Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

A-romantisch en aseksueel of niet??

Gestart door Soraya_, april 07, 2015, 11:01:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Soraya_

Vandaag ben ik er dus achter gekomen dat er aseksuele menssn bestaan en wat het nou precies is. Ik zit er al een tijdje mee dat ik niet verliefd word en geen seksuele gevoelens krijg voor jongens (ook niet voor meisjes). Ik vond dit zo raar dat ik dus ging googlen en dit tegen kwam en het komt me allemaal zo bekend voor. Ik heb echt totaal geen behoefte aan een relatie of aan seks, terwijl meisjes van mijn leeftijd hier al best veel ervaring mee hebben. Als ik een leuke/mooie jongen zie dan doet het me ook niks, ik zou geen relatie willen en ook geen seks. Ik praat al paar maanden met een jongen en hij is lief, trouw en ook nog is knap. Maar ik heb helemaal geen gevoelens, ik word niet verliefd en ik wil niet eens denken aan een relatie. Ook heb ik geen seksuele gevoelens.

Kan het zijn dat dit nog moet komen? Ik ben pas 17 maar als ik me met andere meisjes van mijn leeftijd vergelijk dan denk ik dat het toch wel een beetje zou moeten komen. Hoe weet ik nou of ik aseksueel ben of dat het allemaal gewoon laat komt bij mij?

Groetjes,

Koffie

Welkom!

Ik merkte in mijn puberteit ook dat ik op dit gebied anders was dan meiden om me heen, al werd ik wel verliefd. Als ik verliefd werd dacht ik ook aan intiem knuffelen, maar ik begreep echt helemaal niet waar ze om me heen nou zo druk over bezig waren. Natuurlijk is een knappe jongen leuk om te zien, maar wat moet ik daar verder mee? Hysterisch gedoe vond ik het. Nog, trouwens. Ik heb lang gedacht dat het wel bij zou trekken als ik ouder was, of in betere relaties zou belanden.

Ik denk dat er maar een ding op zit en dat is 'afwachten'. Misschien ben je een laatbloeier, maar het kan zijn dat je inderdaad gewoon aseksueel bent. Maar het is lastig op jouw leeftijd tussen jongeren die wel hun seksualiteit ontdekken en dat etaleren, terwijl jij daar naast staat van 'Wat moet ik daarmee dan?'
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Stravagante

Hallo,

Ik ben zelf aromantisch en word ook niet verliefd.
Je moet je vooral niet raar voelen, gewoon jezelf zijn.
Niemand heeft er wat aan als je intimiteit gaat forceren, daar wordt je zelf ook niet beter van.

Speel open kaart met die jongen waarmee je praat, hou hem niet aan lijntje.

:pinguin:
When you raise the most valid of points, you will be grazed by the most hollow of souls, and the most vacant of personages.

Edewecht

Beetje erg laat, maar alsnog welkom Soraya!  :cake:

Of je nu echt aseksueel bent of niet ('laatbloeier' vroeg Koffie zich af): volg je gevoel en je hart maar.
Dingen doen omdat ze zo horen of omdat iedereen het zo doet... het lijkt misschien een makkelijke weg, maar je wordt er niet gelukkig van.
Blijf jezelf trouw, ook al snap je jezelf niet altijd.
En als je meer vragen hebt, stel ze hier gerust.
:)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)