Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Waarschuwing: gevoelig onderwerp! Pedofilie

Gestart door Brummetje, januari 13, 2011, 01:08:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Filosoof

Ik geloof dat bij 16 jaar de grens ligt.
"Voor de aarde was de zaak eenvoudig genoeg. Die draaide maar om z'n as en vervolgde z'n baan om de zon en had er geen weet van. Maar de menschen erop tobden met moeite en zorg en veel verdriet door de dagen, alsof 't zonder die moeite, die zorg en dat verdriet geen avond zou worden." - Nescio

Fricai

CiteerIk weet heel veel van biologie. Ook dat zowel mannen als vrouwen, jongens en meiden een lichamelijke reactie kunnen krijgen als ze iets seksueels niet willen.

Ik weet ook wel een paar dingetjes.  :P Zo bijvoorbeeld dat op een leeftijd van 9 (en nog erger op 7) de overgrote meerderheid van de mensen niet in staat zijn tot voortplanting, en dat de hersenen nog vele jaren ontwikkeling voor de boeg hebben tot volwassenheid. What does that tell you?

Ik kan best geloven dat er uitzonderingen zijn die het effectief zelf willen op die leeftijd. Maar zoals Ereineon zegt, die kunnen daar de gevolgen nog totaal niet van inschatten. [Ik ben blij dat ik op mijn 9e geen keuzes heb gemaakt met invloed voor de rest van mijn leven.] En ook al is het in sommige gevallen 'goed gekomen', dat is wat mij betreft geen argument om het maar ok te gaan vinden.

Brummetje

#62
Iedereen is anders. En gelukkig maar. ;)

Ik bijv heb er totaal geen problemen mee als mijn vriendin zou vragen hoe vaak ik seks heb en hoe en waar. Het is mijn vriendin! Daar schaam ik me niet voor.
Maar ook tegen anderen lul ik gerust over het hoe en wat. En ik zou ook bij anderen ernaar kunnen vragen.

Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

liefdezonderseks

#63
Slechts een aantal van de reacties hier gelezen.
De meest schokkende reacties vind ik nog, dat we pedofilie eerst moeten accepteren, voordat we er wat aan kunnen doen. ::)
Mensen die kinderen misbruiken om van kinderen hun jeugdige onschuld gewetenloos, ter wille van hun bevrediging, daarna hún onvergeeflijke schuld te maken, zijn in mijn ogen satanische monsters, die we als monsters moeten bestrijden. Die kinderen zijn door die egoïstische schoften hun hele verdere leven getekend!
Die pedoseksuelen hebben door hun handelen daarmee in mijn rechtsgevoel ieder recht verspeeld om nog op die manier in onze maatschappij te mogen rondlopen.
Zij dienen na hun eerste vergrijp onmiddellijk geboeid naar de afdeling chirurgie te worden geleid en per decreet zal hun scrotum op de snijtafel nauwkeurig verwijderd moeten worden. Wanneer ik het voor het zeggen had: Onverdoofd!
Hoe simpel en hoe efficiënt zowel voor op de 1ste plaats de veiligheid van onze kinderen als wel voor henzelf.
Een sadistische massamoordenaar krijgt toch ook levenslang?  Deze beschadigde kinderen zijn ook levenslang verminkt. Hoe valt dit te bagatelliseren? Lees hoe gemakkelijk dat hier gedaan wordt zonder die woorden exact zo te gebruiken.
Ik haat pedo's en zal mij altijd tegen hen keren zolang zij zich niet effectief hebben laten behandelen. Zonder die effectieve behandeling loopt de maatschappij een onverantwoord risico. Wie dat niet met mij eens is, daag ik uit om dan maar een veroordeelde pedo na zijn straf in je gezin op te nemen. Want hij is anders toch zo zielig! Hoe rustig slaap jij dan nog in je eigen huis en vooral hoe rustig leven je kinderen dan nog in hun "veilige" thuis?
Het blijkt dat pedo's niet te cureren zijn, want die drang is hen vaak volkomen de baas. Waar ging deze discussie nou feitelijk nog over.
Weerzinwekkend topic in mijn ogen!
liefde is op aard het meest kostbare om te geven en te ontvangen edoch,
het kost niets!

Ereinion

Ik kan me voorstellen dat je zo over pedoseksuelen denkt. Dus de mensen die hun behoefte najagen en kinderen ook echt iets aandoen. Om pedofielen meteen zo te veroordelen gaat me te ver. Voor mij zijn pedofielen mensen die deze behoefte hebben, maar er niet wat mee doen. Ja, zij hebben hulp nodig. De pedofielen die ik heb gesproken, erkennen dat zelf ook. En ik denk niet dat het helpt om deze mensen meteen te beschuldigen en in een hoekje te duwen. Dan worden ze pas gevaarlijk.

