Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wie ben je(vertel wie je bent aan de hand van.......)

Gestart door loganmanticore, december 10, 2007, 02:57:40 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rush`

#45
Oh logan, deze text:

Citeerwaarom? omdat ik  alles wat ik zeg en doe ... vanuit mijn denken doe. ik voel niks met mijn hart.ik doe goede dingen omdat mijn hoofd aangeeft dat dat het beste is ... ik troost mensen omdat ik weet dat ze pijn hebben of verdriet.....raakt het me dat ze pijn hebben? nee.
geef ik om mensen? ja ! erg veel..maar ik voel niks voor ze... ik geef om ze vanuit mijn denken... vind ik het erg als iemand sterft waar ik om geef? nee. ik zou mn leven voor een ander geven..om hem/haar te beschermen..... maar dat is omdat ik dat vanuit mijn denken doe...mn hart voelt niks, het zou me qua gevoel niks uitmaken als iemand naast me onder een auto zou komen,maar door hoe ik denk zou ik me verplicht voelen om die persoon te redden ookal zou ik er zelf bij dood komen.
dat is heel gek. ik weet zeker dat dat door mn verleden komt ... en het is raar als ik het zeg maar ik zou niet weten hoe het 'houden van' gevoel aanvoelt.

ik heb daar zelf heel veel moeite mee(het niet kunnen voelen)mensen merken het niet aan mij,ze kijken zelfs raar op op als het zeg..... maar toch is dat wel zo. ik ben alleen een goede knul omdat ik dat vanuit mijn denken wil zijn. als ik dat niet had dan zou ik hele erge dingen kunnen doen zonder dat het me wat uitmaakte. het is niet gewoon onverschilligheid... het is meer dan dat..het is heel moeilijk te omschrijven.

ik ben blij dat ik gelukkig qua denken wel altijd het voornemen heb gehad om mensen te helpen, en om goede dingen te doen......

ok dat lijkt misschien allemaal erg depri maar dat ben ik niet hoor! ik ben in het dagelijkse leven erg vriendelijk,vrolijk  en positief.... maar als ik mezelf moet omschrijven dan kom ik op mijn innerlijk omdat dat is wie ik echt ben..... maar het gekke van de depri punten is, dat ik dat heel anders zie ... dat is dus zo dubbel aan mij... ik heb veel negatieve dingen in mij maar dat zie ik zelf niet negatief omdat ik overal een positieve kijk op heb en er altijd goede dingen uit probeer te halen.

Ik kreeg er bijna een hartverzakking van, dit is net alsof ik in de spiegel heb gekeken.
Wat heb je dit ongeloflijk goed verwoord, hulde.
Ik ga nu weg, maar ik ga even kijken of ik het iets meer in mijn situatie kan plaatsen en daarna weer terugposten naar je.
The circle is through the looking glass

Rush`

Weer eens een kwaliteits topicje, :wave: Logan
Ik zal m'n best doen op mijn lijstje, here we go!

Boek
Mijn favo boek is toch zeker ook De Alchemist van Paulo Coelho. (Austen  :wave:)
Ik ga haar even schaamteloos quoten, de beschrijving klopt volkomen en is bijna net zoals ik het boek ervaarde, al heb ik het pas 1 keer gelezen.
Citeer"1 een titel van een boek: De Alchemist, van Paulo Coelho. Het boek gaat over een jongen die op zoek gaat naar zijn eigen schat, hij moet zijn eigen weg bewandelen.
--> waarom dit boek: omdat ik ook steeds weer van mijn pad dreig af te gaan, en omdat ik ook nog steeds op zoek ben naar mijn eigen schat (=metafoor voor het geluk). Het boek staat ook vol met waanzinnige filosofische one liners! Moet het dringend herlezen (voor de 4de x zal dat zijn)."

Kunst
Kunstwerk, moeilijke, ik ben niet zo'n kunstliefhebber.
Ik vind daarintegen wel bijna alle werken van Brood steengoed, wij hebben thuis ook een groot schilderij van hem (een echte, geen zeefdruk).
Het lijkt wel een klein beetje op deze:

Maar dan met meer roodtinten en meer lijnen spel en ook door het gezicht heen.

Songtext
Een songtext gaat jullie verbazen denk ik.
Korn - Freak on a leash

Ik ben helemaal geen metal, rock achtig figuur maar dit lied zal ik altijd bij me houden.
De zinnen slaan volkomen op delen van mijn leven, op het "a cheap f#ck for me to lay" deel na dan.
Ik zal het eerste deel hier neerzetten, het laatste deel is voornamelijk drum/gitaar en het word "FIGHT". :D

"Something takes a part of me.
Something lost and never seen.
Everytime I start to believe,
something's raped and taken from me... from me.
Life's gotta always be messing with me. You want to see the light?
Can't they chill and let me be free? So do I...
Can't I take away all this pain? You want to see the light?
I try to every night, all in vain... in vain.

Sometimes I cannot take this place.
Sometimes it's my life I can't taste.
Sometimes I cannot feel my face.
You'll never see me fall from grace.


Something takes a part of me.
You and I were meant to be.
A cheap fuck for me to lay.
Something takes a part of me.

Feeling like a freak on a leash. You want to see the light?
Feeling like I have no release. So do I...
How many times have I felt diseased? You want to see the light?
Nothing in my life is free... is free.


Sometimes I cannot take this place.
Sometimes it's my life I can't taste.
Sometimes I cannot feel my face.
You'll never see me fall from grace.

Something takes a part of me.
You and I were meant to be.
A cheap fuck for me to lay.
Something takes a part of me."

Film
Voor een film, oei, er zijn ZOVEEL goede films, de LOTR trilogy om mee te beginnen uiteraard, een film die ik ook behoorlijk goed vind is The Shawshank redemption.
En de laatste versie van Transformers van Michael Bay was ook een plaatje.

Overig
5 is gek.
Ik kies dit plaatje, omdat ik helemaal verknocht ben aan mijn auto en mijn exemplaar ziet er van buiten exact zo uit als deze, op de FR en Ibiza logo's na, die heb ik er af laten föhnen.


En daarnaast nog eens deze:

Ik ben helemaal verliefd op de zee, ik maak ook vaak minimaal 1 keer per maand een strandwandeling.
De zilte lucht, het geroezemoes van het water, onschuldige meeuwen en je gedachten.
HEERLIJK, het beste is nog als je met eb gaat, je loopt langs het water en je voelt waarneer het water zich terugtrekt ook al je zorgen/negatieve energie meetrekt (voor de mensen hier die ook mediteren is dit een zeer krachtig gevoel).

Dat ben ik  ;D
Anymore questions?
The circle is through the looking glass

Ienepien


Sam

1 een titel van een boek
Toon Tellegen - Brieven aan Doornroosje
Een prachtig boek over een prins die op weg is naar Doornroosje en intussne over zichzelf praat. Zo mooi, onzeker, kwetsbaar, eerlijk. Mijn lievelingsboek.
een prachtige pagina, lees hem even als je de tijd hebt: http://www.darnell.scarlet.nl/komliefste/gedicht1163bin.pdf

2 een kunstwerk/schilderij/beeld etc
moeilijk. Ik denk dat het Sterrennacht van Van Gogh wordt, maar misschien verander ik nog van mening


3 een lied
Bee Gees - Words
Beschrijft mij niet echt maar ik hoor het net en het beschrijft heel erg wat ik de laatste tijd voel. Vandaar de keus.
Smile an everlasting smile,
A smile could bring you near to me
Don't ever let me find you gone
'Cause that would bring a tear to me

This world has lost it's glory,
Let's start a brand new story now, my love
Right now there'll be no other time
And I can show you how, my love

Talk in everlasting words
And dedicate them all to me
And I will give you all my life
I'm here if you should call to me

You think that I don't even mean
A single word I say
It's only words, and words are all I have
To take your heart away


een liedje dat meer eeuwig bij mij past is 'David' van SneakerFreak. Ik kan de tekst er even niet van vinden.

4 film(s)
Reality Bites
Over vier twintigers in de jaren 90, die ieder hun eigen probleme hebben. Het trekt me aan omdat in deze film mensen voor komen zoals ze zijn: verschrikkelijk diep en oppervlakkig, kwetsbaar en vrolijk, verdriet en geluk. Dit zijn 4 mensen die ik graag zou willen zijn, al zijn ze verre van perfect.   

5 ........ Mijn avatar


Zonnekind

Die pagina uit dat boek ... het is hartverscheurend! Het lijkt me een mooi boek maar ik heb het normaal niet met Toon Tellegen :-\ Ik denk dat ik het toch eens ga zoeken...
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

 :klap:

Dat boek klinkt wel mooi. Het doet me ook wel een beetje aan Shrek denken (niet verkeerd bedoeld) maar daar heeft de prinses ook echt zo'n beeld van hoe het hoort, in plaats van dat ze tegen haar zin in gevangen is genomen. Ik weet natuurlijk niet hoe de rest van dit boek gaat, maar het klinkt een beetje alsof zij het briefje er neer heeft gelegd, vandaar.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Ik heb net het liedje van de Bee Gees nog eens beluisterd op you tube. Ik vind het vaak zo verbazend. Het is een liedje dat ik al heel mijn leven ken denk ik, zo vaak al gehoord, zo vaak al meegezongen. Maar nu ik hier je tekst las... ik kon niet geloven dat het dit nummer was. Toch wel leuk om soms de tekst van een liedje eens op te zoeken en daar even bij stil te staan.
Voor diegene die het ook nog eens willen horen:
http://www.youtube.com/watch?v=dn9cHegvcFI
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ienepien


