook passen bij die van jou. Mss kun je voor je een afspraak beter eerst eens vragen hoe hijzij te werk gaat En of het nu een erkent beroep is of niet, je hebt jammer genoeg steeds mensen die het enkel voor het geld doen Maak jezelf ook steeds de bedenking wat je presies wil bereiken met de therapie en zeg dat ook tegen de therapeut
Ik vrees dat je de peg hebt gehad dat je bij een geldwolf terecht bent gekomen, die op de koop toe niet dezelfde visie van jou heeft Volgens mij was dat iemend die enkel naar oplossingen zoekt en niet naar het waarom
Als je denkt dat therapie voor jou een uitweg bied ga dan zeker opzoek naar de gepaste begeleiding Een tip: iemand die de visie van Freud min of meer volgt zal zeker naar je verleden en ervaringen vragen.
Maar een goede babel hier op het forum werkt volgens mij ook  ;).

En nu genoeg over therapeuten. Ik kan goed begrijpen dat dat een traumatische ervaring was. Je werd zonder boe of ba verplicht om iets te doen waar je je niet goed bij voelt, klinkt al wat als misbruik. En dan de stress om daarbij je eigen gevoelens te na te gaan, dat werkt pas ontspannend  :-\.
Praat er maar eens goed over, dat zal opluchten  :knuffel:

groetjes

Ereinion

Ik vind het ongelooflijk.  >:(
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Mijn eerste ervaring met een therapeute was even slecht als de jouwe. Zij heeft mij verweten dat ik mijn vriend aan het lijntje zou houden omdat ik hem niet echt graag zou zien want dan zou ik wel seks kunnen hebben.
Maar, de oefening die ze jou gegeven heeft, kan wel helpen. Een gynaecoloog heeft mij ook de opdracht gegeven om mezelf te vingeren. Op die manier leer ik van mijn eigen lichaam houden. Ik vind de oefening nog steeds vreselijk, maar ik moet toegeven dat het wel een beetje heeft geholpen :-[
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jan

Zakkenvullers die zich niet eerst even op de beginsituatie van een client concentreren. Als dat eventueel niet klikt moeten ze daar dan ook eerlijk in kunnen zijn.
De genoemde voorbeelden kunnen gewoon niet.
Ik zou lekker niet betalen...  :P

Austen

En dat is nu precies de reden waarom ik zo bang ben om naar een therapeute toe te gaan... Ik weet heel goed wat ik kan en wil, en ik heb ook best wel een grote bek, maar als ze mij zo "pakken", zou ik de week erna alleen maar huilend in bed liggen van het onbegrip  :-\

Zonnekind

Ik begrijp je angst, maar er zijn ook fantastisch goeie therapeuten! De therapeute waar ik nu naartoe ga, heeft de eerste keer gezegd dat het eerste gesprek een verkennend gesprek is omdat het moet klikken van beide kanten, anders haalt therapie niets uit. Iemand die zoiets zegt, die weet waar ze mee bezig is en doet het niet alleen voor het geld. En ik denk, door die eerste slechte ervaring, dat ik nu ook sneller durf af te haken bij een therapeute. Als het niet werkt, als ik me er niet goed bij voel, maak ik gewoon geen nieuwe afspraak.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jan

Gelukkig zijn er zat goeie.. Zou wat zijn als ze allemaal niet zouden deugen.
Ik denk dat een eerste sessie zowiezo verkennend en geruststellend moet zijn. Het is voor de client toch al een drempel.