Dit standpunt van mij komt niet voort uit idealisme, maar heb ik gevormd nadat ik met verschillende pedofielen heb gemaild en me eens goed in hun forum heb verdiept (dat was voor een informatief boek wat ik toen aan het schrijven was, maar waar nooit wat mee is gedaan). Ik vind dat er echt een onderscheid gemaakt moet worden tussen de daders en de mensen die zich tegen hun eigen behoefte verzetten. Het is in mijn ogen niet eerlijk om iedereen die zich aangetrokken voelt tot kinderen meteen als een dader te bestempelen.


Ik denk trouwens dat je beter wel het hele topic zou kunnen lezen. Het was een heftige discussie waarin één iemand het voor de pedoseksuelen opnam, voor zover ik het mij herinner. De andere probeerden haar door argumenten op andere gedachten te brengen, want niet echt lukte. Ik denk dat jouw mening door velen hier gedeeld wordt. Misschien wat minder heftig, maar in essentie gedeeld.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

liefdezonderseks

Ereinion,
Ik heb jouw onderscheid ook in mijn reactie gemaakt tussen de pedofiel en de pedoseksueel die zich aan de grootste misdaad tegen een kind schuldig maakt.
Ik neem ook niemand kwalijk hoe ie gebakken is, maar wel wanneer het tot deze verderfelijke streken is gekomen. Daar heb ik geen mededogen mee. Als advocaat zou ik hen nooit kunnen verdedigen.
Waarom ik de topic niet verder las was omdat ik het niet meer kon! Ik werd letterlijk misselijk van sommige reacties waarvoor ik mezelf verder in bescherming moest nemen.
Ik geloof overigens niet, dat een pedofiel ooit tot die conclusie is gekomen zelf pedofiel te zijn zónder dat hij zich aan een kind vergrepen heeft.
Een dief weet pas dat hij een dief is wanneer hij gestolen heeft!
Een paar jaar geleden werd ik voor een mediation benaderd door een rector van een scholengemeenschap. Hij was in een onoverkomelijk collega-conflict geraakt met een nieuwe conrector welke hem in vertrouwen verteld had pedofiel te zijn. Konden niet meer samen door een deur ofschoon er geen enkel geval bekend was van een door hem gepleegd misbruik van een scholier. Ook niet in zijn vorige banen als leraar. Je snapt het al. Ik peinsde er niet over om deze casus te accepteren. De rector lag dwars in hun samenwerking en daar stond ik 100% achter hetgeen weer 100% indruist tegen mijn beroepsethiek. Het is in ons leven nou eenmaal zo, "de gelegenheid maakt de dief." Wat nog niet eerder gebeurd is kan zomaar onder de juiste omstandigheden tot een drama leiden.
Denk aan die politieman die Milly Boele verkrachtte en vermoordde, die deed dat ook uit het nog onbekende voor de buitenwereld.
Een pedo met het juiste verantwoordelijkheidsgevoel zou wat mij betreft dit alleen maar kunnen tonen, door uit eigen initiatief, zich doeltreffend te laten behandelen. Als aseksueel zijn jij, ik en nog velen toch ook gelukkig? Dat is het enige wat we van hem afpakken of hij zelf zou inleveren. Zo iemand zou ik zeer respecteren. Nu worden pedoseksuelen slechts gepamperd en bepraat voortaan niet meer zo stout te zijn!  :banghead: Onverantwoord van die geitenwollen sokken rechters en die halve zachte psychiaters. Ik stop nu over dit onderwerp want ik word er heel verdrietig van.
liefde is op aard het meest kostbare om te geven en te ontvangen edoch,
het kost niets!

Ereinion

Dan kun je er inderdaad maar beter over stoppen, maar ik ga wel reageren.


Ik denk dat een pedofiel heel goed weet dat hij zich aangetrokken voelt tot kinderen zonder dat hij zich aan een kind heeft vergrepen. Ik vind het juist onbegrijpelijk om te stellen dat dat niet zo is. Iemand die pedofiel is weet heel goed dat hij of zij gevoelens heeft die deze maatschappij niet zal accepteren en ik geloof oprecht dat hij of zij in eerste instantie tegen die gevoelens in zal gaan. Zo'n iemand isoleren op een manier dat hij of zij niet voor zijn gevoelens mag uitkomen, zorgt er volgens mij juist voor dat ze de drempel overgaan.