Sam

het heeft wel iets van shrek: het mengt sprookjes met een soort menselijkheid. Maar dan minder humor en meer diepgang.
Het grootste deel van het verhaal gaat niet over de prinses maar over de prins, die op weg is naar Doornroosje en voordurend twijfelt. Wil hij doornroosje wel wakker kussen? Is hij wel goed genoeg voor haar? Wat voor prins verwacht Doornroosje? hoe is het wakker te worden na honderd jaar? Een heel menselijke prins dus. 

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sam

Dit is nu juist een niet over aseksualiteit gaand topic, maar het schoot me net te binnen dat de prins in Brieven aan Doornroosje ook wat moeite heeft met seksualiteit. Seks komt er niet openlijk in voor (het is een sprookje) maar de prins is niet zo op zijn gemak met het stereotyp van de wellustige prins charming. Als hij nadenkt over hoe haar wakker te zoenen komt hij steeds op een soort ideaalbeeld waar hij nooit aan kan voldoen. Het feit dat hij het hele verhaal lang verliefd is op iemand die hij nog nooit gezien heeft zegt ook wat. Het hele boek lang is hij onseksueel platoons verliefd.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sam


Jovi_Hobbes

Ik kan me ook wel een beetje voorstellen waarom!

Dit doet mer er overigens aan denken dat ik al deze vragen ook nog steeds zou beantwoorden. Ik weet niet of ik ze allemaal kan beantwoorden maar ik begin gewoon:
1 een titel van een boek:
The catcher in the rye - J.D. Salinger
Dat heeft te maken met de emoties die uit het boek spreken. Aan de ene kant heeft het verhaal en de hoofdpersoon een erg apart gevoel voor humor die erg op de mijne lijkt en blijft er altijd een humorisitsche kant aan het verhaal zitten, hoe somber het uiteindelijk ook wordt. Aan de andere kant heeft het ook een erg donkere, sombere en onzekere kant. Dat dubbele heb ik ook in me. Ik ben een erg positief persoon en ik kan dankzij mijn gevoel voor humor veel dingen toch verwerken. Aan de andere kant heb ik ook een serieuze, veel somberdere en onzekere kant. Dit boek heeft mij wat dat betreft dan ook erg geraakt en ik beleef het verhaal ook anders al naar gelang mijn stemming. Als ik vrolijk ben vind ik het een leuk boek, als ik somber ben kan ik er echt bij huilen.

2 een kunstwerk/schilderij/beeld etc
Hier heb ik nog steeds geen antwoord op.

3 een lied
Hoewel ik de Sugababes totaal niet goed vind geeft de tekst van dit nummer heel duidelijk de afgelopen 3 à 4 jaren van mijn leven weer. Ik word steeds sterker, ga steeds meer in mezelf geloven en begin me eindelijk te ontwikkelen tot de persoon die ik echt ben/kan zijn. Tegenslagen houden me niet meer tegen maar maken me juist vastberadener.

I'll make it through the rainy days
I'll be the one who stands here longer than the rest
When my landscape changes, rearranges
I'll be stronger than I've ever been
No more stillness, more sunlight,
Everything's gonna be alright

I know that there's gonna be a change
Better find your way out of your fear
If you wanna come with me
Then that's the way it's gotta be
I'm all alone and finally
I'm getting stronger
You'll come to see
Just what I can be
I'm getting stronger

Sometimes I feel so down and out
Like emotion that's been captured in a maze
I had my ups and downs
Trials and tribulations,
I overcome it day by day,
Feeling good and almost powerful
A new me, that's what I'm looking for

[bridge]
[chorus]

I didn't know what I had to do
I just knew I was alone
People around me
But they didn't care
So I searched into my soul
I'm not the type of girl that will let them see her cry
It's not my style
I get by
See I'm gonna do this for me

4. film
Hero, allereerst omdat ik het een verschrikkelijk mooie film vind, zowel que martial arts als qua vormgeving.
De film past bij mij omdat ik graag naar alle verschillende kanten van een verhaal kijk en de verschillende standpunten van mensen probeer te begrijpen.

5. Panda's: die zijn namelijk ook schattig, knuffelbaar en aseksueel  :)




Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sam

Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 22, 2008, 08:06:33 PM
5. Panda's: die zijn namelijk ook schattig, knuffelbaar en aseksueel  :)

maar waar komen die baby panda's dan vandaan?  ???
geen wonder dat ze uitsterven.... ze zijn wel heeeeeeeeeel schattig.