Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Weer terug

Gestart door Foodie, augustus 25, 2023, 03:25:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Foodie

Ik ben niet echt een nieuw lid, heb hier een paar jaar geleden ook een account gehad (toen ik de term aseksueel net ontdekt had). Is het nu door de toegenomen opmerking over mijn (onbestaand) liefdesleven of is het door de zoveelste trouw waar ik voor uitgenodigd ben... in ieder geval moest ik aan dit forum denken en dacht ik: why not?  ;)

Ik ben 25 jarige uit de provincie antwerpen, weet sinds ik 21 ben dat ik toch wel aseksueel ben. Hier heb ik toen wel moeilijk mee gehad en ben heel veel gaan daten. Dit ging uiteraard niet goed, ik voelde mij altijd een soort leugenaar en vanaf dat mijn date nog maar een beetje interesse toonde blokte ik hem af en ging ik lopen (bij wijze van spreken). Ik heb in die tijd ook wel een aantal hilarische en soms zelfs leuke dates gehad dus ik heb hier zeker geen spijt van. Uiteindelijk ben ik gestopt met af te spreken omdat ik door had dat het zo toch niet ging lukken.

Nu bijna vier jaar later heb ik er (al langer) vrede mee, meer zelfs ik ben gelukkig. Ik heb een goeie job, voldoende tijd voor mijn hobby's, toffe vrienden en ik geniet van elke dag. Het enige dat ik merk: hoe ouder ik word hoe meer mensen die mij al langer kennen het raar beginnen te vinden dat ik nooit echt een relatie heb. Op het werk hebben ze nog een poging willen doen voor mij te koppelen... heb wel duidelijk gemaakt dat dit absoluut niet hoeft en dat ik daar niet voor open sta... misschien als hij aseksueel was maar ik zit niet op mirakels te wachten :rollol:

Bon, ik zit nu goed in mijn vel en occasionele opmerkingen zullen we er maar bij nemen  :)




Jaap

Hoi Foodie,

Welkom terug dan!
 :cake:  :cake:

Koffie

Welkom terug!

Zeker in jouw leeftijdsfase, wanneer het 'de bedoeling' lijkt te zijn dat mensen een serieuze partner vinden, ga je dat soort vragen krijgen. Ik had dat vroeger ook (lang gelee....) op jouw leeftijd. Al wist ik toen nog niets van het bestaan van aseksualiteit.

Maar ik ben vooral heel blij te lezen dat je lekker in je vel zit! Dat scheelt een hoop als je allerlei opmerkingen moet pareren.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom terug Foodie,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Fijn dat je nu zo lekker in je vel zit, dan sta je vanzelf ook stevig genoeg om met die opmerkingen om te kunnen gaan.

Veel plezier hier :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Foodie


Loveless

Hoi,

Ik kan me wel een beetje herkennen in jouw verhaal.
Ik zit net in de fase waarin ik beseft heb dat er zoiets bestaat als aseksualiteit en dat ik misschien wel aseksueel en/of aromantisch ben, maar ben helemaal in de war.
Het doet me wel goed om te lezen dat jij je terug goed in je vel voelt :)

Groetjes!

PS ik kom ook uit Antwerpen en ben 27 :)

Foodie

Ja, ik herinner mij het begin nog. Al die termen die ik allemaal moest googelen en ik snapte er niks van. Je had precies bijna zoveel soorten aseksualiteit als er aseksuelen zijn. Het voelde een beetje als terug tiener te zijn, en weer te moeten leren leven met wie ik ben. Komt goed Loveless!

Yes, toch nog belgen hier  ;D

(Ik hoop dat dit bericht er straks geen 10 keer staat, de site bleef crashen terwijl ik probeerde te posten)

Loveless

Amai, heel herkenbaar. Bedankt voor de steun :)