Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

kan een aseksueel meisje nat worden?

Gestart door mister v, augustus 07, 2006, 12:06:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Waarom zouden we ons daarover schamen? Ik probeer mij over alle schaamtegevoelens over te zetten want dat is juist het probleem dat er voor zorgt dat ik nooit seks zal kunnen hebben. Ik schaam mij nog altijd op sommige momenten tegenover mijn eigen vriend, zelfs al zijn we 5 jaar samen. Als je seks hebt, moet je je laten gaan en dat lukt niet als je je schaamt natuurlijk.

Ik begrijp wel dat het je misselijk maakt, maar eigenlijk is dit niet nodig, het is iets heel natuurlijks ook al kan het niet echt toegepast worden op de meeste mensen hier op het forum.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ik ben ook blij dat ik op dit forum over mijn gevoelens rond sex kan uitwisselen, zonder voor gek versleten te worden. Vrienden en familie begrijpen mijn asexuasliteit niet. Ik begreep mijn eigen emotionele reacties ook niet.. door dit forum ben ik mijzelf op dit punt beter gaan begrijpen.
En het is hier gelukkig heel open. En  niet bedreigend. Dat helpt mij ook om er verder mee te komen. Als ik mezelf ook hier zou schamen, zou ik er voor mezelf geen stap verder mee komen..en dat zou me beslist niet gelukkiger maken..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

En Internet blijft een indirect medium, dus is het wat makkelijker om dit soort dingen te bespreken.
Al moet ik toegeven dat ik bij sommige onderwerpen zelf wel eens denk: hoe kan dit eigenlijk, je moet helemaal niets van seks hebben maar kunt er wel over discussiëren. Maar ik denk dat dit wel belangrijk is. Het bestaat nou eenmaal en het bestaan ervan kunnen we niet ontlopen of ontkennen, dus je wordt er altijd op verschillende manieren mee geconfronteerd. En dan vind ik dit net als Peter, wel een veilige omgeving om gevoelens en ideeën te bespreken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Little_Lady

Wat een wijze woorden hier ;D
Ja, we kunnen niet blijven ontkennen dat seks bestaat en ook al hebben we er geen behoefte aan, het speelt toch een rol.
Mijn vrienden en vriendinnen weten hier ook niets van, alleen een hartsvriendin heb ik er het een en ander over vertelt.
De term 'aseksualiteit' heb ik echter niet laten vallen, ook uit schaamte of omdat ik er nog niet uit ben. Aan de ene kant kan ik me niet voorstellen dat ik regelmatig seks heb (hoogstens 1 keer ofzo, voor een kindje :schater: ), maar aan de andere kant wil ik ook zo graag 'normaal' zijn omdat ik al zoveel andere dingne/ problemen heb (doorstaan).
Ik weet gewoon echt niet hoe ik het zou willen oplossen, omdat het zo tegenstrijdig is. Ik wil normaal zijn, maar geen seks. Of althans, ik wil seks begrijpen en volgens mij kan dat niet...je moet het ervaren ::) En DAT is nu juist het probleem!


Jovi_Hobbes

Je omschrijft denk ik wat velen hier voelen. Maar ik hoop dat je je al wat minder abnormaal voelt nu je weet dat je niet de enige bent.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Ik begrijp je perfect. Ik wil een normale relatie en ik weet dat andere mensen van seks genieten dus ik wil dat ook wel. Langs de andere kant, ik vind seks vies en niet leuk maar toch wil ik het dus voor mijn vriend... Het is heel tegenstrijdig.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

CiteerIk weet gewoon echt niet hoe ik het zou willen oplossen, omdat het zo tegenstrijdig is. Ik wil normaal zijn, maar geen seks. Of althans, ik wil seks begrijpen en volgens mij kan dat niet...je moet het ervaren  En DAT is nu juist het probleem!

Heel herkenbaar! Fijn om af en toe een uitspraak tegen te komen die precies omschrijft hoe ik me voel (maar het nog niet zo geformuleerd had)  ;D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Citaat van: riveva op april 19, 2007, 11:08:35 PM
Het valt me op dat sommige mensen hier helemaal geen schaamte hebben over hun blijkbaar toch aanwezige sexuele gevoelens.
"nat worden" de uitdrukking maakt me al misselijk!

Het zijn over het algemeen de seksuele mensen die het hier doen, denk ik.  ;)  Misselijk wordt ik er niet van maar echt prettig vind ik het ook niet. Maar je moet dingen een naam geven, niet waar? Zo kregen mijn partner en ik (tijdens een gesprek bij de seksuoloog) een neukverbod!
sorry als ik in herhaling val   ;D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Willem

<<<Dit is geen kritiek op jouw berichten, dit is een mogelijke verklaring waarom er niet meer gereageerd wordt op jouw berichten.>>>

Zie hoger...  ook al weer lang gelden, maar ik zal hier eens een nieuwe topic over opstarten...
Ik denk in tegenstelling tot wat jij in je bericht schreef, eerder aan ANGST.
In de westerse maatschappij, VANUIT de monotheistische doctrine, is de wereld zwart-wit.
De angst om het zwart-wit te verlaten, is groot...
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Zonnekind

Dat zou best kunnen Willem. Het is ook makkelijker om zwart-wit door het leven te gaan. Je moet over alles veel meer nadenken als je het zwart-wit denken zou verlaten.
Ik slaag er op dit moment niet helemaal in om het juist te verwoorden, maar ik denk dat je mij al wel begrijpt.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Brummetje

Citaat van: riveva op april 19, 2007, 11:08:35 PM
Het valt me op dat sommige mensen hier helemaal geen schaamte hebben over hun blijkbaar toch aanwezige sexuele gevoelens.

"nat worden" de uitdrukking maakt me al misselijk!


Ho, wacht eens even. Nat worden hoeft niet perse te betekenen dat je ook meteen seksuele gevoelens hebt! :-\
Ja, ik word ook nat (is soms best handig hoor en vriendlief vind het ook fijn), en NEE ik heb géén seksuele gevoelens!