Ik heb bewondering voor de man die vertelde dat hij pedofiel is. Zo iemand zou begeleid moeten worden in plaats van buitengesloten. Ik ben het wel met je eens dat het misschien niet verstandig is om hem met kinderen te laten werken. Maar ik denk dat zo iemand een uitlaatklep nodig heeft zodat hij kan praten over wat hij voelt. Hierdoor kan juist leed voorkomen worden.

Ik wil hiermee trouwens niet zeggen dat ik jouw keuze niet respecteer. Ik vind het juist erg goed dat je naar je gevoel luistert en deze casus dus niet hebt aangenomen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

#67
Citeer
Citaat van: Ereinion op juni 13, 2011, 05:08:21 PM
Zo'n iemand isoleren op een manier dat hij of zij niet voor zijn gevoelens mag uitkomen, zorgt er volgens mij juist voor dat ze de drempel overgaan.
dus als iemand niet mag zeggen dat hij zich seksueel aangetrokken voelt tot kinderen gaat hij zich mogelijk vergrijpen aan die kinderen en als hij erover praat niet? ik probeer je te begrijpen eh Ereinion

Ik neem aan dat Ereinion het niet zo zwart-wit bedoelde. ;) Je zal toch met ons eens zijn dat, in een maatschappij waar mensen met dergelijke gevoelens worden aangespoord om ervoor uit te komen en professionele hulp te zoeken, het minder vaak fout zal gaan dan in een maatschappij waar het een absoluut taboe is? :)
Ik ben het geheel met liefdezonderseks eens dat mensen die 'de fout ingaan' geen enkel respect meer verdienen. Maar de mensen die zelf realiseren dat 'het niet kan', en zich willen verzetten tegen hun gevoelens, moeten daarin geholpen worden, lijkt me. :)

Ereinion

Ik ben het weer eens eens met Fricai. Sommige berichten in dit topic hebben me enorm gestoord. Daarom bleef ik er ook maar op in gaan.

@ Evelyn. Ik denk dat mensen een uitlaatklep nodig hebben voor hun gevoelens. Ik kan me wel inleven in een pedofiel (voor de zekerheid: ik ben geen pedofiel en heb dus ook niet zulke gevoelens). Ik zou het vreselijk vinden als ik de behoefte had om iets te doen waar de hele samenleving me om zou veroordelen. Maar die behoefte kan erg sterk zijn, net zoals de behoefte aan seks voor een 'gewone' seksueel enorm sterk kan zijn. Als je die gevoelens binnen moet houden, dan barst op een gegeven moment de bom. Als je wel ergens met die gevoelens naartoe kunt, dan gaat de druk er een beetje af. Er over praten kan erg veel helpen, denk ik. (en dit was ook een van de dingen die pedofielen mij hebben verteld. Ik verzin het dus niet zelf) Zoveel helpen dat er minder slachtoffers zullen vallen. Erover met iemand praten is ook gelijk een soort van toezicht. Iemand behoedt je ervoor om te ver te gaan.

Ik zeg zeker niet dat de geslotenheid de enige reden is dat een kind wordt misbruikt. Maar ik denk wel dat met wat meer openheid en een wat vriendelijker opstelling voor de mensen die deze gevoelens hebben, maar er hard tegen vechten, veel leed voorkomen kan worden.


Je was net iets sneller dan ik, maar als ik je laatste reactie zo lees, denk ik niet dat we zoveel verschillen qua mening.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

#69
Citeerzelfs als ik dergelijke gevoelens zou ervaren zou het voor mij common sense zijn om daar niet aan toe te geven, dat lijkt me nogeens niet zoveel wilskracht (jaja ik weet het natuurlijk zelf niet ofc)

Ja uiteraard. :) Daarom ook dat ik zeg, als ze zodra ze er wél aan toegeven, dat ze wat mij betreft geen respect meer verdienen.
Maar het is toch ook common sense om te zorgen dat mensen ervoor uit durven komen en sociale en professionele steun durven te zoeken, zodat het meer pedofielen lukt zich in te houden? Beter voor iedereen. :) [Ereinion, mooie laatste post, lijkt me goede uitleg! :)]
En dat is volgens mij alles wat ik en Ereinion hier proberen te zeggen. :) Ik snap je "ze hebben het oh zo moeilijk met al hun gevoelens" niet zo, ... We impliceren toch nergens dat pedofielen zo zielig zijn of iets dergelijks?

Citeermaar al het geroep van acceptie en vergelijk met het onbegrip dat aseksuelen ervaren vind ik zo vreemd
enja ik vind het ook een beetje vreemd dat het een 'geaardheid' is ja, im sorry
maar blijkbaar ben ik de enigste die dat ewat vreemd vind [en ik vind mezelf normaal gezien nog zo ruimdenkend] dus ik vind het interessant om jullie meningen te weten
ik weet ook niet waarom het er bij mij niet ingaat

Euh, ...

Citaat van: WikipediaPedofilie is een term, die wordt gebruikt voor het zich seksueel primair aangetrokken voelen van volwassenen en bepaalde adolescenten tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn.

Citaat van: WikipediaPedophilia <...> because it emerges prior or during puberty, and because it is stable over time.

Het gaat om seksuele aantrekking naar een bepaalde groep, en het ligt vast. Dan is de conclusie om het een 'geaardheid' te noemen toch onvermijdelijk? Ik snap niet hoe het zo vreemd is, leg uit? :)
(Overigens wordt het tegelijk nog gezien als 'mental disorder', omdat de verlangens kunnen leiden tot schadelijke acties, en omdat pedofielen vaak 'geholpen' worden door professionals om ermee om te gaan [en terecht, vind ik :)] )

Fricai

#70
Citeermaar ik kan niet aannemen dat als die 'behoefte' zo sterk is en dat ze zon 'hell' moeten doorgaan om hun gevoelens tegen te houden.. dat het een geaardheid is.

Hm, wat voor definitie van geaardheid heb jij in gedachten dan? :) Ik had in mijn hoofd dat het enkel gaat om de groep mensen/objecten/whatever is naar wie je seksuele aantrekking ervaart. Dat ik het een geaardheid noem wil dus niet zeggen dat ik denk dat het biologisch (qua ontstaan/oorzaak) of psychologisch vergelijkbaar is met andere geaardheden. Diezelfde dingen die je al beschreef deden mij ook al denken dat pedofielen seksualiteit heel anders ervaren dan hetero-/homo-/biseksuelen. :)

Btw! ;D Snuff is echt een veel te schattige term voor waar het voor staat!  :-X  :-\ Ik ging het googelen en verwachtte iets ala seksuele aantrekking naar teddyberen, maar nee.  :schater:

Fricai

Hmmm... Wat zou een pedofiel volgens jou dan moeten antwoorden op een vraag in een formulier "Seksuele oriëntatie: _____", iets ala "geen"? 

liefdezonderseks

#72
Indrukwekkend gedetailleerd, echter zonder helder standpunt ter voorkoming van recidive of misbruik ten gevolge van de ontvlambare omstandigheden.
Het blijft hier maar oeverloos gaan over de bijzaken.
Het effectief - en gegarandeerd met succes d.m.v. therapie - aanpakken van deze hersenafwijking is keer op keer bewezen niet zonder onaanvaardbaar risico voor onze kinderen te bestrijden te zijn.
Dan maar voortaan naar de snijtafel teneinde het probleem adequaat op te lossen. Deze lieden via niet werkende, dure therapieën blijven bewerken is ongelooflijk dom in de praktijk bewezen. Enig idee wat de maatschappij behalve al het levenslange leed voor het slachtoffer deze pedoseksuelen jaarlijks kosten? Wat dacht je dat een patiënt in een TBS kliniek per dag de belastingbetaler kost? Wat dacht je dat de verwerkings therapieën van een slachtoffer in zijn leven kost? De zorg is onbetaalbaar geworden en onze oudjes creperen mede vanwege die oeverloze discussies welke o.a. hier plaatsvindt wanneer men tegen castreren zou zijn. Die mensen zijn veel plooibaarder en sociaal geaccepteerde mensen wanneer zij als een ontmand persoon door het leven zouden gaan. Ik zie alleen maar voordelen en niet van die kleintjes!!! En wij maar lullen over bijzaken van hoe we het wel en niet zullen noemen enz. enz..
liefde is op aard het meest kostbare om te geven en te ontvangen edoch,
het kost niets!

Jovi_Hobbes

De discussie is heel simpel: veroordeel je de daad of het gevoel?
Ik vind pertinent niet dat je iemand mag veroordelen omdat die persoon een bepaald gevoel heeft, maar daarnaast moet je wel alles doen om te voorkomen dat het gevoel overgaat in een daad.


Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

#74
Volgens mij is het niet het verlangen wat je moet veroordelen maar de daad. Helaas kan je dat niet doen voordat het heeft plaats gevonden want de ideeën waardoor iemand dit gaat doen kan je niet meten.
Wat de meesten hier volgens mij doen is het onderscheid maken tussen de seksuele oriëntatie (voor wie gelooft dat dat het is) en de daden die daar uit voort komen. De oriëntatie kan je niet veroordelen (net zoals je niet alle aseksuelen kan veroordelen), maar de daden die daar uit voortkomen uiteraard wel.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler