Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Geen raad weten in liefde

Gestart door NEWxRELIGION, oktober 30, 2011, 10:30:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NEWxRELIGION

Ik wist niet als dit hier gepast was maar ik wou het in ieder geval kwijt .
Want ergens anders kan ik er niet over praten , want dan word ik scheef bekeken .

Ik kamp al een tijdje met verdriet rond een relatie .
Ik heb sinds 5 maanden geleden al geen relatie meer gehad ..
wat op zich niet zo erg is . Maar aangezien ik een jonge meid ben
zou ik ook graag wat ontdekken wat ik precies in een persoon zoek .

Maar als aseksueel is dit zeker niet makkelijk , niemand wil een relatie
waar geen seks in voor komt . Ik huil er af en toe wel over ,
want voor mij is dat wel zwaar .. ik ben iemand die graag samen is met
iemand die van me houd . Ook wel komt dit omdat ik thuis ook niet
echt de liefde heb die ik eigenlijk nodig heb . Ik voel me daardoor vaak
alleen en eenzaam .

Ik weet ook niet hoe ik met andere aseksuelen in contact kan komen ,
waarbij ik later van tijd ( als ik er mij goed bij voel ) een relatie mee zou
kunnen starten . Ik heb de nood om de warmte en omarming te voelen ,
het samen zijn en de ander zijn aanwezigheid te voelen .
Soms weet ik mezelf geen raad .. Ik ben bang dat ik nog lang alleen blijf .
Maar ik kan toch niet samen zijn met iemand die seks van me verlangt ,
want ik en seks dat gaat echt niet samen . Ook niet wanneer ik iemand
echt graag zie . Ik word deze week 17 en dan moet ik maar lachen en
doen net alsof ik blij ben met alles .. vragen ze wanneer ik eigenlijk een vriend  ga hebben
maar ja dat vraag ik mezelf ook af .

soms weet ik me echt geen raad ..

Groetjes Rani
Het mooiste schuilt in de poging .
~Rani

Jovi_Hobbes

Wat naar dat je je zo rot voelt  :(
Relaties draaien inderdaad vaak om seks, maar je zou ook kunnen proberen om echt goede vriendschappen te sluiten. Die kunnen soms even waardevol zijn als een relatie. En voor het ontmoeten van andere aseksuelen is dit forum natuurlijk een goede plek, maar bijeenkomsten zijn ook een mogelijkheid om anderen beter te leren kennen en soms loop je dan tegen mensen aan waarmee het goed klikt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik hoop dat dit verhaal posten in ieder geval al iets oplucht?

Ik heb geen advies voor je. Wel vind ik het raar dat mensen verwachten dat je op jouw leeftijd al een relatie hebt, ook al is de vorige net 5 maanden uit. Misschien helpt het om dat te bedenken: de mensen die je daarnaar vragen zijn raar en niet jij.

Heel veel sterkte en je mag hier altijd komen uithuilen.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Vervelend dat je dat gevoel hebt  :(

Het aantal personen die een relatie zonder seks willen is misschien wel klein, maar zeker niet 0, er is wel degelijk een kans dat je zo iemand kan ontmoeten. Sterker nog, ik denk dat je hier op het forum nog de grootste kans maakt om zo iemand tegen te komen. We hebben het contacthoekje waar je een poging kan wagen en zoals Jovi al zei kunnen de meetings je misschien ook helpen.

Helpt  :cake: misschien een beetje ?  :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

NEWxRELIGION

Dank je allemaal ,
Inderdaad helpt het wel een beetje met dit hier te kunnen posten .
Door het forum leg ik wel contact met aseksuelen en ben ook blij dat het forum bestaat .
Steun van hieraf is voor mij toch wel een leuke opkrikker , want hier word ik verstaan en gehoord .
Zelf zou ik graag ook een persoon hebben waar onze relatie heel hecht is en ik mee verder kan ,
al heb ik nog tijd genoeg .. ik zie wel hoe alles loopt en hopelijk loopt het de goeie kant uit :)

Nogmaals dank !

Groetjes Rani
Het mooiste schuilt in de poging .
~Rani

FlowerPower

Het gevoel van 'onder druk staan om een relatie te hebben' heb ik dit weekend nog eens ondervonden. Ik was aan zee met vrienden, en normaal gezien doe ik wat gel in mijn haren, maar dit weekend niet. Want met al die wind aan zee ligt mijn haar zowieso in de war...... Toen ik dat vertelde kreeg ik te horen: zo ga je nooit aan een vriend geraken! Heb er niet op geantwoord maar ik dacht in mezelf: misschien is het juist daarom dat ik het doe! Ik wil helemaal geen relatie, maar hoe vaak je dat ook zegt, mensen begrijpen dit niet.
Jij wilt wel een relatie, maar door onder druk te staan van vrienden gaat dit zeker niet sneller gebeuren. Hoe je het best met aseksuelen in contact komt staat hierboven al vermeld, denk ook niet dat je meer kan doen.
Je mag mij ook altijd een PM sturen als je je daar beter bij voelt, zie maar hoe je het wilt  ;)

