Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat is alloseksueel

Gestart door Edewecht, februari 04, 2017, 08:26:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Citaat van: Speaker op februari 04, 2017, 06:25:33 PM

Citeer

(...)Maar wat is een alloseksueel?


Is het misschien een idee om hierover een apart topic te maken. Dit zijn namelijk termen die naar mij idee best wel handig kunnen zijn voor mensen en kunnen misschien een duidelijk verhaal rond aseksualiteit geven.


Voel je vrij en ga je gang! :)




Edit als admin: dit onderwerp is door Edewecht afgesplitst van een voorsteltopic.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Mannetje

Welkom Iris.

Ik heb hier al de nodige lol gehad over het woord alloseksueel. Ik moest gelijk aan een Hallosekueel denken. Dat is een seksueel die zich voorstelt  :schater:.
Maar het leverde ook serieus wat op. Een zeer interessant artikel over aseksualiteit wat ik in het de map aseksualiteit in de media heb geplaatst.

Wat mij opvalt is de rode streep onder het woord aseksualiteit. Die rode streep zien jullie niet. Dat is de standaard spellingcontrole, bij het schrijven van deze reactie, die dus het woord niet kent.

AceVentura

De spellingscontrole is er inderdaad nog niet helemaal uit met aseksualiteit. Aseksualiteit kent hij niet, aseksueel weer wel  ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik geloof dat ik mijn spellingscontrole inmiddels redelijk heb opgevoed. Hij krijgt niet meer de rooie ribbels van aseksueel en aseksualiteit Ik heb die woorden kunnen toevoegen aan het woordenboek bij mij. Alloseksueel, daar wordt-ie wel onrustig van. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Dat is op zich niet zo raar hoor, volgens mij is die term op het Engelstalige forum ontstaan op de manier zoals daar wel vaker termen ontstaan die de gehele buitenwereld niet kent  ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler