Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

"dating"site voor asexuelen

Gestart door riveva, april 21, 2007, 10:58:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Ik ben benieuwd of het goede reacties oplevert.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zanskar

Waarom schrijf je niets iets van: "ik wil geen seks, maar wel liefde en lichamelijk contact." Mij lijkt de uitspraak "seks met en zonder liefde" een beetje verwarrend. Ze zouden idd kunnen denken dat je niet weet wat je wil.  ;)
Ik begrijp dat je niet per se andere aseksuelen zoekt, maar ook mensen die ervoor openstaan. Zou je dan een relatie beginnen met een seksueel iemand? Zelf (maar dat is natuurlijk bij iedereen anders) zou ik het liefst een relatie met een ander aseksueel hebben. Dat lijkt mij het meest natuurlijk, want je begrijpt elkaar in wat je niet en wel wilt op vlak van lichamelijkheid en seksualiteit.
See things as they are and let things go as they go...

Jovi_Hobbes

Inderdaad, zo zie ik het ook. Heel cru gezegd, zou ik me in een seksuele relatie voortdurend op mijn hoede voelen omdat er een 'roofdier' rondloopt die diep van binnen toch iets van mij wil dat ik niet kan geven.

Dit is overigens totaal niet beledigend bedoeld!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Gabrielle

Ik heb het een tijd geleden met mijn vorige vriendin gehad over aseksualiteit omdat ik dacht dat daar misschien de reden lag dat onze relatie was uitgedoofd. Zij beweerde dat dat niet het geval was. Ik vond dat eigenlijk jammer, want nu snap ik dus nog niet waar het misliep. ???  Ik zou haar nog van alles willen vragen , maar ze heeft intussen een nieuwe vriendin en is helemaal in de wolken. Dus ik vrees dat ik er nooit zal achterkomen.  :(

Maar ik had ook niet de indruk dat ze er een probleem van maakte, dus misschien kan een relatie met een seksueel wel slagen als die geen al te groot libido heeft?
Probleem is dat dat niet op iemands hoofd geschreven staat, en meestal stel je je ook niet voor als 'hallo, ik ben ... en ik ben aseksueel'. Via een dating site gaat dat dan weer wel, maar de kans dat je daar iemand aantreft waar je wat voor voelt lijkt me uiterst klein. :-\

Ik heb me in elk geval voorgenomen erover te praten zodra er ergens vonken overspringen. Als je het op voorhand weet, kan je dat maar best doen denk ik, anders voelt de andere partij zich waarschijnlijk bedrogen.

petra1963

Mijn ervaring was dat mijn ex-partners niet de personen waren met wie het goed praten was waarom de relatie fout was gelopen.. :-\ Soms vanwege (wederzijdse ?) blinde vlekken, soms omdat het uitging (ik het uitmaakte, meestal) omdat de communicatie zo slecht liep. En ja, dat was na afloop van de relatie dan nog steeds zo.. :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Een relatie vinden waarmee het op alle mogelijke vlakken klikt, is natuurlijk ontzettend moeilijk, zo niet onmogelijk.
Zo ben ik al 32 jaar getrouwd met een lieve man, die veel van mij houdt, maar de communicatie ligt niet op hetzelfde niveau.
En zal ook nooit zo worden. Sommige mensen kunnen gewoon niet zo zijn zoals je graag zou willen.
Maar dat wil niet zeggen, dat het door dat ene verschil geen goede relatie zou kunnen zijn. :-\

Jovi_Hobbes

Dat is helemaal waar. Niets is ooit helemaal perfect, maar misschien is jullie relatie wel zo perfect als mogelijk is. Als jullie beide gelukkig zijn, is dat toch mooi!

Citaat van: Gabrielle op november 09, 2008, 07:21:59 PM
Maar ik had ook niet de indruk dat ze er een probleem van maakte, dus misschien kan een relatie met een seksueel wel slagen als die geen al te groot libido heeft?

Ik denk ook zeker dat er best mogelijkheden zijn, maar het ligt er wel aan waar je grenzen liggen: welke aanrakingen kun je verdragen en hoever ga je wel op seksueel gebied. Hoe kleiner de verschillen hoe makkelijker het is om de relatie stand te laten houden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Klopt. Maar zelfs in een relatie tussen twee seksuelen kan het zijn dat er verschillen zijn op seksueel gebied.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Ik denk, dat het héél zeldzaam is, als je allebei dezelfde vorm, frequentie en beleving van behoeftes hebt.
Eigenlijk denk ik, dat dat gewoon niet kán. :-\

petra1963

Het is denk ik wel zzzzz: zeer zeer zeer zeld zaam.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Dat beseffen plaatst de problemen die seksuele-aseksuele relaties ervaren wel in een ander daglicht, vind ik. Ik merk vaak dat mensen die in die situatie zitten een relatie tussen seksueel gelijkgestemden over-romantiseren. Het klinkt natuurlijk wel makkelijker als je allebei seksueel of aseksueel zou zijn, maar het is natuurlijk geen garantie dat er geen problemen zijn.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Het gras is altijd groener bij de buurman.......

Jovi_Hobbes

Dat is inderdaad een heel goede opmerking Ereinion. Eigenlijk komen we dan weer op die schaal van volledig aseksueel tot nymfomaan. Hoe verder je op die schaal uitelkaar zit hoe groter de problemen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)