NEWxRELIGION

Citaat van: FlowerPower op november 01, 2011, 05:31:56 PM
Het gevoel van 'onder druk staan om een relatie te hebben' heb ik dit weekend nog eens ondervonden. Ik was aan zee met vrienden, en normaal gezien doe ik wat gel in mijn haren, maar dit weekend niet. Want met al die wind aan zee ligt mijn haar zowieso in de war...... Toen ik dat vertelde kreeg ik te horen: zo ga je nooit aan een vriend geraken! Heb er niet op geantwoord maar ik dacht in mezelf: misschien is het juist daarom dat ik het doe! Ik wil helemaal geen relatie, maar hoe vaak je dat ook zegt, mensen begrijpen dit niet.
Jij wilt wel een relatie, maar door onder druk te staan van vrienden gaat dit zeker niet sneller gebeuren. Hoe je het best met aseksuelen in contact komt staat hierboven al vermeld, denk ook niet dat je meer kan doen.
Je mag mij ook altijd een PM sturen als je je daar beter bij voelt, zie maar hoe je het wilt  ;)

Inderdaad , bij jou staat de druk ook hoog .. en als je geen partner zoekt dan kan dit denk ik wel zwaar doorwegen .
Ik wil inderdaad wel een relatie en dan nog eens onder druk staan , geeft mij het gevoel dat ik gewoon niet aan een vriend raak ..
dan begin in te twijfelen aan mezelf en verlies ik mezelf weer een beetje . Het ene probleem werkt het andere propbleem in de hand .
Denk ook dat ik niet rap aan een vriend raak door het gebrek aan zelfvertrouwen en ja het feit dat ik aseksueel ben jaagt de mannen
op de vlugt dus zijn mogelijkheden heel beperkt . Niet dat ik hoge eisen stel maar ik moet tenslotte wel verder met die persoon ,
dus wil ik ook niet te lage eisen stellen .. Al zijn mijn eisen vooral rond het karakter .
Ik ben blij hier terecht te kunnen , maar hier zitten vooral oudere personen ( volwassen personen dan ) ..
Als 17 jarige heb ik hier wel een plaats , een hoekje maar echt in de omgeving van mannen binnen mijn leeftijdgrenzen kom ik niet zoveel .
Gelukkig val ik wel op het iets oudere ( volwassenere mannen ) .
Zelf ben ik niet echt een grote fan van de PM , je mag wel altijd eentje sturen want ik stuur niet vlug zelf eentje :)
Grtjes Rani
Het mooiste schuilt in de poging .
~Rani

FlowerPower

Je moet zeker en vast hoge eisen stellen aan een man, want je moet er idd mee samenleven. En je mag je zelfvertrouwen niet laten zakken voor die vrienden die je pushen om een lief te hebben, hoe moeilijk dat mss ook is.
Als iemand tegen mij begint te zagen over dat ik nog geen vriend heb, zakt de zin in een relatie alleen maar bij mij.
Net zoals jij kom ik vooral in contact met oudere mannen, die zijn meestal getrouwd en hebben kinderen. Maar met mannen van mijn eigen leeftijd heb ik niet echt contact, een beetje uit angst dat er een man verliefd zou worden op mij en omgekeerd. Ondanks dat ik verliefd kan zijn wil ik geen relatie, en dat belet mij om contact te zoeken met mannen van mijn eigen leeftijd.

Een excuus dat ik ook wel eens gebruik is: och ik ben nog jong (22jaar), ik heb nog tijd genoeg. Dit kan jij misschien ook zeggen om dit soort gesprekken te doen stoppen.

NEWxRELIGION

Ik denk wel vaker dat liefde een raadsels is die niet makkelijk is , maar eens je het opgelost hebt dat het het mooiste is wat er bestaat .
Liefde is niet alleen tussen koppels maar ook bij een vrijgezel . Tja , liefde is een zeer ruim begrip en ieder denkt anders erover .
En zo hoort het denk ik ook wel te zijn .

Ik zal die zin eens proberen , eens zien wat het brengt . Denk dat ze een beetje verstelt zullen staan dat ik helemaal anders antwoord .
En contact met anderen/leeftijdsgenoten zoeken is niet makkelijk maar soms moet je eens een risico nemen .
Misschien is een man die verliefd word niet je angst maar dat jij zou verliefd worden op die man ?
Alé , ik zeg nu niet dat het zo is he maar het kan wel . Niets is onmogelijk :) .

En als je echt geen relatie wil , dan moet je voor jezelf opkomen want iets tegen je zin .. dat geef je snel op .
Maar het is wel eens gezond voor je geest en lichaam om eens een vriend te hebben , al is het maar voor een korte periode .
Van mij moet je zeker niets , het belangrijkste is dat jij je goed voelt met je beslissingen en vooral dat je plezier hebt .
En dit kan inderdaad zonder relatie even goed !
Het mooiste schuilt in de poging .
~Rani

FlowerPower

Een relatie is voor mij niet gezond voor lichaam en geest. Omdat ik mij nooit goed voel in een relatie kan ik mezelf niet zijn. Je bent automatisch beperkt in alles wat je doet. Altijd verantwoording moeten afleggen voor alles wat ik doe. Hier ga ik aan onderdoor. Een half jaar geleden heb ik nog een relatie gehad, van 5 of 6 weken. Het ging gewoon niet en ik was achteraf echt kwaad op mezelf omdat ik een relatie met hem begonnen was. Ik had er zelf voor gezorgd dat ik ongelukkig was die periode, met alle stress-situaties nadien. Dus nee, een relatie is helemaal niet gezond voor mij!

Ik ben niet bang om verliefd te worden op iemand anders, want ik word zelf niet gemakkelijk verliefd. Ik ben nu wel verliefd, maar wil absoluut geen relatie met hem! Maar ik heb wel aan een paar keer meegemaakt dat andere jongens verliefd zijn op mij. Jongens vallen over het algemeen op sportieve meisjes, en ik ben er zo 1. Heb vast werk, denk aan mijn toekomst, sportief en ik hou van voetbal! Wat moet een man nog meer hebben? Inderdaad...seks, maar dat kan ik hun niet geven maar dat weten ze nog niet op het moment dat ze verliefd worden op mij. Dus wat gebeurd er dan? Iemand waarmee ik goed kon opschieten, waar ik een fijne vriendschap mee heb uitgebouwd laat niks meer van zich horen. Met oudere mannen die reeds getrouwd zijn en kinderen hebben, heb je dat probleem niet (of toch minder snel).

Ereinion

Heb ik dan echt zo'n uitzonderlijke relatie? Ik hoef negens verantwoording over af te leggen. Ik heb mijn eigen geld dat ik uitgeef zoals ik dat wil en ik bepaal zelf wat ik met mijn vrije tijd doe. Ik zou ook niet kunnen tegen een relatie waar dat anders was.
Voor mij is een relatie juist goed voor mijn gezondheid. Niet alleen omdat hij ervoor zorgt dat ik gezond eet, maar vooral omdat ik bij hem helemaal mezelf kan zijn. Ik hoef geen masker op te houden of me sterker voor te doen. Bij mijn vriend kom ik tot rust.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

FlowerPower

Ik denk dat jij heel veel geluk hebt met je vriend en dat er jammer genoeg zo geen 2de rondloopt.

myra

lijkt me ook dat je een fantastische vriend hebt, Ereinion...

Ik had in een relatie ook altijd het gevoel dat ik niet gewoon mijn leven kon leven : ik mocht niet over mijn werk praten (te confronterend ofzo??),  het was altijd een gezeur als ik in het weekend moest werken, ik moest niet zo gevoelig zijn, ongelooflijk dat ik geen interesse heb in seks etc etc...

Jovi_Hobbes

Ik denk dat jullie misschien ook wel pech hebben gehad met de mannen die op jullie pad zijn gekomen. Er zullen toch echt wel meer mensen te vinden zijn die elkaar zichzelf laten zijn binnen een relatie. Natuurlijk hou je binnen een relatie op een bepaalde manier wel rekening met elkaar, maar zodra een van beide gaat bepalen wat de ander wel en niet mag doen, zit er iets niet goed en dan kan ik me voorstellen dat je daar niet gelukkig van wordt. Mijn idee bij een relatie is juist dat je bij die persoon jezelf kunt zijn en dat die persoon je neemt zoals je bent. Ik denk dan ook nog steeds dat aseksuelen ook gelukkig kunnen zijn binnen een relatie, het is alleen veel moeilijker om de juiste persoon te vinden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Citaat van: myra op november 05, 2011, 04:56:18 PM
Ik had in een relatie ook altijd het gevoel dat ik niet gewoon mijn leven kon leven : ik mocht niet over mijn werk praten (te confronterend ofzo??),  het was altijd een gezeur als ik in het weekend moest werken, ik moest niet zo gevoelig zijn, ongelooflijk dat ik geen interesse heb in seks etc etc...

Dan zou ik ook heel snel weg zijn.


Ik denk hetzelfde, Jovi.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.