Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit in de literatuur

Gestart door Jovi_Hobbes, december 25, 2009, 08:49:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Ik weet zeker dat we dit onderwerp al eens behandeld hebben, maar ik kan het echt niet meer terugvinden. Ik heb deze week een boek gelezen met als thema aseksualiteit (eigenlijk wordt het in het boek frigiditeit genoemd). Helemaal onverwachts, ik had gewoon een boek uit de kast gepakt in de bieb van een schrijver die iemand mij had aangeraden. Eerlijk gezegd is het zeker niet het beste boek dat ik ooit heb gelezen, maar de botsing tussen een seksuele en een (wellicht) aseksuele partner wordt er treffend in beschreven. Ik denk dat het heel herkenbaar is voor zowel aseksuelen als partners van. Met name het einde vond ik erg mooi. Het is overigens wel een fictie-verhaal (en op sommige plekken iets te plastisch) maar ik vraag me af hoe de schrijver op het onderwerp is gekomen.

O ja, misschien moet ik de titel vermeldenĀ  ::) : Aan Chesil Beach van Ian McEwan (De redelijk recente film Atonement is gemaakt aan de hand van een van zijn boeken)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai


Ienepien